[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

امام جمعه شهر صدرا عنوان کرد: تلاش‌های سازمان فرهنگی شهرداری صدرا به ثمر نشست ، روزنامه شیراز نوین

امام جمعه شهر صدرا از قرار گرفتن نام این شهر در جمع برترین شهرهای دوست‌دار کتاب ایران به‌عنوان موفقیتی بزرگ و اقدامی ارزشمند یاد کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی از برگزاری این رویداد فرهنگی در سطح کشور به نیکی یاد کرد و افزود: کتاب و کتابخوانی زمینه‌های رشد و بلوغ فکری جامعه را پدید می‌آورد و قرار گرفتن شهر صدرا در جمع بهترین شهرهای دوست‌دار کتاب کشور را پاس می‌داریم. وی با ارائه توضیحاتی پیرامون این جشنواره فرهنگی گفت: در مراسم انتخاب برترین شهرهای دوست‌دار کتاب که در مردادماه سال جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مقامات ارشد کشور در تهران برگزار شد، شهر صدرا از میان 105 شهر شرکت‌کننده توانست در جمع 12 شهر برگزیده پایتختی کتاب ایران اسلامی قرار گیرد. او با تقدیر از تلاش‌های همه‌جانبه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا که زمینه‌ساز این موفقیت فاخر شد، اظهار داشت: از شهرداری و شرکت عمران صدرا، کتابخانه‌های عمومی فارس و همه نهادها و دستگاه‌هایی که در این موفقیت بزرگ سهمی داشتند، قدردانی می‌شود. 
او با بیان اینکه کسب این رتبه سهم ارزنده‌ای در معرفی صدرا در سطح ملی داشته است، گفت: معرفی شدن صدرا به‌عنوان شهر دوست‌دار کتاب توانسته است این شهر را با رویکرد فرهنگی و ادبی در ابعاد ملی مطرح کند که دستاورد بزرگی محسوب می‌شود. امام جمعه شهر صدرا با تأکید بر این موضوع که چنین موفقیت بزرگی باید زمینه‌ساز گام‌های بلندتری در آینده شود، بیان داشت: شرکت عمران صدرا در صدد ساخت یکی از بهترین و بزرگترین کتابخانه‌های جنوب کشور در این منطقه است. در همین راستا پیمانکار این پروژه مشخص شده و در مردادماه و در آستانه هفته دولت شروع به کار کرده است. 
حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به این موضوع که کمبود کتاب و کتابخانه در شهر صدرا باید مرتفع شود، بیان داشت: برخورداری از کتاب و کتابخوانی به تنهایی راهگشا نیست و در کنار توسعه سخت‌افزارهای کتابخوانی باید تلاش بیشتری برای گسترش و نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی صورت گیرد. 
او بیان داشت: متأسفانه سرانه کتابخوانی در کشور ما در حد مطلوبی قرار ندارد و این شایسته ملت بزرگ مسلمان ایران که پیرو راستین پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) هستند، نیست؛ در سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بارها نسبت به مواهب اندیشیدن، مطالعه و تفکر عمیق تأکید شده است.
امام جمعه شهر صدرا در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: با کاهش بهای کتاب، اقشار بیشتری از جامعه به این کالای ارزشمند فرهنگی دسترسی خواهند یافت و امیدواریم خانواده‌ها جدیت بیشتری در زمینه کتابخوانی فرزندان نشان دهند تا نسلی فرهیخته و دین‌دار برای آینده ایران اسلامی پرورش یابد.
گفتنی است، در هشتمین دوره رویداد «پایتخت کتاب ایران»، ۱۰۵ شهر فعالیت‌های خود را به دبیرخانه فرستادند که از این تعداد ۷۶ شهر به مرحله نهایی راه پیدا کرده و پس از انجام مراحل داوری‌ ۱۲ شهر  به‌عنوان نماینده هشتمین دوره پایتخت کتاب انتخاب شدند؛ شهر صدرا از استان فارس در جمع 12 مقام برتر این دوره قرار گرفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی