[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین در مرز خسروی آغاز شد، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمانشاه گفت: هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین تحت عنوان «روایت راهیان» با حضور بیش از ۳۰ هنرمند استان در قالب اعزام هشت گروه نمایشی در مرز خسروی آغاز شد.
«افشین آزادی» در این خصوص اظهار کرد: این همایش هم‌زمان با استان‌های ایلام، خوزستان و کردستان شروع شده است.
وی با اشاره به حضور خودجوش هنرمندان کرمانشاهی در این رویداد تحت قالب نذر فرهنگی به‌عنوان ادای دین فرهنگی هنرمندان تئاتر در مسیر زوار سید و سالار شهیدان عنوان کرد: نمایش‌های سقا(سعید ذبیحی)، قصه‌ها(نعمت الله اسدی مرام)، پیاده(آرش منصوری)، غارتگران خیمه‌ها‌(بهاره کرمی)، نگهبان علقمه(هومن روحتافی)، قصه عشق(احسان زین الدینی)، گمرک(علی زیستی) و وصیت(سعید نوروزی) از سه‌شنبه هفتم شهریور تا جمعه ۱۰ شهریور اجرا می‌شوند.
وی با اشاره به استقبال پرمخاطب این همایش در دوره‌های قبل خاطر نشان کرد: بازخوردهای مثبتی که از این رویداد به دست آمد، افزایش کمی گروه های نمایشی را در شهریور امسال به دنبال داشت و این اجراها به دلیل افزایش حجم تردد زوار از قصرشیرین تا پایانه مرز خسروی متمرکز شده است.
آزادی، مکان برگزاری در مرز خسروی را پایانه خسروی، موکب حضرت قاسم(ع) و موکب فرزندان شاهد عنوان کرد و گفت: پس از هفت سال از شروع این رویداد مهم برای سومین بار همایش روایت راهیان در این استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به موضوعات نمایش‌های هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین روایت راهیان عنوان کرد: قیام عاشورا، وقایع تاریخی مربوط به محرم الحرام ۶۱ هجری، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی(مختص بخش ایران)، شخصیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، مدافعان حرم(شهدای مشترک ایران و عراق) سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس و روایت‌ها برخی از موضوعاتی است که آثار نمایشی با محوریت آنها تولید شده است.
گفتنی است، با آغاز سفر اربعین امسال، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار زائر از مرز خسروی به عراق عزیمت کرده‌اند.
مسئولان استان کرمانشاه پیش‌بینی‌کرده‌اند امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از گذرگاه رسمی خسروی عازم عراق شوند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی