[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

روستاها سطح‌بندی می‌شود، روزنامه شیراز نوین

نشست کمیته راهبردی طرح‌های توسعه پایدار منظومه‌های روستایی استان فارس با ریاست احمد علی افکاری رئیس سازمان برنامه و بودجه فارس و دبیری علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس و با حضور اعضا تشکیل جلسه داد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در این نشست با اشاره به مزایای اجرای طرح‌های منظومه روستایی در این استان اظهار داشت: سازمان‌دهی سلسله‌مراتبی خدمات و پی‌ریزی نظام استقرار مناسب سکونتگاه‌های روستایی همراه با پراکنش بهینه جمعیت، از مهم‌ترین دلایل سطح‌بندی فضایی روستاها و شکل‌گیری طرح منظومه‌ای روستایی است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: در مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، تهیه طرح‏های توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است که هرساله این طرح با پیشرفت‌های قابل توجه دستاوردهای جدیدی ارائه می‌دهد.
حمیدی اضافه کرد: بنیاد مسکن طبق اساسنامه و مأموریت خود، پشتوانه قانونی و ظرفیت تخصصی کافی برای تهیه و اجرای این طرح‌ها را دارد و اهداف آن را با دقت پیگیری می‌کند. طرح منظومه‌ها، چشم‌اندازها و راهبردهای توسعه روستایی را با تأکید بر سطح شهرستان‌ها مشخص کرده و مراکز غیردولتی که بتوانند با روحیه جهادی کارکردی همچون مراکز رشد و شتاب دهی کسب وکار در عرصه‌های روستایی را داشته باشند، ترغیب می‌کند.
وی اضافه کرد: تلاش در توانمندسازی اقتصادی روستاییان، محرومیت‌زدایی، افزایش حس تعلق به روستا، ارتقای کیفیت زندگی روستاییان، افزایش توان اقتصادی بانوان روستایی، افزایش تعاملات اجتماعی درقالب تقویت و ایجاد نهادهای مردمی، جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و خیران در امر اشتغال روستاییان از اهداف این طرح می‌باشد. حمیدی ادامه داد: در این طرح بر اساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک منظومه‌هایی طراحی شده است.
احمد علی افکاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس هم با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در این عرصه، طرح منظومه‌های روستایی را زمینه‌ساز افزایش درآمد و معیشت در روستاها دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی برای اجرای آن در استان فارس تأکید کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس اضافه کرد: در طرح توسعه پایدار منظومه‌ روستایی زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در زمینه‌های مختلف پیش‌‌بینی شده است. وی اضافه کرد : بسیاری از طرح‌های عمران روستایی از جمله ایجاد زیرساخت‌های طرح منظومه روستایی شامل کانال هدایت سیلاب، سامان‌دهی فضای پارک، ساخت پل، بازگشایی جاده منطقه عشایری و ساخت جایگاه پسماند در این طرح‌ها قابلیت اجرا دارد.
در پایان این نشست مقرر گردید جلسات کمیته راهبردی طرح‌های توسعه پایدار منظومه‌های روستایی استان فارس به صورت منظم برگزار شود و سازمان‌ها و نهادهای مسئول نمایندگان تام‌الاختیار در این نشست‌ها معرفی 
نمایند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی