[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

نگاه ویژه به سرمایه‌گذاران بخش مشاغل، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز با مهم برشمردن سامان‌دهی مشاغل مزاحم شهری و حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه بر راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری جهت تسریع در صدور استعلامات لازم در سازمان ساماندهی مشاغل شهری تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در جلسه شورای سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی اظهار کرد: حوزه عملکردی سازمان در شهر تأثیرگذار و بخشی از بدنه مهم و جدانشدنی شهرداری است. او با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله احداث میدان میوه و تره‌بار انجام‌شده است، افزود: قرارداد احداث میدان دوم در جاده شیراز-کازرون با مشارکت بخش خصوصی منعقد شده و میدان سوم نیز با اصلاحاتی در حال نهایی شدن است. این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با اشاره به اینکه برای افزایش مطلوبیت و رضایت شهروندان از بازارچه‌های شهرداری، نیاز به تغییر دیدگاه و رویکرد است، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این بخش با بهره‌گیری از تجارب موفق سایر شهرها با همت مدیران شهرداری، این مهم نیز عملیاتی شود. سامان‌دهی مشاغل مزاحم شهری، سامان‌دهی دست‌فروشان و بازارهای هفتگی از سیاست‌های مهم شورای سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در سال ۱۴۰۲ عنوان شد که شهردار کلان‌شهر شیراز در این راستا تصریح کرد: انتظار داریم در ادامه اقدامات بسیار خوب سال گذشته، مطالبات شهروندان مطابق سیاست‌های شورای سازمان با جدیت پیگیری و دنبال شود.‌ 
ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری ویژه سرمایه‌گذاران سامان‌دهی مشاغل
اسدی با مهم برشمردن ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه بر راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری جهت تسریع در صدور استعلامات لازم در سازمان ساماندهی مشاغل شهری تأکید کرد. او افزود: با راه‌اندازی پنجره واحد، فرآیند تفکیک و تغییر کاربری برای کسانی که می‌خواهند زمین برای سامان‌دهی مشاغل اختصاص دهند تسهیل خواهد شد.
اندیشکده فکر شهرداری برای سامان‌دهی دست‌فروشان راهکار ارائه دهد
شهردار شیراز با تأکید بر این موضوع که دست‌فروشی باید با کار کارشناسی و علمی سامان‌دهی شود از اندیشکده فکر شهرداری خواست تا در این خصوص با بهره‌گیری از تجارب موفق در ایران و جهان، راهکار عملیاتی با در نظر گرفتن همه جوانب اجتماعی و جامعه‌شناسی ارائه نماید. 
پروژه‌های شاخص سازمان با ایجاد زیرساخت‌های برنامه محوری و تحول‌گرایی در حال پیشرفت است 
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های شهری شهرداری شیراز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای تحول در این سازمان در حال ایجاد است، بیان کرد: قرارداد ۳۲ درصد پروژه‌های عمرانی سازمان در ۴ ماه نخست سال، منعقدشده است. پژمان شفیعی گفت: سایر پروژه‌ها نیز در مراحل پایانی و برگزاری تشریفات قانونی انعقاد قرارداد هستند تا بتوانیم براساس برنامه عملیات اجرایی آنها‌ را آغاز کنیم. او با بیان اینکه با حمایت شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز، چهار زمین در مناطق مختلف شهرداری برای احداث بازارچه با الگوی جدید پیش‌بینی و مشخص‌شده است، بیان کرد: فرآیند تغییر در مدیریت بازارچه‌ها در قالب آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم، تدوین شده و هم‌اکنون در حال انتخاب مشاور برای طراحی بازارچه‌های جدید هستیم. رئیس سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های شهری شهرداری شیراز انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار برای احداث شهرک تعمیرگاهی ماشین‌آلات سنگین را یکی دیگر از اقدامات مهم این سازمان در حوزه سامان‌دهی مشاغل عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح و انتقال این صنف به مکان مناسبی که برای آن مشخص‌شده است، گام مؤثری در افزایش رضایت شهروندان برداریم. گفتنی است، در جلسه شورای سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی که به ریاست شهردار شیراز تشکیل شد پیرامون سیاست‌های کلی سازمان و رفع موانع موجود با حضور اعضای آن متشکل از مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرکل جهاد کشاورزی استان و رئیس اتاق اصناف، بحث و تبادل ‌نظر صورت گرفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی