[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

سامان‌دهی متکدیان با ابزار قانون ، روزنامه شیراز نوین

دکتر ایمانیه در قرارگاه اجتماعی فارس، بر ضرورت انجام تکالیف قانونی سازمان‌ها با رعایت قوانین ابلاغی تأکید کرد و خواستار هم‌افزایی سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های درگیر در این زمینه شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در قرارگاه اجتماعی استان که با موضوع کودکان کار و خیابانی و متکدیان در استانداری فارس تشکیل شده بود، ضمن بررسی قوانین و دستورالعمل‌های بالادستی در این حوزه، وظایف هریک از دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها را معرفی کرد. استاندار فارس اذعان داشت: شهرداری نسبت به جمع‌آوری کودکان کار و کودکان خیابانی اقدام کند؛ پس از احراز هویت آنان، اتباع غیرایرانی در اختیار اداره اتباع و مهاجرین قرار گیرند و کودکان ایرانی نیز در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند تا مابقی فرایندهای قانونی انجام شود.
وی با اشاره بر اینکه اقدامات لازم در این زمینه در بُعد انسانی انجام می‌شود، اظهار داشت: به هیچ وجه نباید از قوانین موجود عدول شود؛ لذا می‌بایست در برخی زمینه‌ها که با ابهام روبه‌رو هستید، از دستگاه‌های بالادستی استفساریه انجام دهید.
دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه صداوسیمای مرکز فارس، تا پایان شهریورماه، لیست برنامه‌ها و عملکردهای مد نظر خود در این زمینه در نیمه دوم سال جاری را به سازمان بهزیستی اعلام نماید، بر ضرورت بررسی میزان محقق شدن این دستورالعمل تأکید کرد و افزود: برنامه‌های این حوزه باید با عدد و رقم ارائه شود تا علاوه بر اینکه قابل اندازه‌گیری باشد، قابلیت رصد شدن نیز داشته باشد؛ در دوره‌های مختلف زمانی کارنامه عملکرد هر سازمان ارائه شود.
وی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس را مأمور کرد تا بسترهای لازم را به منظور هم‌افزایی بین همه نهادها و سازمان‌ها، با هدف تقویت همه‌جانبه، برای مقابله با پدیده کودک کار و کودکان خیابانی ایجاد نماید.
استاندار فارس بر لزوم حفظ کرامت انسانی کودکان و نوجوانان که مورد تأکید دین مقدس اسلام و قوانین کشور می‌باشد، تأکید کرد و از دست‌اندرکاران خواست علل بروز این آسیب را برای هر کودک بررسی و تمام تلاش خود را جهت رفع ریشه‌ای آسیب به کار ببندند. رئیس شورای تأمین استان تصریح کرد: ساختمان شوق زندگی که در خصوص آسیب‌های اجتماعی شهر شیراز فعالیت خواهد کرد، از ابتدای مهرماه به صورت عملیاتی آغاز به کار نماید؛ برای سایر شهرستان‌ها از ظرفیت مراکز غیردولتی استفاده شود.
وی ضمن اینکه دکتر قزل‌سفلی را مأموریت داد طی جلسه‌ای متشکل از اوقاف، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط شرایط جمع‌آوری متکدیان با اولویت شهر شیراز را بررسی و تصمیم‌های لازم را اتخاذ نماید، افزود: امیدواریم با همت دستگاه‌های ذی‌ربط و هم‌افزایی سایر سازمان‌ها و استفاده از تجربه سایر شهرها، از مهرماه شاهد وجود متکدیان به ویژه کودکان متکدی در سطح شهر شیراز نباشیم. استاندار فارس همچنین بر ضرورت همکاری سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی استان در مراحل شناسایی و جذب کودک تأکید کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از موازی‌کاری و مدیریت واحد در برنامه‌ها و فعالیت‌ها معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس موضوع را مدیریت می‌نماید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی