[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مسکن ملی دروسعت ۶ هزار هکتاری ، روزنامه شیراز نوین

 به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس دوره سه‌روزه آموزش ملی کنترل پروژه پيشرفته ويژه کارشناسان بنياد مسکن انقلاب اسلامی سراسر کشور با حضور مهندس حمیدرضا سهرابی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور، مهندس عباسی، مهندس ظفری و مهندس محمدی، مديران کل ستادی معاونت مسکن شهری و دکتر سید علی‌رضا حميدی، مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، حجت‌الاسلام سید علی نجفی، مسئول دفتر نمايندگی ولی فقيه بنياد مسکن فارس، دکتر محمد رسول پروری، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس، مهندس امیر برومند، معاون پشتيبانی بنياد استان و جمعی از مسئولان اداره کل و کارشناسان مسکن شهری بنياد مسکن سراسر کشور که در شیراز برگزار گرديد، حضور داشتند و ارتقا و توسعه سطح آموزش در کنترل پروژه مورد بررسی قرار گرفت. 
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این نشست با تقدیر از برگزارکنندگان این دوره آموزشی با اعلام اینکه بیش از ۱۵۶ هزار واحد نهضت ملی در شهرهای تحت مسئولیت این بنیاد وارد فاز اجرا شده است، گفت: ۶ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تأمین شده است. مهندس حمیدرضا سهرابی افزود: تاکنون بیش از ۱۵۶ هزار واحد نهضت ملی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرا شده است. وی اضافه کرد: از ۱۵۶ هزار واحدی که در شهرها توسط بنیاد مسکن وارد فاز اجرا شده، تعداد ۸۳ هزار واحد گروه ساخت و انفرادی است و حدود ۷۴ هزار واحد بنیادساز است که توسط بنیاد مسکن در مجتمع‌های مسکونی احداث و تحویل متقاضیان خواهد شد.
در ادامه این نشست دکتر سید علی‌رضا حمیدی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اظهار داشت: مسكن و ساختمان یكی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی كشور بوده و طیف گسترده‌ای از سایر صنایع را برای فعالیت‌های خویش به همراه دارد؛ اصلاح الگوی ساخت و ساز، بهره‌برداری و بازیافت مصالح در پایان عمر ساختمان از دغدغه‌های مهم كشورها برای توسعه پایدار می‌باشد. بحث مصرف انرژی در ساختمان از مرحله طراحی ساختمان شروع شده و تا مراحل پیاده‌سازی، اجرا، نگهداری و مرحله استفاده و بهره‌برداری از آن ادامه پیدا می‌كند. حمیدی ادامه داد: معاونت امور مسکن شهری و زیرمجموعه‌های استانی در این راستا مسئولیت برنامه‌ریزی، تأمین زمین و انجام مطالعات و تهیه طرح‌های لازم برای پروژه‌های احداث مسکن کم‌درآمد، تأمین منابع اعتباری اعم از تسهیلات بانکی و منابعی از بنیاد مسکن و کمک‌هایی که از طرف دولت و حساب 100 امام(ره) در بودجه‌های سالیانه پیش‌بینی می‌شود را بر عهده دارد. وی اظهار داشت: مدیریت و کنترل پروژه امروزه یکی از مهم‌ترین دانش‌ها برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ انجام پروژه‌ها به‌شمار می‌رود. کاربرد مدیریت و کنترل پروژه گسترده در سازمان‌ها، شرکت‌ها، ادارات و… گوناگون محسوس است.
حمیدی با اشاره به اینکه مدیریت و کنترل پروژه در واقع اساس کار بسیاری از شرکت‌های پیمانکاری، کارخانه‌های صنعتی، شرکت‌های مهندسین مشاور، شرکت‌های عمرانی، گروه‌های پژوهشی و … محسوب می‌شود، افزود: به ‌طور کلی، هر مجموعه‌ای که به ‌طریقی با امور طراحی، پژوهشی، صنعتی، عمرانی، نظارتی و … سر و کار داشته باشد، باید از مدیریت و کنترل پروژه برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند؛ بنیاد مسکن با در اولویت قرار دادن موضوع کنترل پروژه همه موازین فنی را در اجرای طرح‌های مسکن شهری با اولویت نظارت مهندسی رعایت می‌کند. 
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس از برنامه‌ریزی و کنترل‌ پروژه به‌عنوان دو رکن اصلی مدیریت نام برد و اظهار داشت: توجه و پیاده‌سازی این دو رکن به تسریع انجام پروژه‌ها و کاهش هزینه‌ اجرای آنها خواهد انجامید. مهندس عباسی، مدیرکل ستادی معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن هم در این نشست آموزشی اهداف حوزه مسکن شهری را برشمرد و گفت: اهداف کوتاه‌مدت برای حوزه مسکن شهری متأثر از اصول 30،31 و 43 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 و اساسنامه مصوب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعریف می‌شود. مهندس محمدی، مدیرکل مسکن شهری بنیاد مسکن کشور هم در این نشست به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها که برای رسیدن به یک هدف مشخص انجام می‌گیرد اشاره کرد و گفت: پروژه‌ها می‌توانند بسته به هدفشان انواع مختلفی داشته باشند؛ از آن جمله می‌توان به پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی، پروژه‌های اجرایی، پروژه‌های خدماتی و … اشاره کرد؛ موضوع کنترل پروژه در همه این طرح‌های مطالعاتی قابل‌توجه است. شایان ذکر است که این همایش آموزشی با موضوع کنترل پروژه پيشرفته ويژه کارشناسان بنياد مسکن انقلاب اسلامی سراسر کشور به مدت سه روز در مرکز آموزشی بنیاد مسکن استان فارس و در شیراز برگزار گردید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی