[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هفته فیلم و هنر در شیراز برگزار می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:
هفته فیلم و هنر در شیراز برگزار می‌شود 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: با هدف نمایش آثار ارزشمند فیلم‌های گروه هنر و تجربه، هفته فیلم هنر و تجربه در شیراز برگزار می‌شود. موسوی نژادیان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نشست ستاد هماهنگی این جشنواره با بیان اینکه فیلم‌های گروه هنر و تجربه از آثار ارزشمند نوآور در سینما محسوب می‌شوند که پژوهش و اکتشاف در آنها، رکن و محور اساسی است، گفت: این نوع فیلم‌ها مخاطب خاصی دارند و نمایش این فیلم‌ها به بهانه‌های مختلف می‌تواند در تقویت و ارتقای این نوع سینمای ارزشی تأثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه فیلم‌های گروه هنر و تجربه ظرفیت بالای دیده شدن را در شهرهای مختلف دارند، اظهار کرد: با هدف نمایش این آثار ارزشمند، هفته فیلم هنر و تجربه در شیراز برگزار می‌شود. موسوی نژادیان با اعلام اینکه شهر شیراز در روزهای چهارم تا هفتم شهریورماه جاری میزبان فیلم‌سازان و فعالان در این حوزه خواهد بود، افزود: در قالب این برنامه فیلم‌های صحنه آخر، دوار، حرف آخر، مهاجران‌، پسر انسان، ایمو، مشق امشب، مقیمان ناکجا، کاپیتان من، فلینی هرگز پایان نمی‌یابد و پیتر سلرز به نمایش در خواهند آمد. وی با اعلام اینکه مراسم افتتاحیه این رویداد سینمایی در روز چهارم شهریور با نمایش صحنه آخر در سینما فرهنگ برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برای این هفته برگزاری چهار کارگاه تخصصی در نظر گرفته شده است.
موسوی نژادیان با اشاره به اینکه هنرمندان توانایی در استان فارس منشاء ساخت آثار هنری ارزشمند بودند هم افزود: وظیفه ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد زمینه برگزاری چنین رویدادهایی است؛ ما وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم و قطعاً حضور شما هنرمندان عزیز و استفاده شما از این محافل باعث دلگرمی است. وی گفت: بسیار خرسند هستیم که اولین هفته فیلم هنر و تجربه در استان فارس برگزار می‌شود؛ این موقعیت‌ها فرصت مغتنمی است که تجربیات اشتراک‌گذاری شود و قطعاً حضور در کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی به اندازه چندین واحد دانشگاهی ارزش دارد و منجر به یادگیری مباحثی می‌شود که شاید در جای دیگری حتی در کلاس دانشگاه نشود این تجربیات را به دست آورد.
لازم به ذکر است ساعت 16 روز چهار شهریور 1402 مراسم افتتاحیه با سخنرانی مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه برگزار می‌گردد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی