[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

حضور گرایی در بازی‌های آسیایی به صلاح نیست، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
ستاره شیرازی تیم ملی کشتی فرنگی به بازی‌های آسیایی نخواهد رفت، اما در مسابقات قهرمانی جهان برای کسب مدال طلا به میدان می‌رود.
مربی شیرازی تیم ملی، دلیل این موضوع را اجبار محمدرضا گرایی برای کم کردن وزن می‌داند و با توجه به فاصله کم مسابقات جهانی و آسیایی، اعتقاد دارد که حضور وی در هر دو رویداد بزرگ به صلاح نیست.
رحیم گیوی در این خصوص گفت: وزن محمدرضا حدود 72 تا 74 کیلوگرم است و برای اینکه در وزن 67 کیلوگرم بازی کند، کار سختی دارد و باید چند کیلو کم کند. بین مسابقات جهانی و آسیایی هم فقط 10 تا 12 روز فاصله است و به همین خاطر، صلاح دانستیم که امسال فقط در مسابقات جهانی حضور پیدا کند؛ به امید خدا پس از کسب مدال طلا و ورودی المپیک، همه فکرش را روی دومین مدال طلای المپیک می‌گذارد.
وی افزود: به لطف خدا محمدرضا شرایط خوبی دارد؛ چندی پیش مدیر تیم‌های ملی در مصاحبه‌ای گفته بود که محمدرضا آسیب دیده است. البته آسیب‌دیدگی جزیی داشت اما با فیزیوتراپی به مرز آمادگی رسیده و مشکلی ندارد. مشکل قرنیه چشم محمدرضا نیز پس از عملی که انجام داد، خوب شد.
گیوی درباره شکست گرایی در فینال رقابت‌های قهرمانی جهان در سال گذشته، این‌طور توضیح داد: محمدرضا و محمدعلی، هر دو از کشتی‌گیرانی محسوب می‌شوند که خیلی زیبا کشتی می‌گیرند و در اجرای فنون پرتابی و 4 امتیازی تبحر دارند. در آن کشتی هم محمدرضا 4-0 از حریف خود جلو بود و در یک غافلگیری، چهار امتیاز را از دست داد. با این‌حال فقط به یک امتیاز نیاز داشت تا قهرمان شود و این امتیاز را با خارج کردن حریفش از تشک می‌توانست به دست بیاورد. اما باز هم به سراغ فنون پرتابی رفت و نتوانست. او به یک نفر احتیاج داشت که از بیرون به او گوشزد کند که حریفش را از تشک خارج کند.
این مربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که برای رقابت‌های پیش رو، آیا آنالیز خوبی روی رقبا صورت گرفته است یا خیر، گفت: بله صد در صد؛ آنالیز به طور مداوم انجام می‌شود؛ ما یک اتاق آنالیز داریم که نه فقط محمدرضا که تمامی ملی‌پوشان، هفته‌ای دو جلسه به آن اتاق می‌روند و همه رقبا را کاملاً بررسی می‌کنند. امیدواریم که با همین روند، بتوانیم مدال‌های زیادی را چه در مسابقات آسیایی و چه در مسابقات جهانی به دست بیاوریم.
به گزارش شیرازنوین، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با 50 درصد تغییر نسبت به مسابقات جهانی در بازی‌های آسیایی حضور پیدا خواهد کرد.
ایران با ترکیب پویا دادمرز در ۵۵، مهدی محسن‌نژاد در ۶۰، ایمان محمدی در ۶۳، محمدرضا گرایی در ۶۷، دانیال سهرابی در ۷۲، محمدعلی گرایی در ۷۷، علی‌رضا مهمدی در ۸۲، ناصر علیزاده در ۸۷، محمدهادی ساروی در ۹۷ و امین میرزا زاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی بلگراد صربستان حاضر می‌شود.
تیم ملی کشتی فرنگی با ترکیب میثم دلخانی در ۶۰، سعید اسماعیلی در ۶۷، امین کاویانی‌نژاد در ۷۷، ناصر علیزاده در ۸۷، محمدهادی ساروی در ۹۷ و امین‌میرزا زاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در بازی‌های آسیایی چین که در فاصله ۱۰ روز پس از رقابت‌های قهرمانی جهان برگزار می‌شود به میدان می‌روند.
بر این اساس تنها علیزاده، ساروی و امین میرزا زاده در هر 2 مسابقه جهانی و بازی‌های آسیایی به میدان خواهند رفت و 3 مرد دیگر که برادران گرایی و مهدی محسن نژاد هستند در بازی‌های آسیایی جای خود را به میثم دلخانی، سعید اسماعیلی و امین کاویانی نژاد خواهند داد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی