[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برنامه‌ریزی برای کشت آتی ، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه پیگیر رفع مسائل و مشکلات کشاورزان خصوصاً تأمین نهاده‌های مورد نیاز مزارع صیفی از مقام عالی وزارت است، گفت: در حال نزدیک شدن به فصل کشت جدید هستیم؛ از این رو تمامی مدیران و مسئولان باید تمهیدات لازم را اتخاذ و کارهای ضرورری را دنبال کنند. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان‌پور در نشست با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های این استان ضمن تبریک هفته دولت و تقدیر از تلاش‌های مجموعه همکاران خود، اظهار کرد: انتظار می‌رود به منظور فراهم آوردن یک محیط مطلوب برای فصل کشت پیش روی، شرایط و وضعیت‌ها به طور ویژه رصد شود. 
این مقام مسئول با بیان اینکه قسمتی از تسهیلات و اعتبارات جبران خسارات سیل 1400 و 1401 برای برخی از شهرستان‌های استان فارس ابلاغ شده است، ابراز کرد: تخصیص این اعتبارات در شهرستان‌ها باید با دقت و اهتمام ویژه صورت گیرد تا بتوانیم جواب‌گو باشیم و نیازهای مطرح شده را با کمک هم حل کنیم. 
او به موضوع آمار به عنوان یکی از نقصان‌های اصلی و جدی در بخش کشاورزی نیز پرداخت و افزود: این نقیصه یک مشکل کلان بوده و استان فارس نیز بالطبع به آن گرفتار است. از این رو به دنبال این هستیم که با یک نگاه تعاملی با محموعه همکاران سراسر استان مشکل را رفع کنیم. 
وی با بیان اینکه مدیران پهنه‌های تولیدی می‌توانند به عنوان یکی از عوامل مؤثر در رفع نقیصه‌های آماری باشند، اضافه کرد: این انتظار است که در این خصوص نهایت همکاری و دقت به خرج داده شود تا آمار و اطلاعات صحیحی گردآوری و ثبت گردد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌ها باید مدیران پهنه درگیر باشند. مدیران پهنه به عنوان یکی از بسترهای کمک به ما هستند که می‌توانند نیازها را از پایین احصا کنند و ارتباط مستقیم با بهره‌بردار داشته باشند. از این رهگذر ما می‌توانیم مسائل و مشکلاتمان را دقیق‌تر رصد کنیم و سیاست‌هایمان را به صورت مشخص‌تر و شفاف‌تر عملیاتی کنیم. 
دهقان‌پور با تأکید بر اینکه امیدوار است همچون یک خانواده و در یک فضای تعاملی و با مشارکت همگانی کارکنان بتوانیم مسائل و مشکلات بخش کشاورزی را به حداقل برسانیم، گفت: مدیری می‌تواند موفق باشد و ‌توانمند است که در شرایط موجود با توجه به کاستی‌ها بتواند مسائل و مشکلات را برطرف کند یا به حداقل برساند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به ضرورت اجرای احکام قطعیت یافته تخریب و قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی نیز پرداخت و افزود: سر باز زدن از اجرای احکام به هر دلیل مانند نبود ادوات، نیرو و اعتبار رافع مسئولیت برای متولی اجرا نیست. باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی دیگر مثل شهرداری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استفاده کرد.
وی می‌افزاید: در حوزه تغییر کاربری‌های غیرمجاز باید پیشگیری کرد. علی رغم کمبود نیرو، تهدیدات موجود و نبود امکانات کافی، بالاخره مسئولیت صیانت از اراضی کشاورزی بر عهده جهاد کشاورزی است که باید به نحو احسن اقدام شود.
دهقان‌پور با یادآوری اینکه مدیران جهاد کشاورزی نماینده او در شهرستان‌ها بوده و در چهارچوب موازین اداری و قانونی مورد حمایت هستند، اظهار کرد: جهاد کشاورزی محور فعالیت تمامی ادارات تابعه مثل منابع طبیعی، دامپزشکی و تعاون روستایی است. اگر در مواردی مشکلاتی بود، جهت تسریع امور باید به دنبال حل آن باشید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی