[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کاپیتان شیرازی تیم ملی راگبی : ترسی از بازیکنان خارجی قطر و امارات نداریم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
راگبی یکی از معدود رشته‌هایی است که می‌توان در آن با قاطعیت استان فارس را سرآمد کشور دانست. شیراز و فارس قطب بلامنازغ این رشته در ایران هستند که به‌رغم محدودیت‌های فراوان، تبلیغات بسیار کم، امکانات ناچیز و یک زمین بسیار نامساعد و فرسوده، بچه‌های این خطه توانسته‌اند با تلاش و پشتکار فراوان به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند.
مربیان شیرازی هم جزو مربیان نخبه ملی هستند که حتی در آسیا هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. روح‌الله مستوری یکی از قدیمی‌های این رشته، سابقه کسب عنوان بهترین مربی آسیا را هم در کارنامه دارد؛ کسی که زحمات زیادی برای راگبی‌بازهای شیراز، فارس و ایران می‌کشد و در امور خیر نیز همواره فعال است.
کاپیتان تیم ملی هم یک استان فارسی است؛ احمد اتحادپور سال‌هاست که در عضویت تیم ملی است و حالا باتجربه‌ترین مهره این تیم محسوب می‌شود. او که هم‌اکنون در اردوهای تیم ملی به سر می‌برد در این ارتباط گفت: ما از روز چهارشنبه(25 مرداد) وارد اردوی تیم ملی شده‌ایم که تا پنجشنبه 2 شهریور ادامه دارد؛ ان‌شاءالله در صورتی که انتخاب شویم، روز جمعه برای ادامه تمرینات و انجام مسابقه تدارکاتی به سمت ترکیه پرواز می‌کنیم. سپس در 17 شهریور، مسابقات قهرمانی کشور را پیش رو داریم که البته تیم‌های ملی ایران و عراق هم در آن شرکت می‌کنند. این مسابقات، حکم دیدارهای تدارکاتی دارد و با حضور 8 تیم برگزار می‌شود.
اتحادپور افزود: با حضور در این رقابت‌ها، امیدواریم به مرز آمادگی برسیم و پس از آن مسابقات دوحه قطر را پیش رو داریم و تمام تلاشمان این است که در آن رقابت‌های دشوار، نتایج خوبی برای کشورمان کسب کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به حضور بازیکنانی با ملیت استرالیایی، انگلیسی و نیوزلندی در برخی تیم‌های ملی حوزه خلیج فارس، تیم ملی کشورمان باید چه تمهیداتی برای مبارزه با این تیم‌ها بیندیشد، گفت: من فکر می‌کنم ما خودمان کشور پُرپتانسیلی هستیم؛ من از سال 83 راگبی را شروع کرده‌ام و از سال 85 عضو تیم ملی هستم و مسابقات مختلفی را پشت سر گذاشته‌ام. خیلی از مسابقاتی که رفته‌ایم، قطری‌ها و اماراتی‌ها از این کشورها بازیکن می‌گرفتند، اما زمانی که برنامه‌ریزی خوبی داشته‌ایم، موفق به شکست این تیم‌ها شده‌ایم؛ مثلاً در سال‌های 88 و 89 خیلی خوب حمایت شدیم، اردوهای تدارکاتی و آماده‌سازی مناسبی را پشت سر گذاشتیم و موفق شدیم. همین حالا هم اگر این برنامه‌ها را خوب پیش ببریم، نگرانی بابت بازیکنان خریداری‌شده توسط این کشورها نخواهیم داشت. ما توانایی این را داریم که در آسیا به رتبه‌های خوب دست پیدا کنیم.
گفتنی است؛ اتحادپور در تیرماه سال جاری به همراه تیم پسران شیراز به مقام قهرمانی لیگ 7 نفره راگبی کشور دست پیدا کرد. این تیم در دیدار نهایی با نتیجه قاطع 31 بر 7 موفق به شکست خراسان رضوی شد که همین نتیجه نشان‌دهنده تفاوت فاحش بازیکنان و مربیان فارس با سایر نقاط کشور است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی