[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

دولت به‌دنبال برچیدن بساط مافیای اقتصادی است، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تأکید کرد که دولت سیزدهم با عزمی راسخ به‌دنبال برچیدن بساط شبکه‌های مافیای اقتصادی است.
اسماعیل قزل‌سفلی در آیین افتتاح طرح‌های هفته دولت شهرستان فسا، افزود: امروز در کشور و در سایه غفلت‌هایی که در گذشته صورت گرفته، شاهد هستیم که شبکه‌های مافیای اقتصادی در کشور شکل گرفته و فعال شده‌اند. به گزارش روابط عمومی استانداری فارس، قزل‌سفلی ادامه داد: در کشور برخی هستند که به قدری شرکت ایجاد کرده اند و ساز و کارها را به شکلی در همه دولت‌های مختلف مدیریت کرده اند که دولت راهی ندارد جز اینکه با آنها کار کند؛ ندارد و آنها با استفاده از همین شبکه اختاپوسی بر مردم فشار وارد می‌کنند. اما دولت مردمی سیزدهم برای درهم شکستن این شبکه‌های اقتصادی عزم خود را جزم کرده و اتفاقات خوبی نیز در حال رقم خوردن است. او افزود: در سیاست خارجی دولت قبل شاهد این بودیم که همه چیز به برجام و تنش زدایی با آمریکا و چند کشور غربی محدود شده بود و این مسئله ما را دچار یک خطای راهبردی کرد؛ چرا که وقتی به نظم نوین جهانی نگاه می‌کنیم و کشورها تلاش می‌کنند برای بر هم زدن تک قطبی، ما در این برهه دچار عقب‌ماندگی تاریخی شدیم که کشور را یک دهه عقب نگاه داشت. چراکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها به حسن نیت ما پاسخی غیرسازنده دادند و به هیچ یک از وعده‌های خودشان عمل نکردند. قزل‌سفلی گفت: در حالی که بسیاری از کشورها در پیمان‌های شانگهای، بریکس و پیمان‌های متعدد دیگر عضو شده بودند ما در دهه گذشته به دلیل سیاست تمرکز بر بحث مذاکره و برجام و آمریکا از این رقابت و حضور در پیمان‌های مختلف جا ماندیم.
او گفت: دولت سیزدهم در سیاست خارجی کشور یک تغییر ریل ایجاد کرد و به سمت ایجاد توازن از طریق ارتباط با همسایگان و عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای در این حوزه رفت که آثار آن را در آینده نزدیک خواهیم دید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: امروز کشورهای منطقه به دنبال این هستند که برای استفاده از ظرفیت‌های ایران اسلامی از هم سبقت بگیرند و در مقابل ما نیز در چارچوب منافع ملی خودمان به دیگر کشورها نیاز داریم. قزل‌سفلی افزود: در حوزه اقتصادی و انضباط مالی و پولی امروز تحولاتی در حال رخ دادن است. سامانه‌های نظارتی که طراحی شده از جمله در بحث سامانه هوشمندسازی آرد و نان که در استان فارس منجر به صرفه جویی 17هزار میلیارد ریالی شد. بر اساس این گزارش، راه روستایی له قربانی، آب‌رسانی به شهر فسا، زمین چمن مصنوعی آموزشگاه شهیدان بزرکار و آفرینش، مجموعه فرهنگی ورزشی جنوب شهر فسا، محور چهار بانده فسا- جهرم و فسا- خیرآباد از جمله طرح‌های عمرانی هفته دولت شهرستان فسا بود که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به بهره‌برداری رسید. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی