[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وزیر بهداشت در شیراز: راه‌اندازی مگاهاسپیتال اولویت مهم مجموعه سلامت فارس است، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- گروه خبر
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستگاه توموتراپی در بیمارستان نمازی پیشرفته‌ترین دستگاه درمان بیماران در سطح دنیاست و با توجه به حجم بالای پروژه‌های افتتاح شده در آیین روز پنجشنبه، راه اندازی مگاهاسپیتال، اولویت مهم مجموعه سلامت فارس است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده هیئت‌ دولت پنجشنبه 9 شهریورماه سفر یک‌روزه‌ای به فارس داشت و با حضور وی 66 پروژه سلامت استان فارس به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
این پروژه‌ها با ٣٥٧میلیارد تومان اعتبار و در سرفصل‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و... به بهره‌برداری رسیدند.
دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاح هم‌زمان ۶۶ پروژه سلامت محور استان فارس که در بیمارستان نمازی شیراز برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهدا گفت: کار برای رضایت خداوند و مردمی بودن، 2 کلیدواژه‌ای هستند که مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت بر آن تأکید فرمودند و آن را موجب پیشرفت دانستند؛ شهیدان رجایی و باهنر بحق به عمق این کلیدواژه‌ها پی برده بودند.
او در این مراسم همچنین بر لزوم توجه به بهره‌وری در حوزه سلامت تأکید کرد و ادامه داد: بهره‌وری در حوزه سلامت باید بیش از ٩٠ درصد باشد.
عین‌اللهی اضافه کرد: شیراز یک شهر ملی و بین‌المللی است و بیمارستان نمازی از جایگاه ویژه‌ای از نظر علمی و پیشرفت‌های پزشکی برخوردار است که علاوه بر استان فارس، بیماران استان‌های دیگر کشور را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد؛ همچنین دستگاه توموتراپی در بیمارستان نمازی پیشرفته‌ترین دستگاه درمان بیماران در سطح دنیاست و با توجه به حجم بالای پروژه‌های افتتاح شده در آیین روز پنجشنبه، راه‌اندازی مگاهاسپیتال، اولویت مهم مجموعه سلامت فارس است.
وی در این مراسم به طرح جدید سلامت خانواده هم اشاره‌ای کرد و گفت: سلامت جامعه در گروی سلامت خانواده است و در این طرح برای افراد، پرونده سلامت با توجه به کد ملی تشکیل داده می‌شود. این طرح در ٩١ شهرستان اجرایی شده و از پزشکان طرح پزشکان خانواده در شیراز هم قدردانی 
می‌کنیم.
گردشگری سلامت فارس به‌صورت جدی مدنظر باشد
دکتر محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس هم در این آیین اعلام کرد: در سفر وزیر بهداشت به شیراز با اختصاص ٢٠٠میلیارد تومان به بیمارستان نمازی موافقت شده است. وی افزود: ساخت بیمارستان‌های پیامبر اکرم(ص) و حضرت فاطمه(س) هم در این سفر توسط وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و قول مساعد تأمین اعتبارات آنها گرفته شد.
ایمانیه همچنین به این موضوع اشاره کرد که بنا به اعلام وزیر بهداشت، مقرر شده است که رایزن سلامت در سفارت‌های جمهوری اسلامی مستقر شود و امیدواریم، گردشگری سلامت فارس به صورت جدی مدنظر باشد.
استاندار فارس همچنین گفت: استان فارس پیشتاز اجرای طرح پزشک خانواده است و خواستار رفع موانع اجرای کامل این طرح در بخش مراقبان سلامت هستیم.
ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال در شیراز به وسعت 57 هکتار
سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه در حوزه نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری شاهد اقدامات مطلوب در حوزه سلامت فارس هستیم، گفت: دغدغه اصلی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز با درایت وزیر بهداشت و با کاهش مالیات، تغییر تعرفه، سقف پرداخت‌ها ‌و... رفع شد.
او همچنین اعلام کرد: ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال در شیراز در زمینی به وسعت 57 هکتار در بزرگ‌راه مهندسین پیش‌بینی شده است و همچنین به دلیل نیاز شیراز، دو بیمارستان حضرت محمد(ص) و حضور رقیه(س) هم با تأمین اعتبار اجرایی خواهند شد.
حسینی به ظرفیت درمانی فارس هم اشاره داشت و گفت: طی یک ماه گذشته ١٩٩١ عمل در بیمارستان نمازی شیراز به انجام رسیده که کاملاً بی‌سابقه بوده و نشان از موفقیت در بخش درمان است.
گفتنی است، وزیر بهداشت از پروژه ساخت بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان مرودشت که تاکنون پیشرفت 75 درصدی داشته نیز در سفر یک‌روزه خود به فارس بازدید کرد.
بازدید از بیمارستان حضرت امام حسن عسکری(ع) زرقان با دارا بودن 32 تخت مصوب و برخورداری از بخش‌های CCU، اطفال، داخلی، جراحی، دیالیز، کولیز، بلوک زایمان، اورژانس، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و کلینک قلب از دیگر برنامه‌های بازدید وزیر بهداشت بود.
رونمایی از دستگاه سی تی اسکن سیار و مجهز دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بررسی روند ساخت بیمارستان اعصاب و روان در شهر صدرا و... هم از برنامه‌هایی بود که با حضور وزیر بهداشت به انجام رسید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی