[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

گلخانه‌ها، تسهیل‌کننده اشتغال، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برای توسعه گلخانه‌ها یکی از اقداماتی که باید دنبال کنیم، تسهیل فضای کسب و کار است؛ از جمله اهتمام ویژه در پاسخ‌گویی استعلامات دستگاه‌های خدمات رسان در سریع‌ترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان‌پور در حاشیه بهره‌برداری از یک واحد گلخانه‌ای مدرن هیدروپونیک در شهرستان بیضا که با حضور رضا افلاطونی نماینده عالی وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور در افتتاح طرح‌های اشتغال‌زای این استان انجام شد، افزود: در سال گذشته و در سال جاری شاهد استقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران برای توسعه گلخانه‌ها بوده‌ایم.
این مقام مسئول با بیان اینکه سرمایه‌گذاران نیازمند یک سری تسهیلات هستند که نماینده عالی دولت در استان فارس نیز در این خصوص مساعدت دارند، اظهار کرد: باید کمک کنیم و این فضاسازی انجام شود تا توسعه گلخانه‌ها در سطح شهرستان بیضا و سایر شهرستان‌ها عملیاتی بشود. به گفته وی، با هماهنگی که در سطح استان فارس انجام شده و با راهبری مدیریت عالی استان مواردی که متقاضیان خواستار احداث گلخانه هستند و با مشکلاتی مواجه‌اند، در کارگروهی تحت عنوان کارگروه تسهیل توسعه گلخانه‌ها به ریاست شخص استاندار مطرح می‌شود تا در چهارچوب موازین قانونی فرایند کار تسهیل و مشکلات رفع بشود. او می‌افزاید: امیدوارم با نگاه مثبتی که در سطح استان فارس وجود دارد، بتوانیم بیش از پیش شاهد توسعه گلخانه‌ها باشیم. از فرمانداران شهرستان‌های این استان خواهش می‌کنم سرمایه‌گذارانی را که راغب به فعالیت در بخش کشاورزی به ویژه ایجاد گلخانه‌ها هستند، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها معرفی کنند. 
دهقان‌پور با اشاره به اینکه شهرستان بیضا به دلیل شرایط آب، هوا و خاک مناسبی که دارد یکی از قطب‌های تولید محصولات گلخانه‌ای به شمار می‌آید، بیان کرد: تا سال ۱۴۰۰ مجموع گلخانه‌های استان فارس 607 هکتار بوده است، در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۲۱ هکتار گلخانه با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در این استان احداث شده است.
به گفته او، با یک تحقق تعهد ۱۵۴ درصدی احداث گلخانه‌ها در سال گذشته مقام اول احداث گلخانه‌ها در سطح کشور به استان فارس اختصاص یافت.
وی افتتاح و بهره‌برداری از 261 طرح عمرانی و اشتغال‌زای بخش کشاورزی استان فارس در طول هفته گرامیداشت دولت را یادآور شد و افزود: این طرح‌ها در 6 زیر بخش با مجموع سرمایه‌گذاری 10 هزار و 481 میلیارد ریال آماده شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی