[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

ستاره سابق منچستریونایتد و چلسی به ژاپن رفت، روزنامه شیراز نوین

خوان ماتا بعد از ترک گالاتاسرای به ویسل کوبه پیوست. به گزارش فوتبالی،  بازیکن 35 ساله سابق چلسی و منچستریونایتد در پایان فصل گذشته توسط گالاتاسرای  ترکیه بازیکن آزاد اعلام شد؛ او حالا فوتبال اروپا را ترک کرده و فصل جدیدی از فوتبال را در قاره آسیا آغاز خواهد کرد.
به گفته فابریزیو رومانو، کارشناس نقل‌وانتقالات، او پیشنهاد از جی لیگ را مقدم بر پیشنهادات خاورمیانه خود در نظر گرفت.
این توافق انجام شده و او  دوران 17 ساله بازی خود را ادامه می‌دهد. هم‌تیمی سابق ماتا در اسپانیا، آندرس اینیستا، اخیراً پس از  پنج فصل  در ویسل کوبه از این تیم ژاپنی جدا شد. اسطوره بارسلونا که امسال  39 ساله شده، طی 134 بازی برای این تیم ژاپنی 26 گل به ثمر رساند.
او تابستان جاری برای پیوستن به باشگاه الامارات فوتبال ژاپن را ترک کرد، اما ماتا آخرین ستاره اسپانیایی نیست که به لیگ ژاپین پیوسته است؛ پیش از او بازیکنانی مثل فرمالن بلژیکی و تورس اسپانیایی هم در جی لیگ به میدان رفته‌اند. ماتا در طول دو فصل و نیم حضورش در چلسی قهرمان لیگ قهرمانان، جام حذفی انگلیس و لیگ اروپا شده است؛ او سپس به منچستریونایتد رفت و هشت سال را در الدترافورد سپری کرد و با این تیم قهرمان جام حذفی، جام اتحادیه انگلیس و لیگ اروپا شد.
در سطح بین‌المللی، او در 41 بازی ملی 10 گل برای اسپانیا به ثمر رساند و قهرمان جام جهانی 2010 و یورو 2012 شد؛ ماتا سال گذشته اولدترافورد را ترک کرد و با گالاتاسارای یکی از غول‌های ترکیه قراردادی یک‌ساله امضا کرد. او در این تیم شهر استانبول پیش از اینکه بازیکن آزاد اعلام شود، در 18 بازی سه گل و دو پاس به ثبت رساند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی