[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۹۰۳
  • دوره جدید

برخی قوانین و فنون کلی در روابط حسنه، روزنامه شیراز نوین

قانون اول: با دیگران آن چنان رفتار کنید که مایلید با شما رفتار کنند. 
انتظار گوش دادن، بررسی مشکل، رفتاری مناسب همراه با کرامت، اغماض، حداقل انتظاری است که در روابط انسان‌ها وجود دارد.
قانون دوم: قانون ناگزیری (چاره نداشتن)
انسان الزاماً نمی‌تواند همه چیز را به همان شکلی که خود می‌خواهد داشته باشد و یا آن را به هر شکلی که می‌خواهد تغییر دهد. با رعایت این قانون بجای گریز و فرار از امر ناخواسته بهتر است بگوییم چگونه می‌توان با وضعیت موجود ساخت و با او زندگی کرد و بالاخره چگونه می‌شود از او چیزی بهتر ساخت.
قانون سوم: قانون دوری از جدال و ستیزه
جدال و ستیزه حتی درگیری لفظی سبب از دست دادن حرمت، ارزش و احترام هر دو طرف مجادله می‌شود که به سادگی نمی‌توان آن را جبران کرد. مدیر نباید در هیچ موردی اهمیت و ارزش خود را طوری دستخوش تهدید قرار دهد که ناچار شود برای حفظ آن با طرف مخالف به ستیز برخیزد. زیرا عاقبت‌الامر وضعی برای هر دو طرف به وجود می‌آید که عقب‌نشینی بدون از دست دادن احترام برای هیچ یک میسر نخواهد بود.
الف) عوامل ایجاد و تحکیم روابط انسانی از دیدگاه کیمبل:
ـ ایجاد جو اعتماد و اطمینان، دوستی و محبت
ـ احساس آزادی بیان، افکار و عقاید، احساس تعلق به مدرسه
- رازداری مدیر، اغماض از بعضی از خطاها
- رعایت عدالت در رفتار (تشویق و تنبیه)، رعایت ادب و نزاکت طرز سخن گفتن
- احترام به افکار و احساسات فرد و شناخت احساسات و انعکاس درک احساس، حفظ خونسردی و متانت در مسائل بحرانی، مخصوصاً بحث های عاطفی
- از صمیم دل دلسوزی کردن، سعی و کوشش برای برآوردن نیازها و رفع گرفتاری های افراد
- برقرارکردن روابط غیررسمی و صمیمی بر مبنای نقاط مشترک
- ایجاد محیط برای بروز و پرورش استعدادها و شکوفایی آنها
- کاربرد به جا و به موقع از قدرت و اختیار و دوری از افراط و تفریط در کاربرد آنها.
لیلا خرم‌شکوه، آموزگار پایه پنجم، دبستان رودکی، ناحیه یک شیراز

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی