[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

طرز تهیه سالاد سزار، روزنامه شیراز نوین

سالاد سزار یکی از انواع سالادهای محبوب و پرطرفدار در سراسر جهانی است که با رسپی‌های بسیار متنوعی تهیه می‌شود؛ این سالاد خوش‌مزه را می‌توانید با سلیقه خود با مرغ گریل‌شده یا مرغ سوخاری درست کنید. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد سزار در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
کاهو: یک بوته متوسط
فیله مرغ: ۸ عدد
پنیر پارمیزان:    ۶ قاشق غذاخوری
سس خردل:    ۱ قاشق چای‌خوری
نان تست: ۲ عدد
سیر: ۲ عدد
لیموترش: ۱ عدد
روغن زیتون: یک‌چهارم فنجان
سس مایونز: سه‌چهارم فنجان
مغز گردو: ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل‌سیاه: به اندازه کافی

 طرز تهیه
 مرحله ۱: آماده‌سازی فیله مرغ برای سالاد سزار
برای تهیه سالاد سزار اولین کار آماده کردن فیله‌های مرغ است؛. شما می‌توانید به سه روش فیله‌های مرغ را برای سالاد سزار آماده کنید؛ روش اول گریل کردن فیله‌های مرغ ، روش دوم آب‌پز کردن و روش سوم سوخاری کردن آنهاست.
 مرحله ۲: تهیه سس سزار
به انتخاب خود می‌توانید یکی از روش‌های آماده کردن فیله‌های مرغ را انجام دهید و تا آماده شدن مواد سالاد، فیله‌های مرغ را کنار بگذارید. در مرحله بعد سس سالاد را آماده می‌کنیم؛ برای این منظور یکی از سیرها را پوست گرفته و با رنده ریز داخل یک کاسه مناسب رنده می‌کنیم.
 مرحله ۳: اضافه کردن مواد اصلی به سس سزار
در ادامه سس مایونز را به همراه سس خردل و ۲ قاشق غذاخوری از پنیر پارمیزان به کاسه اضافه می‌کنیم. حالا آب لیموترش را گرفته و به مواد سس اضافه کنید و در پایان مقداری نمک و فلفل‌سیاه به سس اضافه می‌کنیم و مواد را خوب مخلوط می‌کنیم تا سس یک‌دست شود.
 مرحله ۴: تهیه نان تست با سیر برای سالاد سزار
پس از اینکه سس آماده شد آن را در یخچال قرار می‌دهیم. روغن زیتون را داخل یک تابه مناسب می‌ریزیم و سیر باقی‌مانده را رنده کرده و به روغن زیتون اضافه می‌کنیم. سیر را کمی تفت می‌دهیم تا نرم شود سپس نان‌های تست را به شکل مکعب‌های کوچک برش می‌زنیم و سیر اضافه می‌کنیم.
 مرحله ۵: اضافه کردن مواد اصلی به سالاد سزار
نان تست را کمی تفت می‌دهیم تا طعم‌دار و برشته شود، سپس تابه را از روی حرارت برمی‌داریم و کنار می‌گذاریم. در مرحله آخر کاهو را به سلیقه خود خرد می‌کنیم و داخل ظرف سالاد می‌ریزیم. در ادامه تکه‌های نان تست و فیله‌های مرغ را هم اضافه می‌کنیم.
 مرحله ۶: نهایی کردن و تزیین سالاد سزار
در آخر هم سس سالاد را روی مواد می‌ریزیم و با مواد به خوبی ترکیب می‌کنیم، سپس روی سالاد را با مغز گردوی خرد‌شده و پنیر پارمیزان تازه تزیین می‌کنیم. برای زیباتر شدن سالاد می‌توانید از زیتون، ذرت کنسروی و گوجه گیلاسی هم استفاده کنید.
 مرحله ۷: درست کردن سالاد سزار رژیمی
در صورتی که مایلید این سالاد خوش‌مزه را به صورت رژیمی درست کنید کافی است چند نکته را رعایت کنید؛ ابتدا اینکه فیله‌های مرغ را حتماً به صورت کبابی‌، آب‌پز یا گریل‌شده طبخ کنید، زیرا سرخ کردن یا سوخاری کردن فیله‌های مرغ کالری سالاد را به طور قابل ملاحظه‌ای بالا می‌برد. نکته بعدی هم اینکه سس مایونز دارای کالری بالایی می‌باشد و می‌توانید به‌جای استفاده از سس مایونز از ترکیب روغن زیتون، آب لیموترش یا سرکه بالزامیک برای طعم‌دهی به سالاد خود استفاده کنید.
 مرحله ۸: درست کردن سالاد سزار سنسو
در سالاد سزار به طور معمول از فیله مرغ گریل‌شده استفاده می‌شود، اما در سالاد سزار سنسو به‌جای مرغ گریل‌شده از مرغ سوخاری استفاده می‌شود؛ البته در برخی رستوران‌ها به‌جای مرغ سوخاری از ناگت مرغ هم استفاده می‌شود.
 مرحله ۹: درست کردن سالاد سزار با میگو
سالاد سزار را می‌توانید با میگو هم سرو کنید که آن را خاص‌تر و مجلسی‌تر می‌کند. البته استفاده از میگو در این سالاد بستگی به ذائقه افراد دارد. برای استفاده از میگو در این سالاد می‌توانید از  میگو سوخاری، میگوی گریل‌شده یا میگوی کبابی استفاده کنید.

سالاد سزار چیست؟
سالاد سزار این روزها در ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و شاید خیلی‌ها ندانند این سالاد چه تاریخچه‌ای دارد؛ جالب است بدانید سالاد سزار با پیشینه‌ای بیش از ۱۰۰ سال یکی از سالادهای قدیمی در سراسر جهان می‌باشد. این سالاد ایتالیایی اولین‌بار توسط آشپز معروف ایتالیایی سزار کاردینی که یک مهاجر جنگ‌زده ایتالیایی بود در ایالت کالیفرنیا اآمریکا تهیه شد. این سالاد به دلیل طعم خوبش به سرعت در جهان معروف شد.

سس مخصوص سالاد سزار
سالاد سزار همان‌طور که خود با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می‌شود، دارای سس‌های بی‌شماری است و تقریباً در هر کشوری با یک سس منحصر به فرد تهیه می‌شود. 
سخن پایانی
سالاد سزار یکی از دلچسب‌ترین سالادهاست که بسیار طرفدار دارد. این سالاد با ترکیب مرغ، نان تست و سس خاص خود، می‌تواند یک وعده غذای کامل باشد. 
اگر به دنبال تجربه طعم‌های جدید هستید، سالاد ماکارانی، سالاد اندونزی و  سالاد الویه را هم پیشنهاد می‌کنیم؛ هرکدام از این سالادها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند و می‌توانند گزینه‌های عالی برای تنوع بخشیدن به سفره غذایی شما باشند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی