[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

احداث زیباترین پردیس سینمایی فارس در زرقان، روزنامه شیراز نوین

اشاره: یکی از زیباترین پردیس‌های سینمایی جنوب کشور در شهر تاریخی، هنردوست و تمدن‌ساز زرقان به بهره‌برداری رسید. گسترش زیرساخت‌های شهری در زمینه‌های مختلف از نیازهای اساسی شهروندان فرهنگ‌مدار زرقان است؛ چراکه عملیات سازندگی این شهر هنوز تا ایده‌آل‌ها فاصله دارد و باید با تلاش و کوشش شبانه‌روزی مدیریت شهری و البته حمایت دولتمردان جبران شود.
به یاد داشته باشیم، بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی منجر به تولید امید و امیدواری در جامعه شده و نقش ارزنده‌ای در اعتمادافزایی دارد؛ اعتماد افکار عمومی با مشاهده خدمات دستگاه‌های مختلف به نظام تقویت می‌شود و شاهد حضور پررنگ‌تری از اقشار جامعه برای پشتیبانی از شجره طیبه انقلاب اسلامی در بزنگاه‌های تاریخی خواهیم بود.
اگر به این باور رسیده باشیم که امروزه در پشت خاکریز جنگ ترکیبی قرار داریم، به راستی چه مدیوم رسانه‌ای بهتر و اثرگذارتر از سینما می‌تواند افکار عمومی را به روشن‌گری برساند. امروزه سینمای ایران نجیب‌ترین سینمای جهان است و در پرتو آن می‌توان به نیازهای فرهنگی و اجتماعی مخاطبان با ارائه تصاویری واقع‌بینانه و هنرمندانه پاسخ داد.
از نگاهی دیگر، احداث پردیس سینمایی زرقان می‌تواند الگویی فاخر برای سایر شهرستان‌های فارس باشد که کرکره سینماهای خود را پایین کشیده و مردم را از جذابیت‌های هنر هفتم محروم کردند. اهالی این مناطق برای تماشای پرده نقره‌ای سینما باید مصاف زیادی را تا مرکز طی کنند که با توجه به مشکلات و بحران‌های عدیده اقتصادی قید آن را می‌زنند.
قبل از ارائه گزارشی از افتتاح پردیس سینمای زرقان به این موضوع اشاره کنیم که این مجموعه فاخر فرهنگی در حالی به مرحله بهره‌برداری رسید که سالن‌های نوستالژی شیراز در وضعیت اسفناکی به سر می‌برند. سقف یکی از آنها از عرش به زمین آمده و دیگری در آتش بی‌مبالاتی سوخت و یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های نمایش به پارکینگ تبدیل شد تا پاسخ‌گوی کم‌کاری‌های حوزه ترافیک باشد. افتتاح پردیس سینمایی زرقان نویدبخش رونق فرهنگی و امید به زندگی در این شهر تمدن‌ساز خواهد بود.
افتتاح و بهره‌بردای از پردیس سینمایی شهرداری زرقان با اعتبار 50 میلیارد تومان، پروژه روشنایی بلوار شهید بخشنده به طول تقریبی ۱ کیلومتر با اعتبار ۲ میلیارد تومان و پروژه سنگ‌فرش حاشیه خیابان شهید صادقی با ۳۰۰۰ متر مربع و با هزینه ۴ میلیارد تومان به همت شهرداری زرقان در هفته دولت توسط شهرداری زرقان به بهره‌برداری رسید.
 پردیس سینمایی مرکز ثقل فرهنگی
رئیس شورای اسلامی شهر زرقان در این مراسم به دغدغه‌های مردمی اشاره کرد. قاسم جمالی در آیین افتتاح پردیس سینمایی شهرداری زرقان با بیان اینکه تلاش خدمتگزاران موجب تقویت پیوند امت و امام امت می‌شود؛ گفت: افتتاح چنین پروژه‌هایی باعث پیوند و علاقه بیشتر مردم و بدنه نظام می‌شود و هر چقدر مسئولان در راه خدمت به مردم تلاش کنند این پیوند محکم‌تر می‌گردد. وی از مردم زرقان به‌عنوان مظلوم‌ترین مردم استان نام برد؛ چراکه صنایع پیرامون شهر زرقان از باکیفیت‌ترین آب شرب استفاده می‌کنند، اما مردم این شهر از آب مطلوب بی‌بهره‌اند. وی افزود: صنایع اطراف شهر بهترین آب باکیفیت بمو را مصرف می‌کنند و حتی چاه‌های پلمپ دارند که‌ در این خصوص نامه‌نگاری‌های زیادی صورت گرفته، اما تاکنون هیچ‌گونه همکاری جهت استفاده مردم از این آب انجام نشده است. جمالی اضافه کرد: امروز مردم محلات مختلف بافت قدیم زرقان که پایه و ریشه اساسی شهر هستند در مشکل بی‌آبی دست و پا می‌زنند که با بهره‌برداری از طرح آبرسانی که امروز شاهد آن بودیم؛ تنها درصد کمی از مشکلات آب شرب این منطقه رفع می‌شود و به منزله تمام شدن مشکلات آب شهر زرقان نیست. جمالی در خصوص افتتاح پردیس سینمایی زرقان گفت: پردیس سینمایی زرقان به‌عنوان مرکز ثقل فرهنگی شهرستان دریچه‌ای گشاده به روی کسانی است که در شهرستان و فراشهرستان، متقاضی استفاده از این فضا هستند. وی از شهرستان زرقان به‌عنوان پیشرو در عرصه فرهنگ و هنر نام برد که هنرمندان و فرهنگ‌دوستان آن از گذشته تاکنون در صنایع دستی، قلم‌زنی، هنرهای نمایشی‌، شبیه‌خوانی و تعزیه‌خوانی که به ثبت جهانی رسیده، افتخار شهرستان بوده‌اند. رئیس شورای اسلامی شهر زرقان گفت: در سالیان گذشته با حضور و تدریس استاد هودی در زرقان، هنرهای نمایشی جان گرفت و اجرای نمایشنامه‌هایی چون «اتاق شماره ۱۹»، «فریاد» و «سر به‌ داران» با نقش‌آفرینی شهیدان عباس و جواد گل‌محمدی این عرصه را وسعت بخشید که در ادامه با حضور استاد صالحی نمایشنامه «گندم‌های خونین» با نقش‌آفرینی برخی از شهیدان زرقان بر وسعت این عرصه افزود و موجب شد تا سالنی در پارک آزادگان زرقان، بهسازی شده و در اختیار کارگروه هنر تئاتر شهرستان قرار گیرد. وی در بحث مطبوعات و رسانه شهرستان به «ناصر معدلی» اشاره نمود که در سال ۱۳۱۳ هجری قمری، رسانه ضدانگلیسی «انتقام» را در دوران خفقان پهلوی منتشر نمود. جمالی یادآور شد که زرقان به‌عنوان یک شهر فرهنگ‌دوست، اعضای فرهنگی بسیاری دارد و لازم بود مرکزی شایسته و درخور، جهت فعالیت‌های فرهنگی داشته باشد که افتتاح پردیس سینمایی با توجه به چند منظوره‌بودن، می‌تواند در بخش فرهنگ شهرستان بسیار راهگشا باشد. رئیس شورای اسلامی شهر زرقان برگزاری جشنواره‌ها را فرصتی برای نشان دادن پتانسیل و توانایی‌های یک شهر و شهرستان دانست و از برگزاری جشنواره‌هایی چون جشنواره حلوا ارده سنتی زرقان، جشنواره آشپزی، جشنواره موسیقی «رکان» و جشنواره تجلیل از جوانان برتر دختر و پسر شهرستان در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی، هنری، کارآفرینی، اخلاق و ایثار نام برد که با همکاری اعضای شورای اسلامی ششم برگزار گردیده است.
 سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های زرقان
در ادامه این مراسم، شهردار زرقان از گسترش زیرساخت‌های شهری با همکاری شورای اسلامی شهر خبر داد. محمود صانعی با تبریک هفته دولت از شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان اسوه‌های مقاومت و خدمت یاد کرد و افزود: پروژه پردیس سینمایی شهر زرقان در اواخر دوره پنجم شورای شهر تعریف شد و با تلاش و نگاه ویژه اعضای شورای ششم به سرانجام رسید. او با قدردانی از تلاش همه افرادی که برای احداث این مجتمع فرهنگی تلاش کردند، اظهار داشت: امروز سومین پردیس سینمایی استان فارس در زرقان به بهره‌بردرای می‌رسد. وی با اشاره به سایر پروژه‌هایی که در دوره ششم شورای اسلامی شهر زرقان به بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: تلاش برای گسترش زیرساخت‌های شهری در زمینه‌های مختلف همواره در دستور کار قرار دارد و پروژه‌هایی نظیر پمپ بنزین و پردیس سینمایی از جمله آنهاست. شهردار زرقان با ارائه توضیحاتی از این پروژه گفت: بودجه احداث این پردیس سینمایی معادل 20 میلیارد تومان برای ساخت و ساز است و زمین آن 30 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده؛ پردیس سینمایی شهر زرقان در مجموع با ارزش 50 میلیارد تومان به بهره‌بردرای رسید. صانعی با تأکید بر این مطلب که مردم زرقان دارای سبقه فرهنگی درخشانی هستند و گروه‌های متعدد ادبی و هنری در شهر فعالیت دارند، بیان داشت: پردیس سینمایی شهر زرقان در اواخر سال 1399 شروع به کار کرد و در مدت زمان حدود دو سال و نیم به بهره‌برداری رسید که در نوع خود قابل‌توجه است. او با اعلام این خبر که سیستم‌های صوتی و تصویری پردیس سینمایی زرقان از مدرن‌ترین، بهترین و مجهزترین امکانات روز انتخاب شده‌اند، گفت: پردیس سینمایی شهر زرقان مجهز به سالن‌های سینمایی 152 نفره و 52 نفره است که مجموعاً پذیرای 204 نفر از علاقه‌مندان به سینماست؛ البته سالن سوم هم با 14 تا 20 نفر ظرفیت به زودی تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.صانعی با یادآوری این موضوع که اهالی زرقان همواره  ثابت کرده‌اند مردمانی مهمان‌نواز و فرهنگ‌دوست هستند، بیان داشت: این پردیس سینمایی علاوه بر خدمت‌رسانی به اهالی شریف و فرهنگ‌مدار زرقان، می‌تواند پاسخ‌گوی اهالی سایر شهرستان‌ها نیز باشد. شهردار زرقان در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر این موضوع که گسترش زیرساخت‌های شهری براساس نیازهای شهر و شهروندان تداوم خواهد یافت، گفت: امیدواریم با حمایت شورای اسلامی ششم شهر زرقان و تلاش خدمتگزاران مردم در شهرداری شاهد بهره‌برداری از سالن اجتماعات 1200 نفره باشیم. به گفته این مقام مسئول، عملیات کلنگ‌زنی این پروژه در سال گذشته انجام شده و هم‌اکنون مراحل طراحی را پشت سر می‌گذارد؛ امیدواریم با تأمین اعتبار، مراحل اجرایی آن آغاز گردد.
 پاسدار خون مطهر شهدا باشیم
در ادامه این مراسم، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: پروژه پردیس سینمایی شهرستان زرقان که به همت شهرداری این شهر ساخته شده است، یکی از بهترین پروژه‌های این شهرستان بوده و در سطح استان منحصر به فرد است. عبدالعلی کریمی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه مجریه با بیان اینکه تمام هم و غم شهیدان مردم بود و ما هم باید دغدغه اصلی‌مان مردم و خدمت‌رسانی به جامعه باشد، عنوان کرد: برای هر صندلی مدیریتی چندین شهید تقدیم نظام پربرکت انقلاب اسلامی شده است و باید مراقب باشیم که پاسدار خون مطهر شهدا باشیم. وی گفت: هفته دولت برای این است که مدیران و کارکنان دستگاه اجرایی اقداماتی را که برای مردم انجام داده‌اند، گزارش دهند و به اطلاع مردم برسانند. او با اشاره به اینکه در شهرستان زرقان پروژه‌های خوبی به بهره‌برداری رسیده است، خاطر نشان کرد: پروژه‌های مختلفی در موضوعات مهمی نظیر آبرسانی، برق‌رسانی و پروژه‌های شهری را در شهر زرقان شاهد بودیم که به صورت کامل افتتاح شد و این حسن کار بوده است.کریمی بیان کرد: از کار خوب باید تقدیر کرد و اینکه این پروژه در حوزه فرهنگ است و میلیاردها تومان از اعتبارات شهردرای هزینه این کار فاخر فرهنگی شده اس، شایسته تقدیر است.وی افزود: این پروژه فرهنگی تقدیم به مردم شریف و فرهنگ‌دوست شهر زرقان می‌شود  و باید تلاش شود تا دیگران به اجرای چنین پروژه‌هایی ترغیب شوند. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با بیان اینکه مردم باید در اجرای پروژه‌ها دلگرمی دهند و با مسئولان مشارکت کنند، ابراز کرد: در سطح استان خیران بسیاری داریم که می‌توانند در این شرایط که دولت در بحث اعتبارات و درآمدهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه محروم است، کمک‌کننده باشند. کریمی یادآور شد: خوشبختانه شاهد گشایش‌هایی در حوزه اقتصادی هستیم که با اقدامات دولت مردمی سیزدهم انجام شده است و دولت بدون ادعا کار خود را در عرصه‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و داخل کشور انجام می‌دهد؛ امید است این روند ادامه داشته باشد.
 رجایی و باهنر الگوی فاخر مدیریتی
در ادامه این مراسم، فرماندار زرقان از افتتاح و بهره‌برداری از 12پروژه در زرقان با هزینه‌ای بالغ بر 80 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد. مهدی شکرپور در این آیین ضمن تسلیت ایام اربعین و سوگواری سرور و سالار شهیدان؛ امام حسین(ع) و تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: این 2 شهید بزرگوار پس از گذشت سال‌ها هنوز به‌عنوان الگوی مدیریت جهادی در کشور ما  محسوب می‌شوند. شکرپور افزود: شهیدان رجایی و باهنر ابتدا وظیفه و تکلیف خود را می‌دانستند و سپس در راستای آن تکلیف عمل می‌کردند که امیدواریم ما نیز در همین جهت حرکت کرده و به آنچه می‌گوییم پایبند باشیم. مقام عالی دولت در شهرستان زرقان با اشاره به خدمات دولت مردمی سیزدهم، بیان داشت: هفته دولت فرصت مناسبی برای ارائه گزارش به مردم است که ولی نعمتان ما بدانند که خادمان آنها چه خدماتی ارائه داده‌اند. فرماندار زرقان یکی از اهداف دشمنان مردم ایران را منزوی کردن نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: الحمدالله با دیپلماسی موفق دولت سیزدهم، روزبه‌روز شاهد توسعه ارتباطات با کشورهای مختلف هستیم و کارهای بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف، انجام شده است. شکرپور اعلام کرد: در شهرستان زرقان در هفته دولت 12پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 80 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که امیدواریم کام مردم با این پروژه‌ها شیرین شود. مقام عالی فرمانداری زرقان در عین حال با تقدیر و تشکر از مدیران شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر و ... که  در عرصه‌های مختلف تلاش‌های بسیاری نمودند تا این پروژه‌ها به ثمر برسند، اظهار داشت: افتتاح پروژه‌ها مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی همه عزیزان است که همین‌جا از همه آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.
 پروژه‌های شهرداری زرقان بر مدار بهره‌برداری
براساس این گزارش، شایان ذکر است که افتتاح و بهره‌بردای از پردیس سینمایی شهرداری زرقان با اعتبار 50 میلیارد تومان، پروژه روشنایی بلوار شهید بخشنده به طول تقریبی ۱ کیلومتر با اعتبار ۲ میلیارد تومان و پروژه سنگ‌فرش حاشیه خیابان شهید صادقی به وسعت ۳۰۰۰ متر مربع با هزینه ۴ میلیارد تومان به همت شهرداری زرقان در هفته دولت، توسط شهرداری زرقان به بهره‌برداری رسید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی