[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

با همین کار ساده دیگر افسردگی نمی‌گیرید، روزنامه شیراز نوین

مطالعه طولانی مدت نشان می‌دهد که حتی کمی ورزش روزانه می‌تواند به کاهش خطر افسردگی کمک کند.
پیاده‌روی کوتاه در روز احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد
به گزارش صدآنلاین، ورزش می‌تواند به مدیریت وزن، کاهش خطر بیماری، تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها و حتی بهبود سلامت مغز کمک کند.
شواهد نشان می‌دهد ورزش می‌تواند علائم افسردگی، علت اصلی بیماری‌های مرتبط با سلامت روان را نیز کاهش دهد.
با این‌حال، توصیه‌ها در مورد میزان ورزش برای تأثیرگذاری مفید متفاوت است.
اکنون، یک مطالعه ۱۰ ساله در ایرلند نشان داده است که حتی مقدار کمی ورزش، مانند ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در اکثر روزها، می‌تواند به کاهش خطر افسردگی در افراد مسن کمک کند.
افسردگی، احساس مزمن پوچی، غمگینی یا ناتوانی در احساس لذت، یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامت روان است؛ طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، این بیماری حدود ۵ درصد از بزرگسالان را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.
درمان‌های افسردگی به نوع افسردگی فرد بستگی دارد، اما ممکن است شامل داروهای ضدافسردگی، روان‌درمانی، مانند درمان شناختی رفتاری(CBT) یا ترکیبی از درمان و دارو باشد. این درمان‌ها برای بسیاری از افراد مؤثر هستند، اما افسردگی پس از قطع درمان می‌تواند عود کند.
شواهد روزافزونی وجود دارد که تغییرات سبک زندگی می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد؛ تجزیه و تحلیل ۲۱ مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، ماهی و غلات کامل ممکن است با کاهش خطر افسردگی مرتبط باشد و یک بررسی در سال ۲۰۲۲ از مطالعات نشان داد که ورزش علائم افسردگی را کاهش می‌دهد.
با این حال، مطالعات کمی در مورد میزان ورزش مورد نیاز برای تأثیر مثبت بر افسردگی بررسی شده است.
در حال حاضر، یک مطالعه ۱۰ ساله توسط محققان دانشگاه لیمریک، ایرلند نشان داده است که حتی مقدار کمی ورزش می‌تواند افسردگی را در بین افراد مسن(افراد ۵۰ ساله و بالاتر) کاهش دهد.
این مطالعه نشان داد که ۲۰ دقیقه پیاده‌روی سریع، ۵ بار در هفته به طور قابل‌توجهی خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی