[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

این مواد غذایی قند را پایین می آورند، روزنامه شیراز نوین

ترک غذاهایی که بیماران دیابتی پیش از ابتلا به دیابت نوع ۲ دوست داشتند، دلهره‌آور به نظر می‌رسد. اما وقتی متوجه می‌شوید که یک رژیم غذایی خوب برای دیابت نوع ۲ وجود دارد که آنقدرها هم که می‌ترسیدید سخت نیست و اینکه هنگام مدیریت دیابت همچنان می‌توانید از غذا خوردن لذت ببرید، خیالتان راحت می‌شود.
به گزارش بهداشت نیوز، یک رژیم غذایی سالم، ستون اصلی یک برنامه مدیریت موفق بیماری دیابت است. سایر ارکان این برنامه مدیریتی عبارتند از مهار استرس، ورزش منظم و مصرف هرگونه دارویی طبق تجویز پزشک.
رژیم دیابت هوشمند بسیار شبیه برنامه غذایی سالمی است که پزشکان برای همه توصیه می‌کنند: این رژیم غذایی شامل غذاهای کامل و کم فرآوری‌شده، با میوه‌ها و سبزیجات غنی از فیبر، کربوهیدرات‌های پیچیده در حد متعادل، پروتئین بدون چربی و چربی‌های سالم است. همچنین قندهای اضافه‌شده و غلات تصفیه‌شده را محدود می‌کند.
ارین پالینسکی وید، نویسنده کتاب «رژیم غذایی ۲ روزه دیابت» و «رژیم چربی شکمی برای آدمک‌ها» می گوید: رژیم دیابتی وجود ندارد. او در این‌باره توضیح می‌دهد: دستورالعمل‌ها اساساً برای تغذیه سالم برای همه افراد مبتلا به دیابت یا غیر مبتلا به دیابت یکسان است.
با توجه به راهنمایی «انجمن دیابت آمریکا» (ADA)، براساس گزارش گروهی از متخصصان، چندین الگوی غذایی سالم وجود دارد که می‌توانید برای مدیریت دیابت از آنها پیروی کنید؛ از جمله مدیترانه‌ای، کم کربوهیدرات، دش(DASH)، پالئو و گیاه‌خواری. با پزشک خود مشاوره کنید تا نسبت درستی از بهترین برنامه غذایی را برای برآوردن اهداف سلامتی خود تعیین کنید.
مدیریت دیابت ۲ با رژیم غذایی مناسب
دیابت نوع ۲ با وضعیتی به نام مقاومت به انسولین مشخص می‌شود که در آن بدن نمی‌تواند به طور مؤثر از هورمون انسولین برای انتقال قند خون یا گلوکز به سلول‌ها و عضلات برای انرژی استفاده کند؛ این باعث می‌شود که گلوکز در خون شما در سطوح بالاتر از حد طبیعی جمع شود که می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.
صرف نظر از وضعیت دیابت، داشتن یک رژیم غذایی سالم برای همه مهم است، اما برای افراد مبتلا به این بیماری، غذاهای مغذی که در وعده‌های مناسب مصرف می‌شوند، دو فایده کلیدی دارند:
کاهش قند خون: کاهش قند خون بالا می‌تواند به کاهش علائم دیابت و کاهش خطر عوارض سلامتی کمک کند.
وزن سالم‌تر: وزن کمتر با نتیجه بهتر A۱C همراه است که نشان‌دهنده میانگین دو تا سه ماهه سطح قند خون است.
برترین غذاها برای دیابت
در حالی که هیچ‌کدام رژیم غذایی دیابتی شبیه به هم نیستند، برخی از غذاها برای افراد مبتلا به این بیماری اصلی محسوب می‌شوند، زیرا با خوردن این غذاها بیماران دیابتی می‌توانند به وزن سالم و سطح قند خون سالم برسند؛ آنها عبارتند از:
سبزیجات غیرنشاسته‌ای، مانند بروکلی و میوه‌های پر فیبر مانند سیب.
منابع بدون چربی پروتئین، مانند مرغ بدون استخوان و بدون پوست؛ بوقلمون؛ و ماهی‌های چرب مانند سالمون.
چربی‌های سالم مانند آجیل، کره آجیل و آووکادو(در حد اعتدال)
غلات کامل مانند کینوا(گیاهی بومی آمریکایی جنوبی که به آن خاویار گیاهی هم می‌گویند و به‌عنوان غلات مورد استفاده قرار می‌گیرد) و جو.
لبنیات بدون چربی یا کم‌چرب، مانند شیر و ماست ساده.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی