[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

یک امتیاز بزرگ برای جوانان فرنگی‌کار ، روزنامه شیراز نوین

در ترکیب تیم ملی جوانان اعزامی به مسابقات جهانی اردن که با قهرمانی مقتدرانه این تیم همراه بود، 5 کشتی‌گیر سال آینده هم می‌توانند در این رده سنی کشتی بگیرند. به گزارش ورزش سه، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان طی روزهای 27 تا 29 مرداد در شهر امان اردن برگزار شد. تیم ایران با کسب سه مدال طلای احمدرضا محسن‌نژاد، علی‌رضا عبدولی و فردین هدایتی، 2 نقره یاسین یزدی و ابوالفضل چوپانی و برنز امیررضا ده‌بزرگی با 162 امتیاز قهرمان جهان شد.
هر 10 ملی‌پوش اعزامی به این رقابت‌ها موفق به کسب امتیاز برای تیم ملی شدند؛ حتی امیررضا اکبری که در 97 کیلوگرم از دور رقابت‌ها حذف شد نیز 2 امتیاز گرفت و 9 نفر دیگر نیز همه در شمار 5 کشتی‌گیر برتر بودند.
تیمی خوب و یکدست که همه در قهرمانی نقش داشتند؛ بنابراین این یک امتیاز بزرگ برای تیم ملی جوانان سال آینده است که 5 نفر از این ترکیب شرایط سنی همراهی این تیم را در مسابقات جهانی 2024 دارند.
علی احمدی‌وفا، احمدرضا محسن‌نژاد، اهورا بویری، علی‌رضا عبدولی و ابوالفضل چوپانی 5 کشتی‌گیری هستند که سال آینده هم در صورت موفقیت در مسابقات کشوری و انتخابی، می‌توانند به عضویت تیم ملی درآیند.
در این رده سنی، سرعت پیشرفت خیلی بالاست و خیلی زیاد می‌بینیم کشتی‌گیرانی که حتی در فاصله کمتر از یک ماه مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی، خیلی رو به جلو بوده و ضعف‌هایشان برطرف می‌شود.
در همین تیمی که با جهانی رفت، فردین هدایتی سال گذشته نقره گرفته بود، اما امسال نقره سال گذشته‌اش را با اقتدار و درحالی‌که فاصله زیادی با همه حریفانش داشت، تبدیل به طلا کرد.
یا یاسین یزدی که یکی از ضعیف‌ترین کشتی‌ها را در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا گرفت، به طوری که کادرفنی تیم ملی برایش مسابقه انتخابی گذاشت، اما یکی از فینالیست‌های تیم ملی فرنگی در اردن بود.
به همین علت داشتن 5 کشتی‌گیر که شرایط سنی همراهی تیم جوانان را در سال بعد داشته باشند، یک پوئن مثبت برای این تیم است و هر کدام این‌ها نسبت به گذشته باتجربه‌تر شده و می‌توانند عملکرد بهتری نیز داشته باشند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی