[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

دو مقام کشوری جشنواره فیروزه به استان فارس رسید، روزنامه شیراز نوین

در آیین پایانی جشنواره فیروزه، استان فارس موفق به دریافت دو مقام کشوری در حوزه اسباب‌بازی گردید و در نتیجه، مقام اول توسط حمیده ساعیان و مقام سوم توسط حمید افسری کسب شد.
رئیس گروه امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه محصولات فرهنگی در هر دوره‌ای به‌عنوان تجسمی از فرهنگ، هنر و هویت تاریخی هر تمدنی است، گفت: این محصولات در دوران معاصر به حداکثر تنوع در گونه‌های مختلف هنری رسیده است که بخش قابل‌توجهی از آن به سبب رشد و گسترش فناوری های نوین حاصل شده است.
محمدی افزود: بر همین اساس محصولات فرهنگی از یک‌سو به‌عنوان نمادی از فرهنگ و تمدن هر ملتی مهم تلقی می‌شوند و از سوی دیگرکارکرد آنها در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، سیاسی و اقتصادی می‌تواند اهمیت شایانی داشته باشد.
وی اظهار داشت: مشارکت نهادهای متولی در امر طراحی و تولید محتوا کالاهای فرهنگی کمک خواهد کرد تا در شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مبهم، راه و مسیر روشنی پیش رو قرار گیرد و جامعه نسبت به اهمیت و لزوم کالاهای فرهنگی برای رشد نسل آینده و حفظ میراث سرزمینشان آگاه‌تر شوند. رئیس گروه امور فرهنگی ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: جشنواره فیروزه در جهت حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با نگاه ویژه به کسب و کارهای فرهنگی در هر یک از استان‌های کشور برگزار می‌شود و هشتمین دوره آن نیز با سه رویکرد ایده‌های فرهنگی استارتاپی، کسب و کارهای فرهنگی نوپا، کسب و کارهای فرهنگی تجاری‌شده و فعال برگزار گردید.
محمدی با تأکید بر اینکه جشنواره فیروزه در چهار موضوع نوشت‌افزار، اسباب‌بازی، عروسک و هدایای فرهنگی در سراسر استان‌های کشور در جهت ترویج مؤلفه‌های فرهنگی از دی‌ماه 1401 آغاز به کار کرد، بیان داشت: در همین مسیر، اطلاع‌رسانی جامعی به ادارات و ارگان‌های مرتبط توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس صورت پذیرفت و جلساتی نیز برگزار گردید و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت 60 اثر در سامانه مربوط به این جشنواره به ثبت رسید.
وی در پایان اعلام کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره که در تاریخ 31 شهریورماه در سالن نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد، استان فارس موفق به دریافت دو مقام کشوری در حوزه اسباب‌بازی گردید و در نتیجه، مقام اول از آن حمیده ساعیان و مقام سوم تنصیب حمید افسری ک شد.
خاطر نشان می‌گردد؛،در این مراسم از سامانه صدور مجوز مؤسسات تک‌منظوره صنایع فرهنگی رونمایی گردید و مدیرکل صنایع خلاق وزارت صمت نیز از امضای تفاهم نامه‌ای میان این وزارتخانه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجاری‌سازی و تولیده انبوه ایده های خلاق در حوزه صنایع فرهنگی خبر داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی