[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیشتازی خیران در احداث اورژانس، روزنامه شیراز نوین

خیران با انعقاد تفاهم‌نامه از ابتدای سال جاری تاکنون بانی ساخت یازده پایگاه اورژانس شده‌اند. ساخت پایگاه‌های اورژانس گامی مؤثر در ارائه بهتر خدمات امدادای و تسریع در انتقال بیماران به مراکز درمانی است. به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین تأمین سلامت فارس، آمارها بیانگر این است که خیران در استان فارس تاکنون 108 پایگاه اورژانس شهری و بین جاده ای احداث کرده‌اند که با افزوده شدن این یازده پایگاه، این آمار به 119 پایگاه اورژانس خواهد رسید. دکتر رامجردی مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس و مدیر سازمان‌های مردم‌نهاد دانشگاه، با اشاره به تأثیر پایگاه‌های اورژانس در سریع‌تر رساندن بیماران به مراکز درمانی گفت: ساخت پایگاه‌های اورژانس، به خصوص پایگاه‌های بین جاده ای با توجه به گذر جاده‌های مواصلاتی کشور از استان فارس، بسیار مهم و تأثیرگذار است. دکتر رامجردی در ادامه گفت: خیران با توجه به نیازسنجی‌های کارشناسان این مجمع نیات خود را بیشتر در مناطق کم‌برخوردار و نیازمند اجرایی می‌کنند. خیران امسال با انعقاد تفاهم‌نامه با مجمع خیرین بانی ساخت پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای واقع در استهبان، ارسنجان، درودزن، اقلید، مرودشت، نودان، سرچهان، دشت مرغاب و سه پایگاه اورژانس شهری دیگر در قیروکارزین، مرودشت و صدرای شیراز شدند. دکتر رامجردی در پایان با اشاره به تجهیز پایگاه‌های اورژانس یادآور شد: علاوه بر ساخت، در حال حاضر 50 درصد از خودروهای آمبولانس ناوگان اورژانس فارس نیاز به جایگزینی دارند که باید مورد توجه خیران قرار گیرد. شایان ذکر است امسال با تصویب قانون معافیت مالیاتی از طرف دولت در حمایت از خیران، واردات آمبولانس توسط خیران با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی، معاف است.
با توجه به اینکه به جز مراکز اورژانس سایر مراکز درمانی از جمله مراکز بیمارستانی و درمانگاهی نیز نیازمند آمبولانس هستند، کارشناسان این مجمع با توجه به نیازسنجی انجام شده آماده همکاری و راهنمایی در این زمینه به خیران هستند.
شایان ذکر است کلیه پایگاه‌های اورژانس و خودروهای آمبولانس اهدایی از طرف خیران به نام آنها نام‌گذاری می‌گردد تا این فرهنگ نیک در بین مردم اشاعه یابد و نامی نیک از آنان به یادگار ثبت گردد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی