[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

صدرا در مسیر توسعه پایدار، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
راه‌اندازی بزرگترین مجموعه استاندارد فوتسال، گسترش زیرساخت‌های حوزه کتابخوانی، مقام دوم صدرا در حوزه اسکان جمعیت، ترمیم معابر با 110 تن آسفالت، بهبود روشنایی معابر، توسعه زیرساخت های حوزه امنیت و مهم‌تر از همه تلاش برای ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان صدرا از مهم‌ترین مواردی بود که مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا در نشست خبری با اصحاب رسانه به آنها اشاره کرد.
مهندس مهدی پوربهی با تبریک فرارسیدن هفته دولت، حادثه حمله تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را محکوم کرد و افزود: امیدافزایی و بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین رسالت‌های جامعه خبری است و کار در رسانه با مجاهدت‌های ماندگار حضرت زینب (س)، بعد از واقعه عاشورا تشابهات فراوانی دارد.
وی جمعیت این شهر را 200 هزار نفر ذکر کرد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت در کلان‌شهر شیراز تصمیم گرفته شد شهر جدیدی برای سر ریز جمعیتی شیراز ایجاد شود که شهر صدرا با شهرسازی جدید و نوین شکل گرفت و اکنون نیز صدرا بعد از شیراز پرجمعیت‌ترین شهر استان از حیث جمعیت است.
او اظهار داشت: در حال حاضر 22 اداره خدمات‌رسان در این شهر مستقر هستند و 44 اداره دیگر باید حضور یابند؛ اداره ناحیه 5 آموزش‌و‌پرورش صدرا به زودی با 15 نفر نیرو فعالیت خواهد کرد و اداره ورزش و جوانان نیز راه‌اندازی می‌شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا در بحث تأمین نیازهای آموزشی نیز بیان داشت: در این رابطه 18 باب مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی با 22 هزار متر مربع زمین راه‌اندازی خواهد شد و این در حالی است که دستگاه‌های خدمات‌رسان باید انجام می‌دادند و امسال نیز هنرستان 18 کلاسی با برآورد 18 میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.
وی گفت: بزرگترین مجموعه استاندارد فوتسال را در صدرا راه‌اندازی کردیم و از حضور استاد ناظم‌الشریعه به‌عنوان چهره شناخته‌شده فوتسال دنیا و مهم‌ترین سرمربی فوتسال کشور در برنامه‌های ورزشی استفاده می‌شود.
پوربهی در ادامه با تشریح برخی از اقداماتی که در حوزه گسترش زیرساخت‌های ضروری شهر جدید صدرا، انجام‌شده خاطر نشان کرد: در بحث تأمین آب صدرا در شهریورماه مشکلات عدیده‌ای داشتیم؛ 23 چاه آب اطراف صدراست که وظیفه تأمین آب شرب را انجام می‌داد و این در حالی است که چند چاه در عمق 300 متر خشک شده بود. از طرفی خط انتقال آب درودزن مشکلات عدیده‌ای داشت که در نهایت با اقدامات انجام‌شده به زودی ظرفیت استفاده 500 متر مکعب بر ثانیه آب اضافه می‌شود و اکنون مخزن 20 هزار مترمکعبی را با پیشرفت فیزیکی 10 درصد در حال فعالیت است. وی همچنین به مشکل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و پساب و آب آشامیدنی صدرا اشاره داشت و افزود: در این خصوص با تعاملی که با آبفا شیراز شکل گرفت تصفیه‌خانه فاضلاب غرب صدرا فعال شده است.
نماینده ویژه استاندار فارس در شهر صدرا با اشاره به اقداماتی که در حوزه فرهنگی صورت پذیرفته، اظهار داشت: گسترش زیرساخت‌های مذهبی و رونق کتابخوانی از عمده فعالیت‌های ما دراین حوزه است.
پوربهی فعالیت‌های عمران صدرا را در حوزه مذهبی ساخت 12 باب مسجد صدرا عنوان کرد و گفت: در مجموع 16 هزار و 500 متر مربع زمین را برای مساجد در نظر گرفته‌ایم.
مدیرعامل عمران صدرا با اشاره به اینکه در این شهر سرانه‌های فضای سبز آموزشی و فرهنگی و تجاری دیده شده است، اظهار داشت: کار در حوزه فرهنگی نیاز به زمان داشته و شهر صدرا نیاز به تعریف و گسترش امور زیرساختی دارد. بر همین اساس با هیئت مدیره‌های 180 مجتمع مسکونی رایزنی لازم انجام شده و مقرر شد بعد از سامان‌دهی و بازبینی مجموعه‌ها بتوان مدیریت واحد ایجاد کرد تا با مدیریت شهری به هماهنگی برسند. وی در همین رابطه به راه‌اندازی کتابخانه بزرگ صدرا با عنوان «باغ کتاب» اشاره‌ای کرد و گفت: این مرکز فرهنگی در زمینی به مساحت 4500 مترمربع با زیر بنای 4800 و با20 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در مرحله بتن‌ریزی قرار دارد.
پوربهی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به یکی از پراهمیت‌ترین محورهای مواصلاتی که در مجاورت صدرا قرار دارد نیز گفت: پروژه بزرگراهی قره پیری به طول 10 کیلومتر به‌عنوان سهل‌الوصول‌ترین پروژه اتصال شهر صدرا به شیراز، بلوار حافظ صدرا را به بزرگراه محلاتی شیراز و شهرک آرین متصل می‌کند. به گفته این مقام مسئول 7 کیلومتر اجرای این پروژه در محدوده قانونی صدراست که با اختصاص 80 دستگاه خودرو و 211 میلیارد تومان بودجه به صورت مستمر در حال فعالیت است. وی خواستار همکاری مدیریت شهری شیراز برای اجرای این پروژه شد و اظهار داشت: مشکل اساسی احداث این پروژه، سه‌ونیم کیلومتری است که در محدوده خدمات شهرداری شیراز قرار دارد و از سمت مدیریت شهر شیراز باید قسمتی از مسیر مورد تملک قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا در ادامه با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام و انجام‌شده این شرکت گفت: در حال حاضر سه‌و‌نیم کیلومتر از سمت دوکوهک به سوی صدرا با اعتبار 130میلیارد تومان و بزرگراه شهید سلیمانی به طول 6 کیلومتر و اعتبار 70 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.
به گفته نماینده ویژه استاندار در صدرا، پروژه دیگر اتصال این شهر جدید به آزادراه شیراز - اصفهان است که در حال انعقاد تفاهم‌نامه قرار دارد. او با اشاره به اقداماتی که در حوزه تقویت امنیت صدرا در حال انجام است، افزود: علاوه بر ساخت 2 کلانتری و تکمیل و ساخت ساختمان پلیس تخصصی در حال احداث است.
پوربهی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه چندمدیریتی و کندی صدرا مشکلاتی را ایجاد می کنند، گفت: در شهر صدرا چند دستگاه مسئولیت مدیریت این شهر را بر عهده داشتند که همین باعث بروز مشکلاتی شده بود، ولی اکنون با دستور استاندار فارس، مدیرعمران صدرا به‌عنوان نماینده استاندار، مدیریت واحد را پیگیری می‌کند. وی با اشاره به اینکه عمران شهر جدید با قوانین و مقررات خاص تدوین شده که موظف است که در این راستا به ایفای نقش بپردازد، تصریح کرد: شرکت عمران صدرا متولی زیرساخت‌های زیر و روبنایی و متولی تحویل زمین بوده است که به خوبی این کار را انجام داده است.
مدیر عامل عمران شهر صدرا گفت: در بحث تأمین زیرساخت‌های صدرا 2 بخش زیر و روبنایی را ایجاد می‌کنیم و روشنایی معابر، تأمین آب و پساب شهری، تأمین فضاهای فرهنگی مذهبی اجتماعی و امنیتی و بیش از 110 هزار تن آسفالت انجام داده‌ایم، ولی متأسفانه دستگاه‌های خدمات‌رسان به موقع فعالیت خود را انجام نداده‌اند. پوربهی با تأکید بر اینکه در شهر صدرا نیاز به مطالعات بالادستی و پایین‌دستی داشتیم، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های ما روشنایی معابر است و برق‌رسانی بزرگراه شهید سلیمانی با 5‌ونیم کیلومتر به اندازه 130 میلیارد تومان در بهمن سال گذشته به بهره‌برداری رسید. وی در بخش پایانی سخنانش به راه‌اندازی کتابخانه بزرگ صدرا با عنوان باغ کتاب اشاره‌ای کرد و گفت: این مرکز فرهنگی در زمینی به مساحت چهار هزار و 500 مترمربع با زیر بنای چهار هزار و 800 و با20 میلیارد و 200 میلیون تومان در حال بتن‌ریزی است. او در بخش پایانی سخنانش اظهار امیدواری کرد تا دستگاه‌های اجرایی نسبت به تعهدات خود نسبت به اهالی شریف صدرا عمل کرده و شاهد بهبود کیفیت زندگی شهروندان باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی