[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

اگر امنیت شغلی می‌خواهید استفاده از هوش مصنوعی را یاد بگیرید، روزنامه شیراز نوین

گزارش جدیدی از شرکت IBM بیان می‌کند افرادی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، جایگزین کارکنانی می‌شوند که این کار را نمی‌کنند و ۴۰ درصد نیروهای کار تا سه سال آینده به دلیل توسعه و گسترش استفاده از هوش مصنوعی باید مهارت‌های خود را در این زمینه بهبود ببخشند.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از آی‌بی‌ام، هوش مصنوعی به این زودی جایگزین کارمندان نخواهد شد. شرکت غول فناوری IBM در گزارش جدید خود که در مورد پیامدهای هوش مصنوعی در مشاغل صحبت می‌کند، آورده است: افرادی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، جایگزین افرادی خواهند شد که از آن استفاده نمی‌کنند.
شرکت‌ها به سرعت هوش مصنوعی را وارد کار خود می‌کنند تا زمان کارمندان خود را آزاد کنند و بتوانند روی مسائلی تمرکز کنند که نیاز به توجه شخصی آنها دارد. نکته‌ای که در مورد هوش مصنوعی وجود دارد این است که دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که شما آن را آموزش داده‌اید. بنابراین اغراق‌های پیرامون این فناوری جدید که مشاغل مردم را می‌رباید و بشریت را تحت سلطه خود درمی‌آورد، بی‌پایه و اساس است.
مدیرانی که آی‌بی‌ام با آنها صحبت کرده است، تخمین می‌زنند که ۴۰ درصد از نیروی کار به دلیل پیاده‌سازی هوش مصنوعی و گسترش اتوماسیون طی ۳ سال آینده، نیاز به بهبود مهارت‌های خود خواهند داشت. این بدان معناست که حدود ۱.۴ میلیارد از ۳.۴ میلیارد نیروی کار جهانی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
اخیراً بسیاری از دانشگاه‌های برتر مانند دانشگاه کمبریج و دانشگاه ادینبرو دوره‌هایی دارند که به اخلاق هوش مصنوعی و اینکه چگونه افرادی که در این زمینه کار می‌کنند می‌توانند حفاظ‌هایی پیرامون این فناوری ایجاد کنند، پرداخته‌اند.
ارائه‌دهندگان آموزش آنلاین نیز دوره‌ها، برنامه‌ها، مدرک‌ها و گواهی‌های متمرکز بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی دارند، به این امید که افراد بیشتری آنها را برای تقویت مهارت‌های حرفه‌ای خود انتخاب کنند.
براساس یک گزارش که به تازگی منتشر شده است، سنگاپوری‌ها در این امر، پیشگام هستند؛ کارمندان سنگاپوری در پذیرش هوش مصنوعی سریع‌ترین افراد جهان هستند و کسانی هستند که مهارت‌های مرتبط با کار با هوش مصنوعی را به نمایه‌های خود در سکوی لینکدین اضافه کرده‌اند.
طبق این گزارش، کشورهای فنلاند، ایرلند، هند و کانادا نیز پس از سنگاپور در این موضوع، پیشرو هستند.
گزارش آی‌بی‌ام می‌گوید که مهارت‌های هوش مصنوعی توسط افرادی که عمدتاً حول این فناوری مشغول به کار نیستند و در بخش‌های خرده‌فروشی، آموزش و خدمات مالی هستند، کسب می‌شود.
مهارت‌های علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیات(STEM) به زودی به‌عنوان پیش‌شرط مصاحبه‌های شغلی در نظر گرفته می‌شود که به معنای الزامات سطح ابتدایی برای تصاحب یک شغل خواهد بود. این در حالی است که مدیران بیشتر بر توسعه مهارت‌های افراد مانند مدیریت زمان و مهارت‌های مشارکتی تمرکز خواهند کرد.
ارتقای سطح، نه جایگزینی
حدود ۸۷ درصد از مدیرانی که آی‌بی‌ام با آنها صحبت کرده است، گفته‌اند که افراد جایگزین نخواهند شد، اما هوش مصنوعی مولد نقش آنها را تقویت خواهد کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که از کارکنان سطوح پایین‌تر انتظار رود که بیشترین تغییرات قابل‌توجه را داشته باشند. با این حال، موقعیت‌های شغلی نیازمند استخدام بیشترین تأثیر را خواهند پذیرفت.
این گزارش سه ماه پس از آن منتشر شده است که آرویند کریشنا، مدیرعامل آی‌بی‌ام، اظهارات اضطراب‌آوری را مطرح کرد و مدعی شد که این شرکت در حال بررسی توقف استخدام افراد برای موقعیت‌هایی است که می‌توانند جایگزین شوند. وی گفت: من به راحتی می‌توانم ببینم که ۳۰ درصد از نیروی کار با هوش مصنوعی و اتوماسیون در یک دوره پنج‌ساله جایگزین می‌شود.
به نظر می‌رسد شرکت‌ها باید مطمئن شوند که ماشین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای انسان‌ها کار کنند، نه اینکه برعکس شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی