[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

این مدال‌ها فقط متعلق به من نیست، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
دهلی نو پایتخت هندوستان در اواسط مردادماه، محلی برای درخشش وزنه‌برداران نوجوان مرودشتی بود؛ نوجوانانی که حتی در رده سنی جوانان هم افتخارآفرینی کردند و مدال‌های زیادی به دست آوردند.
یکی از این پولادمردان کم سن و سال، ابوالفضل زارع، وزنه‌بردار 17 ساله بود؛ او در دسته 102 کیلوگرم در مسابقات شرکت کرد، در رده نوجوانان 3 مدال طلا کسب کرد و در رده جوانان نیز یک طلا و دو نقره به گردن آویخت.
او می‌گوید: از سال 96 ورزش را به صورت حرفه‌ای شروع کردم؛ البته از سال 93 ورزش را با ژیمناستیک شروع کردم اما بعد به وزنه‌برداری آمدم. 
ابوالفضل زارع افزود: اولین مربی من آقای حمید حیدری بود و همچنان هم با این مربی باتجربه کار می‌کنم.
این ورزشکار نوجوان در خصوص وضعیت تحصیلی خود گفت: کلاس یازدهم هستم، امسال نتوانستم در امتحانات شرکت کنم و غیبت موجه برایم رد شد. قرار بود در شهریورماه امتحاناتم را بدهم، ولی باز هم به اردو دعوت شدیم و هماهنگ کردند تا بتوانیم بعداً امتحان بدهیم. رشته مکانیک خودرو می‌خوانم که تخصصی و سخت است، اما به آن علاقه‌مند هستم و دوست دارم تحصیلاتم را ادامه بدهم.
وی با اشاره به اینکه الگوی ورزشی‌اش سهراب مرادی، قهرمان پیشین جهان و المپیک است، گفت: خانواده‌ام در این سال‌ها پا به پای من آمده‌اند و مدال‌هایی که به دست آورده‌ام، فقط متعلق به خودم نیست؛ آنها هم خیلی برایم زحمت کشیده‌اند. باید از مربی خوبم آقای حمیدرضا حیدری هم تشکر کنم که خیلی برایم زحمت کشیدند. همین‌طور مربیان تیم ملی آقایان سید هادی پانزوان، مرتضی رضاییان، سجاد بهروزی که جزو قهرمان‌های این رشته هستند و همچنین تشکر از رئیس هیئت استان، آقای آرش حبیبی که خیلی برای ورزشکاران این رشته زحمت کشیده‌اند.
به گزارش شیرازنوین، در اواسط مردادماه بود که ورزشکاران دختر و پسر مرودشتی عضو تیم ملی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا درخشش خیره‌کننده‌ای نشان دادند.
فاطمه کشاورز  با مهار وزنه ۱۱۱ کیلوگرم و رسیدن به حد نصاب مجموع ۱۹۷ کیلوگرم ضمن کسب مدال طلای دوضرب، قهرمان دسته ۶۴ کیلوگرم جوانان آسیا شد؛ این وزنه‌بردار شایسته فارس و شهرستان مرودشت در حرکت یک‌ضرب نیز با مهار وزنه ۸۶ کیلوگرم، مدال نقره را از آن خود کرد.
همچنین در رقابت‌های پسران، فرهاد قلی زاده با ١٤٣ كيلوگرم در يك‌ضرب مدال نقره، ١٧٤ كيلوگرم در دوضرب مدال طلا و مجموع ٣١٧ كيلوگرم مدال طلا در رده نوجوانان و همچنین در رده جوانان با ثبت ١٧٤ كيلوگرم مدال نقره حركت دوضرب و ٣١٧ كيلوگرم مدال برنز مجموع رقابت‌ها را به دست آورد.
در پایان رقابت‌های دسته ۹۶  کیلوگرم جوانان آسیا نیز علی‌رضا نصیری، وزنه‌بردار مرودشتی تیم ملی به سه مدال نقره دست یافت؛ نصیری در حركت یک‌ضرب با ركورد ۱۵۶ کیلوگرم، در حرکت دوضرب با ركورد ۱۹۶ کیلوگرم و در مجموع با ركورد ۳۵۲ کیلوگرم با كسب ٣ نشان نقره، نایب‌قهرمان جوانان آسيا شد.
در دسته ۹۶کیلوگرم، حمیدرضا زارعی دیگر ملی‌پوش مرودشتی تیم ملی نوجوانان در دسته ۹۶کیلوگرم به مدال نقره دوضرب و برنز مجموع دست یافت. در پایان حرکت دوضرب نوجوانان در گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم، حمیدرضا زارعی که در گروه(B)۱۷۴ کیلوگرم   دوضرب و مجموع ۳۰۶ را زده بود به مدال نقره و برنز رسید.
همچنین ابوالفضل زارع، وزنه‌بردار خوش‌آتیه مرودشتی با کسب ٤ طلا و ٢ نقره از رقابت‌های نوجوانان و جوانان در آوردگاه هندوستان یکه‌تازی کرد؛ این وزنه‌بردار خوش‌تکنیک با کسب سه مدال طلا در حرکات یک‌ضرب، دوضرب و مجموع، قهرمان بلامنازع نوجوان آسیا شد. زارع همچنین موفق شد در یک رقابت تماشایی و با ثبت رکوردهای بسیار عالی در رده سنی جوانان نیز یک مدال طلا و دو نقره را نیز از آن خود کند و به مقام دوم جوانان آسیا دست یابد.
 حسن عمادی، وزنه‌بردار عمادآبادی از بخش مرکزی شهرستان مرودشت دیگر نماینده ایران در دسته 109 کیلوگرم بود که با رکورد ۱۵۸ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۸۵ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۴۳ کیلوگرم چهارم آسیا شد و در یک‌ضرب به مدال نقره رسید.
در نهایت تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران با کسب ۹ طلا، ۱۲ نقره و ۲ برنز با ۷۴۱ امتیاز تیمی در رقابتی نزدیک با ازبکستان با ۹ امتیاز برتری، عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد و روی سکوی قهرمانی ایستاد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی