[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اولین چالش بزرگ ستار و یاران، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش 
فصل جدید رقابت‌های لیگ یک باشگاه‌های کشور که دیشب با برگزاری 5 دیدار آغاز شده بود، امشب با برگزاری چهار دیدار دیگر، هفته اول خود را پشت سر خواهد گذاشت.
دیشب فجر شهید سپاسی، نماینده پرامید شیراز در خوزستان به میدان رفت و امشب هم تیم نوظهور شهر راز، نخستین بازی رسمی تاریخ خود را در حافظیه میزبانی خواهد کرد.
شهر راز که در اواسط تیرماه سال جاری با خرید امتیاز تیم سیرجانی آرمان گهر، به رقابت‌های سطح دوم فوتبال کشور راه یافت، امشب با تیم استقلال آبی‌پوش ملاثانی دیدار خواهد کرد. تیمی که به دلیل بدهی‌های مالی و برای فرار از ورشکستگی، تغییراتی در اسمش به وجود آورده تا بتواند موقتاً راهی برای فرار پیدا کند.
دیروز شنبه نیز خبر رسید که آرش برهانی، سرمربی این تیم از سمتش کنار رفته است؛ برهانی که به تازگی به‌عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده بود، مشکلات را برای موفقیت بسیار دید و تصمیم گرفت که قید حضور در لیگ یک را با آبی‌ها بزند و استعفا داد. 
اما همانند فجر شهید سپاسی، شهر راز هم هدایت خود را به یکی از بازیکنان نامدار دهه 80 فوتبال شیراز سپرده. ستار زارع، کاپیتان سابق برق شیراز که با پیراهن تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا هم به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته، حالا سرمربی تیم نارنجی‌پوش دیگری از این شهر است. او می‌گوید: بازیکنان باکیفیت و صاحب کارنامه‌ای را به خدمت گرفته‌ایم تا تیم خوبی را روانه مسابقات کنیم. در مردادماه‌ برای کسب آمادگی بیشتر، یک اردوی ۱۵ روزه را در تهران برگزار و با چند تیم خوب هم بازی تدارکاتی داشتیم و نقاط ضعف و قوت تیم مشخص شد. سپس در شیراز تمرینات را از سر گرفتیم و با قدرت در مسابقات لیگ دسته یک شرکت خواهیم کرد.
زارع با بیان اینکه صعود به لیگ برتر از اهداف و برنامه باشگاه برای سال‌های آینده است،‌ افزود: سرمایه‌گذاران باشگاه اهداف بزرگی را در سر دارند که آن هم صعود به لیگ برتر است و امیدوارم مسئولان استان حمایت کنند تا این افراد که در شرایط سخت اقتصادی روی فوتبال سرمایه‌گذاری کرده‌اند برای تحقق اهدف خود سرد نشوند.
در روزهای اخیر چند بازیکن جدید به ترکیب شهر راز اضافه شده‌اند؛ سپهر روزی طلب، هافبک فصل گذشته هوادار تهران یکی از این بازیکنان بود. روزی‌طلب سابقه بازی در تیم‌های راه‌آهن تهران، پارس جنوبی جم و خوشه طلایی ساوه را دارد، او همچنین سابقه صعود با تیم هوادار تهران را به لیگ برتر دارد.
همچنین حسین برزگر و صادق اسفندیاری، وینگر و هافبک فصل گذشته ایمان سبز شیراز و علی خیری بازیکن فصل گذشته ملوان مکران سیرجان به‌عنوان سهمیه زیر ۲۳ سال به شهر راز شیراز پیوستند. برزگر سابقه بازی در تیم مس کرمان، اسفندیاری سابقه پوشیدن پیراهن فجر شهید سپاسی شیراز و خیری سابقه بازی در تیم‌های فولاد خوزستان، ایمان سبز شیراز، فجر شهید سپاسی شیراز و خلیج فارس شیراز را در کارنامه دارند.
آرش ملک، دروازه‌‌بان فصل گذشته شهرداری ماهشهر نیز به شهر راز شیراز پیوست. ملک سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز، برق جدید شیراز، قشقایی شیراز و خیبر خرم‌آباد را در کارنامه خود دارد.
تیم شهر راز در یکی از آخرین دیدارهای تدارکاتی خود قبل از شروع لیگ، هفته گذشته به مصاف تیم «امید» فجر شهید سپاسی رفت و با نتیجه‌ای پرگل به پیروزی رسید؛ این تیم در پایان موفق شد با نتیجه پُرگل ۵ بر یک حریف خود را شکست دهد. محمد کاظمی که فصل قبل لیگ یک توانست با شمس آذر قزوین قهرمانی این رقابت‌‌ها را تجربه و به لیگ برتر صعود کند در این مسابقه دبل کرد و موفق شد برای تیمش دو گل به ثمر برساند؛ حسین برزگر، علی خیری و مجید بهروزی دیگر گلزنان شهر راز شیراز در این مسابقه دوستانه بودند.
یکی از اقدامات جالب این باشگاه هم درخواست از هیئت فوتبال استان فارس برای حضور بانوان در بازی‌های خانگی این تیم بود. مدیریت باشگاه شهر راز هفته گذشته طی نامه‌ای خواستار صدور مجوز حضور بانوان در دیدارهای خانگی این تیم شد؛ بازی‌های خانگی شهر راز شیراز قرار است در ورزشگاه حافظیه برگزار شود و مدیرعامل این باشگاه در نامه‌ای که خطاب به رئیس هیئت فوتبال استان فارس نوشته مدعی شده است ورزشگاه حافظیه شرایط حضور بانوان را دارد و با توجه به این موضوع باید مجوز حضور آنها در این ورزشگاه صادر شود. باید دید در نهایت این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر.
دیدارتیم های شهر راز شیراز و استقلال آبی‌پوش ملاثانی از ساعت 18:45 دقیقه امروز در ورزشگاه حافظیه شیراز آغاز خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی