[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ریز بدهی‌های ۹۰۰ میلیاردی باشگاه استقلال، روزنامه شیراز نوین

باشگاه استقلال در یک سال گذشته با بدهی‌های خارجی و داخلی زیادی روبه‌رو شده است؛ این موضوع تبعات زیادی برای این باشگاه داشت که بزرگترین آن حذف از لیگ قهرمانان آسیا بود. به گزارش تسنیم، باشگاه استقلال در زمان مدیریت مصطفی آجورلو با گذاشتن سپرده پولی از سهام استقلال در بورس از یکی از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرد. قسط ماهیانه این وام حدود هشت میلیارد و 500 میلیارد تومان بوده و به‌غیر از سه، چهار قسط، مابقی اقساط این وام پرداخت نشده است. بعدها وام مضاربه 6 ماهه با مبلغ دو میلیون و 500 هزار یورو بابت پرداخت بدهی‌های استراماچونی، باشگاه شباب الاهلی امارات، لئاندرو پادوانی و ... گرفته شد. حجت کریمی در زمان سرپرستی باشگاه استقلال این وام را گرفت و بدهی‌های خارجی را پرداخت کرد تا خطر کسر امتیاز، استقلال را تهدید نکند.
باشگاه استقلال که سند مجموعه ورزشی مرغوبکار را به‌عنوان ضمانت در رهن بانک گذاشته، چندین بار با اخطار عقب افتادن طلب‌ها از سوی بانک مدنظر روبه‌رو شده است؛ طبق یک برآورد، مبلغ بدهی استقلال بابت دریافت تسهیلات به همراه سود آن چیزی حدود 400 میلیارد تومان است. این وام‌ها توسط باشگاه پرسپولیس نیز دریافت شده است.
پایه قراردادهای فصل گذشته اعضای تیم استقلال 440 میلیارد تومان بود که هنوز 200 میلیارد آن به بازیکنان پرداخت نشده است. هزینه آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، اشخاص و ... 150 میلیارد تومان بوده و روی بدهی‌های باشگاه انباشته شده است. بدهی به سازمان امور مالیاتی 44 میلیارد تومان بوده و بابت تأمین اجتماعی نیز رقم حدودی 30 میلیارد تومان تخمین زده شده است.
به این‌ها باید طلب ریکاردو ساپینتو و مطالبات رافائل سیلوا و عزیزبک آمانوف را اضافه کرد. در خوش‌بینانه‌ترین حالت استقلال بتواند حدود 50 میلیارد تومان از مبالغ درخواستی آنها را کم کند، اما بدهی‌های دیگری نیز وجود دارد که اسناد آن در باشگاه استقلال نیست.
این بدهی‌ها با رُند شدن اعداد تخمین زده شده و ممکن است کم یا زیاد باشد، اما با یک برآورد کلی بدهی‌های باشگاه استقلال حدود 900 میلیارد تومان است. این در حالی است که هزینه امسال شامل آژانس‌ها، هتل، قرارداد اعضای تیم و ... جدا بوده و باشگاه باید از طریق اسپانسرها آنها را تأمین کند.
ماجرا زمانی تلخ‌تر می‌شود که بدانیم مبلغی بالای 650 میلیارد تومان بدون کمک اسپانسرها به باشگاه استقلال داده شده است که این ماجرا، خود جای بررسی دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی