[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

«هری پاتر» حریف «باربی» نشد، روزنامه شیراز نوین

فیلم «باربی» به زودی با عبور از فیلم‌ «هری پاتر» به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول تاریخ کمپانی برادران وارنر در گیشه جهانی معرفی خواهد شد.
به گزارش ایسنا به‌نقل از ورایتی،  فیلم سینمایی «باربی» با رساندن فروش جهانی خود به ۱.۳۴ میلیارد دلار با عبور از «هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت ۲» به‌عنوان پرفروش‌ترین اکران جهانی در تاریخ کمپانی برادران وارنر معرفی می‌‌شود. 
«هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت ۲» با بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۱ اکران شد و به فروش ۱.۳۴ میلیون دلاری در سراسر جهان دست یافته بود. ساخته «گرت گرویگ» در آخر هفته‌ای که گذشت، ۱۸.۲ میلیون دلار از محل بیش از ۱۲ هزار ۸۰۰ سالن در ۷۵ کشور به فروش خود افزود. پیش‌بینی می‌شود «باربی» به زودی فیلم «برادران سوپر ماریو» را نیز کنار بزند تا به پرفروش‌ترین فیلم گیشه جهانی سینما از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا به امروز تبدیل شود. «باربی» با نقش‌آفرینی «مارگو رابی» و «رایان گاسلینگ» پس از عبور از انیمیشن «منجمد ۲» ساخته «جنیفر لی» و «کریس باک»، رکوردار پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست که توسط یک کارگردان زن ساخته شده است. فیلم سینمایی «اپنهایمر» ساخته «کریستوفر نولان» نیز پس از فروش ۲۹.۱ میلیون دلاری از محل بیش از ۷۵۰۰ سالن سینمات در ۸۲ بازار بین‌المللی، به مرز ۸۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی رسید؛ این فیلم زندگی‌نامه‌ای درباره «جی رابرت اوپنهایمر» و ساخت بمب اتمی در حالی به چنین رقم شگفت‌انگیزی برای یک درام ترسناک با درجه سنی «R» رسیده که هنوز در چین به‌عنوان دومین بازار بزرگ سینمایی جهان اکران نشده است. «اوپنهایمر» تاکنون چهارمین فیلم پرفروش کارنامه سینمایی «نولان» در تمام دوران است و از فیلم محبوب «میان‌ستاره‌ای»(۷۱۵ میلیون دلار) عبور کرده است و پشت سر «شوالیه تاریکی»(۱.۰۰۶ میلیارد دلار)، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»(۱.۰۸ میلیارد دلار) و «آغاز»(۸۳۷ میلیون دلار) قرار داد. این فیلم همچنین پردرآمدترین فیلم این کارگردان در ۵۰ بازاربین‌المللی از جمله آلمان، هند، برزیل و عربستان سعودی بوده است. فیلم «اوپنهایمر» نگاهی جامع به زندگی «جی. رابرت اوپنهایمر»، فیزیکدان نظری آمریکایی و از پیشگامان ساخت بمب اتمی دارد و در آن «کیلین مورفی» در نقش «رابرت اوپنهایمر» بازی کرده است. این پروژه با بوجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شده و کمپانی یونیورسال نیز پس از قطع همکاری «نولان» با برادران وارنر، پخش این فیلم را برعهده دارد. فیلم‌نامه این فیلم بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته شده و علاوه بر «کیلین مورفی» در نقش اصلی، «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور» «کنت برانا» و «کیسی افلک» بازیگران اصلی این فیلم هستند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی