[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شمال غرب شیراز کارگاه بزرگ عمرانی، روزنامه شیراز نوین

  سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر
شهردار منطقه 10 کلان‌شهر شیراز  بر این باور است که در پرتو پروژه‌های عمرانی کیفیت زندگی شهروندان افزایش یافته و شیراز در جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) به مرزهای ایده‌آل نزدیک‌تر می شود.
دکتر شهرام سبزیان فرد با تسلیت حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع)، با ارائه گزارش عملکرد پروژه‌های فنی و عمرانی گفت: بودجه عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه 10 شیراز در سال جاری معادل 385 میلیارد تومان است. وی با تأکید بر این موضوع که تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارکنان به نتایج مطلوبی رسیده و پروژه‌ها در مسیر پیشرفت قرار دارند، افزود: در حوزه شهرسازی و درآمدی به موفقیت‌های چشمگیری طی این شش ماه دست یافته‌ایم تا جایی که بیشترین تعداد موافقت‌های اصولی و صدور پروانه در شهرداری منطقه 10 صورت پذیرفته و در حوزه صدور پایان کار و عدم خلافی نیز پیشتاز هستیم.
دکتر سبزیان فرد با اشاره به این موضوع که در حوزه واحد املاک حداکثر همکاری با معاونت عمرانی و فنی شهرداری صورت گرفته، عنوان کرد: پروژه‌هایی نظیر زیرگذر گویم و 55 متری حافظ دارای بیشترین حجم تملک هستند که در زمینه توافق با شهروندان و جلب رضایتمندی آنها قدم‌های مثبتی برداشته شده است. او از زیرگذر گویم به‌عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های شهری شیراز یاد کرد و گفت: این پروژه حجم تملکی وسیعی داشت و بار مالی دوچندانی معادل 1750 میلیارد تومان را به مدیریت شهری تحمیل می‌کرد که با نگاه ویژه شهردار کلان‌شهر شیراز و حمایت‌های شورای اسلامی شهر این روند در ابتدای تیرماه پایان پذیرفت.
شهردار منطقه 10 شیراز روند اجرایی این پروژه را مطلوب توصیف کرد و افزود: زیرگذر گویم دارای ابعاد اجتماعی و فنی است که باید با در نظر گرفتن جمیع جوانب نسبت به پیشبرد آن همت گذاشت؛ به همین منظور شهرداری شیراز طرحی شامل پرداخت پول نقد و اجاره‌بها را پیش گرفت تا با جلب رضایتمندی شهروندان این پروژه مراحل عمرانی خود را پشت سرگذاشته و خوشبختانه شاهد هیچ تنش و اعتراضی در این حوزه نبوده‌ایم. او با اشاره به این موضوع که نقشه تأسیسات شهری کاملی برای شهر شیراز تدوین نشده، اظهار داشت: از دیگر مشکلاتی که در راستای اجرای این پروژه با آن روبه‌رو هستیم، جابه‌جایی تأسیسات شهری است که برای هماهنگی با دستگاه‌های خدمات‌رسان، زمان و انرژی دوچندانی صرف شد.
شهردار منطقه 10 شیراز با تقدیر از مشارکت و صبوری شهروندان در اجرای این ابرپروژه شهری گفت: با توجه به اتصال آزادراه اصفهان- شیراز به این پروژه، زیرگذر گویم از اهمیت ویژه‌ای در حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک برخوردار است و به موازات پیشرفت‌های عمرانی، مطالعات شهرسازی و زیباسازی این منطقه نیز در حال انجام است.
این مدیر ارشد شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش از پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه تملک پروژه 55 متری حافظ هم خبر داد و عنوان کرد: توافق برای تملک با مالکان صورت پذیرفته و مقرر شد تا شهرداری ظرف مدت شش ماه نسبت به پرداخت دیون و تعهدات خود اقدام کن؛ این توافق سبب شد تا جبهه کاری برای پیمانکار بدون معارض آزاد شده و با فراغ بال عملیات عمرانی را پیش برد. او با تشریح برخی از دستاوردهای اجرای پروژه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه محور حسینی‌الهاشمی به قلات اتصال می‌یابد و شاهد نقش ارزنده آن در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و کاهش بار ترافیک در محورهای موازی هستیم.
سبزیان فرد با تأکید بر این موضوع که در حوزه شهرسازی باید نگاه بلندمدتی به آینده داشت، اظهار داشت: محور توسعه شیراز به سمت شمال غربی در حال گسترش است و تعداد صدور پروانه‌ها نشان از جذب سرانه جمعیتی دوچندانی دارد. به همین دلیل زیرساخت‌های شهری باید به موازات جمعیت و ازدیاد ساخت و سازها افزایش یابد تا در آینده با چالش‌های فزاینده‌ای روبه‌رو نشویم. وی در بخش دیگری از سخنانش از همکاری منسجم با سازمان قطارشهری خبر داد و بیان کرد: خط سوم مترو در محور شمال غربی شیراز در حال احداث است و تعدادی از ایستگاه‌های آن شامل گلستان، آرین، آفرینش، بهشتی و میدان صنایع در محدوده منطقه 10 شهرداری شیراز قرار دارد؛ با بهره‌برداری از این ابرپروژه شاهد ارتقای چشمگیر کیفیت زندگی شهروندان در زمینه حمل‌ونقل عمومی و بهبود شاخصه‌های زیست‌محیطی خواهیم بود. این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که شهردار کلان‌شهر شیراز نسبت به اجرای پروژه‌ها براساس برنامه زمان‌بندی‌شده تأکید دارد، افزود: تیم شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز بازدیدهای مستمری را در فواصل هفتگی از پروژه‌ها انجام داده و برای رفع چالش‌ها از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.
سبزیان فرد با تقدیر از زحمات شهردار قبلی منطقه 10 شیراز گفت: تلاش‌های زیادی در زمان مسئولیت مهندس معصومی در امور توسعه مبانی زیرساختی و طرح‌های مطالعاتی انجام شده که پیگیر اتمام این پروژه‌ها هستیم؛ این پروژه‌ها براساس منطق درست و مستدلی تبیین شده بود و مهر تأیید شورای اسلامی شهر شیراز را به همراه داشت و بدون ایجاد تغییری در حال به سرانجام رسیدن است.
شهردار منطقه 10 شیراز با اشاره به این موضوع که محور شمال غرب این کلان‌شهر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است، بیان داشت: منطقه 10 شهرداری شیراز دارای 18 شهرک است که هر یک از آنها نیازهای عمرانی ویژه‌ای دارند که باید در دستور کار قرار گیرند؛ در همین زمینه بیش از 10 پروژه آماده برگزاری جلسه کمیسیون عالی مناقصات است و در آینده نزدیک روند انتخاب پیمانکار آنها مشخص می‌شود. وی با اشاره به این موضوع که منطقه 10 شهرداری شیراز در جهش‌های عمرانی همواره حرفی برای گفتن دارد، بیان  داشت: عملیات آسفالت در نقاظ مختلفی از این منطقه نظیر کمربندی امام خمینی(ره)، گلدشت حافظ، برف فروشان، محور دکتر حسابی، شهرک نفت، شهرک قصرقمشه، بزرگراه حسینی‌الهاشمی، شهرک‌های گویم و سایر مناطق از سال گذشته آغاز شده و در یازدهمین جهش عمرانی شهرداری شیراز شتاب گرفته است.
سبزیان فرد با یادآوری این موضوع که بهسازی معابر رضایتمندی شهروندان و ارتقای مباحث ایمنی را به دنبال دارد، افزود: وضعیت آسفالت در برخی از نقاط منطقه 10 اسف‌بار بود و بیش از چند دهه از آخرین عملیات ترمیم آنها می‌گذشت. به همین دلیل سامان‌دهی آن در دستور کار ویژه قرار گرفت. او با ارائه آمار و ارقامی در این حوزه گفت: بیش از 112 هزار مترمربع از محورهای منطقه 10 تحت عملیات آسفالت قرار می‌گیرند و برای اجرای این پروژه 111 تن قیر استفاده می‌گردد و نیاز منطقه نیز تا رسیدن به وضعیت مطلوب نزدیک به 500 هزار متر مربع است. وی از مجاهدت‌های نیروی انسانی در شهرداری منطقه 10 شیراز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت یاد کرد و گفت: به واسطه مجاهدت‌های خدمتگزاران مردم در این محور پهناور از کلان‌شهر شیراز است که توانسته‌ایم به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف دست یابیم و نمود این ماجرا در کاهش گلایه‌های شهروندان مشهود است. این مدیر ارشد شهرداری شیراز با پذیرش این موضوع که هنوز تا ایده‌آل‌هایی که شایسته شهروندان خوب شیرازی است  فاصله داریم، تصریح کرد: کاهش و برطرف ساختن نابسامانی‌ها، رسالت مدیریت شهری است و در حوزه‌های خدمات شهری شامل زیباسازی معابر، حفظ و گسترش فضای سبز، ایمن‌سازی ترافیکی، مدیریت آبهای سطحی، توسعه زیرساخت‌های حوزه حمل‌و‌نقل، پاکیزگی معابر و مواردی از این‌دست باید بیشتر تلاش کنیم.
براساس این گزارش، شایان ذکر است پروژه‌های بسیاری در سطح منطقه در حال انجام است که می‌توان به ساخت مخازن 5000 تنی جهت ذخیره آب فضای سبز، تکمیل کندرو شیراز- سپیدان، پروژه لوله‌گذاری زيمنس فاز2، اجرای ساختمان و آشیانه ایستگاه آتش‌نشانی بلوار استقلال( ایستگاه شماره 8)، احداث، سامان‌دهی، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ابنیه و معابر محله گویم، دوکوهک، قصرقمشه، انجیره و حسین آباد، پروژه احداث خیابان جمهوری گویم، طراحی فازسوم پارک وحدت، طراحی  مسير پياده‌روی و دوچرخه‌سواری در ضلع شمالی بزرگراه محلاتی، اتصال پارک گلستان به پارک 580 هکتاری دراک، پل عابرپیاده روبه‌روی راه آهن، طراحی پارک محله‌ای بلوار جهاد جنب فرهنگسرای حکمت و ساخت پارکینگ روباز به مساحت 1850 متر مربع در پارک کوهستانی دراک، احداث پایگاه چندمنظوره و انبار مدیریت بحران، دیوارگذاری رودخانه خشک و سایر نقاط بحرانی سطح منطقه، احداث حوضچه آرامش و گوراب و چکدم در بالادست گویم، لوله‌گذاری آبهای سطحی خیابان زیمنس و گویم، از جمله پروژه های شاخص شهرداری منطقه 10 شیراز هستند.
همچنین در حوزه پروژه‌های محرومیت‌زدایی طرح‌های متعددی در محورهای گویم، دوکوهک، قصرقمشه، حسین آباد و انجیره شامل بهسازی معابر، لوله‌گذاری، آسفالت، لبه‌گذاری، پیاده‌روسازی، اصلاح هندسی معابر، جدول‌گذاری و غیره به بهره‌برداری خواهد رسید.
از دیگر پروژه‌های عمرانی این منطقه می‌توان به عملیات تعریض کندرو ضلع شمالی و جنوبی جاده شیراز - سپیدان، عملیات نقشه برداری هوایی و زمینی از کلیه پلاک‌ها و املاک محدوده گویم و سطح منطقه 10، انجام خدمات مطالعات آبخیزداری ارتفاعات و حوضه‌های کوهستانی و ارائه طرح‌های سازه‌ای مربوطه مشرف بر محدوده شهرداری منطقه ده10و مواردی از این‌دست اشاره کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی