[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مدیرکل صنعت فارس: بختگان یک ظرفیت معدنی بالقوه است، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس با تأکید بر وجود ظرفیت‌های بالقوه معادن در منطقه بختگان گفت: فرآوری علمی مواد معدنی‌ به منظور جلوگیری از خام‌فروشی، افزایش ارزش افزوده مواد معدنی و زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی استان است.
حمیدرضا ایزدی در جلسه رفع موانع تولید شهرستان بختگان، گفت: وجود منابع عظیم انواع مواد معدنی در استان همچنین شناسایی مقدماتی مواد معدنی در شهرستان‌های مختلف به عنوان یک مزیت و نقشه راه برای فعالیت‌های اکتشافی جدید از جمله شاخص‌های بخش معدن استان است. به نقل از سازمان صمت فارس، او با تأکید بر وجود ظرفیت‌های بالقوه معادن در منطقه بختگان گفت: فرآوری علمی مواد معدنی‌ به منظور جلوگیری از خام‌فروشی، افزایش ارزش افزوده مواد معدنی و زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی استان است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: هم‌اکنون ۲۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با اشتغال ۲۸۱ نفر در شهرستان بختگان در حال فعالیت هستند.
او گفت: در شهرستان‌ بختگان‌ تعداد ۴۷ جواز تأسیس با پیش‌بینی حدود ۱۷هزار و ۹۵۵میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و بیش از ۹۶۰ نفر اشتغال در زمینه محصولات کانی غیرفلزی، محصولات لاستیک و پلاستیک، ساخت منسوجات، ساخت فلزات اساسی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، سایر فعالیت‌های خدمات مهندسی و استخراج کانه‌های فلزی صادر شده است. ایزدی یادآور شد: شهرستان بختگان دارای تعداد ۱۹ معدن فعال با ذخیره قطعی ۲۸ میلیون تُن و اشتغال ۴۷۹ نفر بوده و تاکنون ۱۰ فقره پروانه اکتشاف نیز برای متقاضیان صادر شده است. مدیرکل صمت با اشاره به اینکه انواع ماده معدنی شهرستان بختگان شامل دونیت، منگنز، سنگ‌چینی، کرومیت و سنگ مرمریت است، گفت: شهرستان بختگان دارای تعداد بیش از ۱۱۳۰ فقره صنوف تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی همچنین تعداد هشت اتحادیه و یک اتاق اصناف است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی