[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

دانش‌آموزان مدیر بحران می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین
shomalianm@gmail.com

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس گفت: با اجرای طرح دادرس، دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در روزهای سخت برای مقابله با بحران آماده می‌شوند و در زمان بحران به عنوان تیم‌های پیشرو به جمعیت هلال‌احمر کمک کنند و در زمان وقوع حوادث می‌توانیم روی کمک آنها حساب کنیم.
زمانی که حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و... رخ می‌دهد، اینکه چطور هریک از اقشار و افراد جامعه بتوانند بهترین عملکرد را در مدیریت کردن بحران پیش‌آمده داشته باشند، سهم مهمی در کنترل و سامان‌دهی اوضاع، رسیدگی به مجروحان و نجات جان افرادی که در پی وقوع حوادث محبوس شده‌اند، دارد.
جمعیت نوجوان دانش‌آموزی، بخش قابل‌توجهی از جمعیت را تشکیل داده‌اند که ارائه آموزش‌های لازم به آنها در خصوص چگونگی عمل کردن در زمان بحران، نتایج مؤثری می‌تواند در پی داشته باشد؛ چیزی که جمعیت هلال‌احمر به آن توجه داشته و طرحی به نام «دادرس» را برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم (هفتم، هشتم و نهم) به اجرا درآورده است. دانش‌آموزان در طرح دادرس، می‌آموزند که در زمان وقوع بحران چگونه عمل کنند و برای اینکه آموخته‌های آنها به آزمایش گذاشته شود، هرساله المپیاد دادرس به صورت کشوری برگزار می‌شود تا آموخته‌های خود را در این زمینه به مرحله رقابت بگذارند؛ در این خصوص با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت
حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به طرح «دادرس» می‌گوید: نام این طرح مخفف عبارت «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» است؛ دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در این طرح که در مدارس آنها با همکاری جمعیت هلال‌احمر و آموزش و پرورش به اجرا درمی‌آید، آموزش‌هایی در خصوص احیای قلبی ریوی، چادرزنی و اسکان اضطراری، خروج اضطراری در زمان بحران، حمل مصدوم، آتل‌بندی، بانداژ، پانسمان و... می‌بینند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس ادامه می‌دهد: این آموزش‌ها در قالب طرح دادرس هرساله از مهرماه تا اواخر اردیبهشت به دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی ارائه می‌شود.
او ضمن تأکید بر مزایا و اهداف اجرای این طرح بیان می‌کند: بدین ترتیب دانش‌آموزان ما این آمادگی را دارند که در زمان بحران به عنوان تیم‌های پیشرو به جمعیت هلال‌احمر کمک کنند و در زمان وقوع حوادث می‌توانیم روی کمک آنها حساب کنیم و آنها همچنین در زمان وقوع بحران در خانواده خود هم می‌توانند به عنوان یک امدادگر عمل کنند.
فارس میزبان یازدهمین المپیاد دادرس
درویشی از این موضوع خبر می‌دهد که دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم که در طرح دادرس آموزش دیده‌اند، در قالب المپیاد دادرس به رقابت می‌پردازند و می‌گوید: مسابقات دادرس در سطح مدارس شهرستان‌ها و استان‌ها برگزار شده است و اکنون به مرحله مسابقات کشوری رسیده‌ایم که فارس میزبان برگزاری یازدهمین دوره المپیاد دادرس است.
وی می‌افزاید: این مسابقات از 17 تا 26 شهریور در دانشگاه شهید مطهری فرهنگیان واقع در جاده پالایشگاه قبل از زرقان به میزبانی فارس برگزار می‌شود که 19 شهریور روز برگزاری مسابقات عملی خواهد بود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس اعلام می‌کند: این مسابقات که به صورت کشوری برگزار می‌شود، از 17 تا 21 شهریورماه جاری برای پسران دانش‌آموز متوسطه دوم و از 22 تا 26 شهریور برای دختران دانش‌آموز برگزار خواهد شد؛ در این مسابقات از 31 استان کشور، 31 تیم از پسران و 31 تیم از دختران حضور دارند و به رقابت خواهند پرداخت.
او ادامه می‌دهد: از استان فارس نماینده پسران دانش‌آموز از شهرستان نی‌ریز و نماینده دختران دانش‌آموز از آباده در این مسابقات به عنوان منتخب استان حضور دارند و با دانش‌آموزان متخب سایر استان‌ها به رقابت خواهند پرداخت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی