[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

اقدامات دولت در عرصه‌های مختلف اثرگذار بوده است، روزنامه شیراز نوین

امام‌جمعه موقت شیراز عنوان کرد:
اقدامات دولت در عرصه‌های مختلف اثرگذار بوده است
به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه اربعین یک کنگره عظیم انسانی است، گفت: مراسم اربعین یعنی دفاع از فضائل انسانی و مبارزه با رذایل.
حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های دیروز نماز جمعه شیراز ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دولت، بیان کرد: انصافاً اقدامات عظیمی در دولت سیزدهم رخ داده که به دلیل برخی گرانی‌ها جلوه نمی‌کند؛ در حالی که قدم‌های این دولت از چندین دولت گذشته چه در صحنه اقتصادی و سیاسی و چه نظامی بلندتر و اثرگذارتر بوده است.
او ایجاد بیش از یک میلیون شغل، ساخت یک میلیون و ٩٠٠ هزار مسکن، احیای ٣٥٠٠ کارخانه راکد و تعطیل و ازسرگیری مهم‌ترین پروژه عسلویه (فاز١١) که تا ٢٠ سال تعطیل بود را از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم ذکر و عنوان کرد: شاهد افتتاح و بهره‌برداری چندهزار پروژه مهم در حوزه‌های فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و... در هفته دولت امسال بودیم.
امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه پروژه عظیم آزادراه شیراز به اصفهان نیز طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: دولت‌های گذشته اعلام می‌کردند که در شرایط تحریم امکان فروش نفت نداریم، اما با عزت و قدرت، امروز ٢.٥ میلیون بشکه نفت تولید می‌شود که ١.٥ میلیون بشکه آن صادر می‌شود که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است. 
رضوی اردکانی با تصریح بر اینکه دولت فعلی هیچ طرحی را رها نکرده و هزاران طرح نیمه‌تمام را احیا کرده است، گفت: متأسفانه قلم‌های مسموم شب و روز برای به زمین زدن این دولت تلاش می‌کنند و در تهران جلسه می‌گیرند.
او با تأکید بر اینکه در صورتی که ارزش پول ملی حل شود، مسئله گرانی هم حل می‌شود، عنوان کرد: دولت سیزدهم با عزت توانست پول‌های بلوکه شده در کره و عراق را برگرداند.
امام جمعه موقت شیراز همچنین عضویت ایران در دو پیمان جهانی شانگهای و بریکس را از اقدامات شاخص دولت فعلی ذکر و تصریح کرد: اگرچه آثار اینها فوری نیست، اما این کار، هنر دولت بود.
رضوی اردکانی در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه شیراز بیان کرد: دشمن تصور می‌کند با حمله به حرم مطهر شاهچراغ(ع) کاری کرده است.
امام جمعه موقت شیراز همچنین به روز تعاون و مشارکت در ۱۴ شهریور هم اشاره و عنوان کرد: اساس جمهوری اسلامی بر تعاون و مردمی سازی بوده است.
رضوی اردکانی به ١٣ شهریور، سالروز شهادت رئیس علی دلواری، قهرمان جنوب که با تفنگ‌های معمولی توانست ارتش انگلیس را به زمین بزند هم اشاره کرد و یاد و خاطره این قهرمان ملی را گرامیداشت.
او با تصریح بر اینکه متأسفانه بهزیستی فارس رها شده و سوءمدیریت دارد، گفت: آسایشگاه معلولان و سالمندان وضعیت خوبی ندارد. پارتی‌بازی و کاغذبازی موجب شده تا یک معلول ماه‌ها برود و بیاید و نهایتاً هم به او بگویند مشمول دریافت خدمات معلولیت نمی‌شوی.
امام جمعه موقت شیراز از نمایندگان استان، رئیس سازمان بهزیستی کشور و استاندار فارس خواست تا این موضوع را پیگیری و بازدید میدانی از وضعیت آسایشگاه‌ها و خانه سالمندان فارس داشته باشند.
رضوی اردکانی همچنین تصریح کرد: دلسوز تر و پاکدست‌تر از استاندار فعلی فارس طی این ۴۴ سال در این استان نداشته‌ایم که از همین تریبون از او بابت خدمت شبانه‌روزی تقدیر می‌کنم.
امام جمعه موقت شیراز ضمن تقدیر از مردم سخاوتمند عراق در پذیرایی از زوار اربعین حسینی و با بیان اینکه اربعین یک کنگره عظیم انسانی است، گفت: مراسم اربعین یعنی دفاع از فضیلت‌ها و مبارزه با رذیلت‌ها.
او در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شیراز به صفات عبادالرحمان در قرآن اشاره و بیان کرد: خداوند ١٢ خصوصیت برای بندگان خاص خود در سوره فرقان مطرح کرده است.
رضوی اردکانی تصریح کرد: بندگان خاص خداوند خاشع و متواضع هستند، با جاهل درگیر نمی‌شوند، اهل نماز شب و عبادت خالص هستند، از خداوند خوف و ترس دارند، اهل افراط و تفریط نیستند، موحد هستند و به احدی جز خدا کرنش نمی‌کنند.
او ادامه داد: همچنین کسانی که متخلص به عبادالرحمان هستند، اهل شرارت و آدم‌کشی نیستند، پاکدامن و با عفت هستند، به حق و حقوق دیگران احترام می‌گذارند، انسان‌های بزرگواری هستند و چشم بینا و گوش شنوا دارند و هنگام برخورد با آیات پروردگار، آن را می‌بینند و نسبت به خانواده خود بی‌تفاوت نیستند. امام جمعه شیراز با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی نمی‌خواهد کسی را به زور به بهشت بفرستد و خیر خانواده‌ها را می‌خواهد، گفت: اسلام به دنبال جامعه‌ای پاک است.
او همچنین با تأکید بر اینکه حجاب برای پسران و دختران ما مصونیت ایجاد می‌کند، افزود: پاکدامنی و حیا جزو صفات عبادالرحمان است. بی‌عفتی و بی‌عصمتی و زنا، جزا و عقوبت سختی دارد؛ افراد بی بند و بار و شهوت‌ران، دو برابر عذاب متوجه آنهاست؛ چون حرمت‌شکنی کرده‌اند. تا جمهوری اسلامی است، جلوی بی‌عفتی را خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهیم بی‌عفتی ایجاد شود.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی