[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چمن تیم ملی روزی ۳۰۰ هزار لیتر آب می‌خواهد!، روزنامه شیراز نوین

یک اتفاق عجیب در نزدیکی ورزشگاه آزادی، شرایط زمین‌های تمرینی تیم ملی را به شکلی فاجعه‌بار تغییر داده است.
به گزارش ورزش سه، کارکنان و حاضران در کمپ تیم‌های ملی، سه تانکر مختلف را در حال تردد می‌بینند؛ این تانکرها بخش تازه چیزی هستند که باید چشمتان به آن عادت کنند. در کنار زرد شدن زمین بزرگ کمپ تیم‌های ملی که در فضای بین هتل آکادمی و پک قرار گرفته است؛ زمین مَرغی که سیراب کردنش کار ساده‌ای نیست.
بحران آبی زمین‌های تیم‌ملی، مربوط به پایین آمدن سطح چاه‌های در منطقه شلوغ 22 تهران است که با خشک شدن حلقه‌های چاه‌های حفرشده از گذشته، ابعاد تازه‌ای گرفته است.
حالا فدراسیون فوتبال به‌عنوان یکی از مصرف‌کنندگان اصلی امکانات و فضای چمن آزادی، باید شرایط را برای زنده ماندن زمین‌ها مهیا کند، چراکه این زمین‌های تمرینی مورد استفاده تمام رده‌های فوتبال ملی است.
نکته مهم این است که تنها زمین اصلی کمپ تیم‌های ملی برای سیراب‌شدن در فصل فعلی، احتیاج به روزانه 300 هزار لیتر آب دارد و این بدان معناست که فدراسیون فوتبال باید توان خود را مصروف به سفارش آب از خارج محوطه ورزشگاه کند تا این چمن از بین نرود. اگرچه تا همین امروز هم آن‌چنان رنگ زردی بر این زمین سایه انداخته که همه یاد ورزشگاه امجدیه در روزهای پرمسابقه 1360 می‌افتند.
به‌عنوان مثال روز گذشته دو تانکر بسیار بزرگ که با دو ارگان مختلف برای آوردن به کمپ تیم‌های ملی، هماهنگ شده بود، در محوطه حضور یافتند و این آب در تانکر بزرگ اجاره شده توسط فدراسیون ذخیره شد تا مورد استفاده قرار بگیرد. اگرچه این آب به سرعت تمام شده و کفاف مصرف زمین‌های چمن کمپ تیم‌های ملی را نمی‌دهد.
در حال حاضر این خطر وجود دارد که زمین اصلی تمرینی تیم ملی در محوطه مشرف به هتل آکادمی، دچار آسیب‌دیدگی به دلیل تشنگی و شرایط نابسامان آبی بشود که این اتفاق فعلاً رخ نداده و ملی‌پوشان ایران که به زودی برای اردو در این زمین دور هم جمع می‌شوند، مشکلی از این بابت نخواهند داشت. اما این یک راه‌حل موقت تا زمانی است که با حفر چاه‌های جدید، وضعیت ذخیره آبی ورزشگاه آبی شرایط نرمال را پیدا کند.
البته فدراسیون فوتبال در سال‌های گذشته به دنبال کشت چمن جدید در زمین اصلی کمپ بوده که به دلیل کمبود اعتبارات، این اتفاق رخ نداده است، اما با رخداد فعلی، ممکن است زمینه یک کار مهم و اصولی برای تیم‌های ملی در رده‌های مختلف فراهم شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی