[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مبارزه با فرار مالیاتی، پیش‌نیاز برقراری عدالت مالیاتی، روزنامه شیراز نوین

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور مبارزه با فرار مالیاتی را پیش‌نیاز امر برقراری عدالت مالیاتی عنوان کرد و گفت: بخشی از بی‌عدالتی موجود نشأت‌گرفته از نظام سنتی مالیات‌ستانی است که اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، روش مالیات ستانی را در کشور تغییر می‌دهد.
به گزارش ایرنا از سازمان مالیاتی، سید محمدهادی سبحانیان در نشست هم‌اندیشی واحدهای اجرایی بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی کشور، گسترش چتر مالیاتی و انجام اصلاحات در نظام حقوقی مالیات ستانی برای تأمین درآمدهای پایدار مالیاتی را ضروری دانست و افزود: اعمال هرگونه فشار به مؤدیان شناسنامه‌دار و تولیدکنندگان برای تأمین این نوع درآمد پذیرفتنی نیست.
وی بیان کرد: باید اخذ مالیات از دانه‌درشت‌ها، شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌های چند هزار میلیارد تومانی صورت گیرد که این امر نیازمند ایجاد سقف معافیت مالیاتی برای شرکت‌های بزرگ و حمایت از جانب مجلس شورای اسلامی و حاکمیت است.
سبحانیان مبارزه با فرار مالیاتی را پیش‌نیاز امر برقراری عدالت مالیاتی عنوان کرد و گفت: بخشی از بی‌عدالتی موجود نشأت‌گرفته از نظام سنتی مالیات‌ستانی است که گذار از آن، مستلزم عبور از این نظام سنتی است و این حرکت که در حال حاضر با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان دنبال می‌شود، نیازمند عزم و اراده در سازمان و همراهی مردم و همه ارکان در سطح حاکمیت است.
رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه ما باید هم به صورت موردی و مصداقی و هم به صورت فرایندی با فرار مالیاتی مبارزه کنیم، اظهار داشت: مهم‌ترین مسیر، اصلاحات نهادی و فرایندی است که با گذار از نظام مالیات ستانی سنتی به نظام مالیاتی هوشمند و مبتنی بر صورتحساب‌های الکترونیکی صورت می‌پذیرد که این امر هم به جلوگیری از فرار مالیاتی و هم به برقراری بیش از پیش عدالت مالیاتی می‌انجامد.
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه روزانه شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجه در زمینه اجرای مؤثر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان هستیم، تصریح کرد: با اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، پارادایم مالیات ستانی در کشور تغییر می‌کند؛ در پارادایم جدید که منجر به رضایت بیش از پیش در مؤدیان می‌شود، اصل بر صحت ادعا و ابراز مؤدی است به شرطی که به تکالیف خود به درستی عمل کرده باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی