[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

اقدامات ما جنبه بازدارندگی دارد، روزنامه شیراز نوین

امیر خواجه‌امیری، معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ظهر دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با ابراز تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای حرم شاهچراغ(ع) را گرامی می‌داریم و قطعاً کسانی که اینگونه مزدورانه مردم خداجو و مردمی را که برای ادای نماز و ادای احترام به اماکن مذهبی آمده‌اند، مورد عملیات تروریستی قرار می‌دهند، به لطف الهی و نیروهای مسلح انتقام سختی از آنها گرفته خواهد شد و آن روز دیر نیست. 
وی با اشاره به روز ۳۱ مردادماه به نام روز صنعت دفاعی گفت: نگاه مقام معظم رهبری برای تولید داخلی و بومی‌سازی و نگاه به داخل بود که سبب شد صنعت دفاعی راه رشد و پیشرفت خود را پیدا کند و در واقع روز صنعت دفاعی روز جهاد صنعت دفاع است که بر اساس دکترین نظامی پشیبانی نیروهای مسلح را انجام می‌دهند. 
معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: از جدیدترین موارد صنعت دفاعی ساخت ناوشکن دنا بود که در طول ۸ ماه دور دنیا مأموریتشان را انجام دهند، بدون اینکه کوچک‌ترین کمکی از کشورهای دیگر بگیرند. ناوشکن دنا با افتخار این مأموریت را انجام داد و نشان دادند که ساخت ایران چگونه می‌تواند در عرصه جهانی ابراز قدرت کند. 
امیر خواجه‌امیری با اشاره به دیگر مصادیق در حوزه موشکی، پهپادی و پدافندی عنوان کرد: وزارت دفاع با تولید محصولات جدید بر اساس اقدام بازدارندگی، که ما باید برای دفاع و مقابله با تهاجم دشمن توانمندی رزمی را همواره ارتقا دهیم، نقش خود را برای امنیت پایدار نشان داده است. 
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که دوران بزن‌دررویی تمام شده است، تصریح کرد: باید همواره روی مؤلفه‌های ارتقای تجهیزات کار کنیم. در شرایط فزاینده تهدیدات دشمن برای کاهش قدرت دفاعی علی‌رغم تهدید خرابکاری صنعتی ترور دانشمندان و تهاجم مستقیم و حتی جاسوسی نتوانستند جلوی پیشرفت صنایع دفاعی ما را بگیرند و زمانی حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند؛ اما امروز در نمایشگاه مسکو کشورهای دیگر استقبال زیادی از محصولات دفاعی ما کردند. 
معاون وزیر دفاع با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع نیروهای سپاه که ما شیب تند را عبور کردیم و به قله‌ها نزدیک شدیم ولی نباید به توانمندی‌ها مغرور شویم، افزود: بایستی با کار شبانه‌روزی و با شوق و امید در بخش‌های مختلف حرکت کنیم. وی با اشاره به اینکه امروز قابلیت‌های صنعت دفاعی پاسخ‌گوی نیازهای نیروهای مسلح در عرصه‌‌های مختلف است، به برخی از آنها از جمله در حیطه موشکی، بالستیک و کروز، رزم دریایی هوایی و زمینی و فضایی، دفاع سایبری، جنگ ترکیبی جنگ الکترونیک و موارد مشابه اشاره کرد و نمونه‌های انجام شده که تجهیزاتش توسط وزارت دفاع بوده را نام برد. 
معاون وزیر دفاع بر تعامل و ارتباط نخبگان دانشجویی با وزارت دفاع تأکید کرد و گفت: دانشگاهیان توجه کنند برای تعامل با نخبگان و وزارت دفاع سازوکارهایی دیده شده است؛ از جمله حمایت از پروژه‌های دانشجویی که می‌توان از این طریق ارتباطات را گسترش داد. 
معاون وزیر دفاع همچنین با اشاره به پیاده‌روی بزرگ اربعین گفت: وزارت دفاع ۵ قرارگاه برای خدمات‌رسانی زائران اربعین اختصاص داده است که در مناطق مختلف می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی