[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

با بیماران همدلی داشته باشیم، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در پنجمین نشست شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال جاری بر اهمیت همدلی با بیماران و همراهان در کاهش و رفع دغدغه‌های آنان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» در این نشست، ضمن قدردانی از تلاش مسئولان دانشگاه در راستای کاهش و رفع دغدغه‌های بیماران و همراهان آنان بر تقویت مهارت‌های اخلاق حرفه‌ای در حوزه‌های آموزشی و درمانی تأکید کرد.
او ضمن ارائه گزارشی از همایش سالانه اخلاق‌باروری در دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: این همایش در بهمن سال جاری نیز برگزار و راه‌حل‌ها و چالش‌های این حوزه، مورد بررسی قرار می‌گیرد. آیت‌الله دژکام ضمن قدردانی از تلاش معاون درمان دانشگاه برای اقدامات صورت‌گرفته در حوزه اخلاق بالینی عنوان کرد: باید تلاش شود تا به پاسخ مناسبی برای پرسش‌های فقهی و اخلاقی حوزه پزشکی به ویژه در حیطه ناباروری دست یابیم؛ ضرورت ارتقای اخلاق بالینی در مراکز آموزشی درمانی، پاسخ‌گویی شایسته به توقعات و پرسش‌های مراجعان و مردم، افزایش روحیه و انگیزه اساتید، پزشکان، پرستاران، کارکنان و دانشجویان مجموعه سلامت از دیگر تأکیدات نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در این نشست بود. او انگیزه‌بخشی برای کادر درمان را حرکتی اخلاقی خواند و بر سنجش مهارت اخلاق حرفه‌ای برای دانش‌آموختگان نیز تأکید کرد.
توجه به مهندسی اخلاق، تأثیر تامین امکانات و تجهیزات موردنیاز کادر درمان، کمک به کاهش هزینه‌های درمان بیماران و افزایش انگیزه‌های سازمانی از دیگر سرفصل‌های مطرح‌شده از سوی آیت‌الله دژکام در این نشست بود.
اهمیت نقش گروه اخلاق پزشکی در ارتقای خدمات مراکز آموزشی درمانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست از راهنمایی گروه اخلاق در دانشگاه به ویژه در حوزه بالینی قدردانی کرد و نقش گروه اخلاق پزشکی در ارتقای خدمات مراکز آموزشی درمانی را بسیار ارزشمند خواند.
دکتر «سید وحید حسینی» بر تلاش در راستای بهبود کیفیت کارهای آموزشی و درمانی به ویژه پس از همه‌گیری کرونا، ضرورت توضیح انجام کارهای درمانی به بیماران و همراهان آنان را از اولویت‌های شیوه‌نامه‌های آموزش دستیاران و دانشجویان برشمرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی