[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

راه ورود اسپانسر به ورزش بانوان را باید هموار کرد ، روزنامه شیراز نوین


بعد از گفت‌وگو با چندین مدیر و مربیان فوتبال بانوان، قریب به اتفاق همگی آنها در یک جمله مشترک تفاهم داشتند: «عدم استقبال اسپانسرها برای حمایت از ورزش بانوان».
سال‌هاست که ورزش فارس به خصوص در رشته فوتبال و فوتسال همواره به خاطر نداشتن حامیان مالی ضربه خورده است و چه تیم‌های بزرگی که به علت نبود حامی مالی مناسب، منحل یا فروخته شده‌اند. ولی در این میان ورزش بانوان به خصوص در رشته فوتبال و فوتسال همواره جزو گروه‌هایی است که بیشتر هم مظلوم واقع شده‌ است.
دختران مستعد و ورزشکار بومی بدون هیچ‌ چشمداشت مالی از باشگاه‌ها و فقط به خاطر علاقه و عشق به ورزش، عضو تیم‌های فوتبال و فوتسال استان شده‌اند، ولی اکثر همین تیم‌ها هم با اینکه بیشترین هزینه آنها در ایاب و ذهاب، اسکان و خرج‌های امکانات سخت‌افزاری خلاصه می‌شود و هزینه زیادی بابت دستمزد و قرارداد بازیکنان ندارند، اما از همین حداقل‌ها هم محروم هستند و چه بسا دیده شده خود بازیکنان هزینه‌های سفر و امکانات اولیه خود را پرداخت می‌کنند تا تیم بتواند راهی یک اردو یا یک تورنمنت ورزشی شود.
یکی از دلایلی که اسپانسرها کمتر رغبتی به سرمایه‌گذاری و حمایت روی ورزش بانوان دارند، عدم پوشش رسانه‌ای یا تلوزیونی مسابقات بانوان است و بیشتر مواقع پوشش رسانه‌ای  تنها با اعلام نتایج بازی‌ها خلاصه می‌شود.
حتی اسپانسرها اجازه ورود به سالن یا ورزشگاهی که دختران با حجاب و پوشش هم در حال انجام مسابقه هستند را ندارند و این خود می‌تواند از دلایل مهم در بی‌رغبتی و تشویق نشدن حامیان مالی برای ورود به ورزش بانوان باشد؛ چراکه اسپانسرها هم به دنبال دیده شدن برند خود هستند و به حق هم باید از ورود به ورزش سود ببرند و برای برند آنها تبلیغات محیطی تأثیرگذاری صورت گیرد. 
بنابراین می‌توان این انتظار را از مسئولان داشت که با یک برنامه‌ریزی صحیح و اصولی راه ورود و تشویق اسپانسرها به ورزش بانوان را باز کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی