[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فاطمه کشاورز: کارم در ریاض خیلی سخت است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش 
فردا(یکشنبه) از ساعت 5 بعد از ظهر، ستاره جوان وزنه‌برداری استان فارس به روی تخته خواهد رفت تا یکی از شانس‌های خود برای کسب سهمیه المپیک پاریس را امتحان کند.
فاطمه کشاورز، وزنه‌بردار جوان مرودشتی که یک ماه پیش در مسابقات جوانان آسیا در هندوستان با سه مدال طلا درخشید، حالا باید در مسابقات بزرگسالان قاره کهن به میدان برود تا نخستین گام برای ورود به بزرگترین آوردگاه ورزش جهان را بردارد.
او می‌گوید: در مسابقات آسیایی هند که در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان برگزار شد، تیم خیلی خوبی داشتیم؛ به طوری که از 10 نفر اعزامی، 8 نفر صاحب مدال شدند؛ من هم در دسته 64 کیلوگرم رده سنی جوانان، سه مدال طلا کسب کردم.
او که تنها بانوی فارسی حاضر در تیم ملی بود در سال 99 وزنه‌برداری را آغاز کرده و خیلی زود ملی‌پوش شده است. کشاورز، ورزش را با تکواندو شروع کرده و صاحب کمربند مشکی دان 3 هم بوده، اما در ادامه تصمیم گرفت رشته ورزشی خود را تغییر دهد و در این رشته نیز کاملاً موفق عمل کرده است.
کشاورز دو ماه قبل از مسابقات جوانان آسیا در هند، در مسابقات بزرگسالان آسیا صاحب مدال برنز شده بود؛ او حالا خود را برای یکی از بزرگترین رویدادها آماده می کند و در این‌باره می‌گوید: در حال حاضر برای مسابقات بزرگسالان جهانی در عربستان حضور دارم و پس از این مسابقات هم در مهرماه باید به بازی‌های آسیایی بروم. پس از آن هم نباید اردو را ترک کنیم و در آبان‌ماه عازم مسابقات جهانی جوانان در مکزیک خواهیم بود.
این دختر مرودشتی در پاسخ به این سؤال که برای ورود به المپیک 2024 پاریس، چه مسیری پیش رویش است، اظهار داشت: برای المپیک پاریس، مسابقات گزینشی توسط فدراسیون جهانی وزنه‌برداری طرح‌ریزی شده که باید در 5 مسابقه شرکت کنیم و جزو 10 نفر برتر رنکینگ باشیم تا بتوانیم کسب سهمیه کنیم. 
او درباره وضعیت فعلی خودش هم گفت‌: من در دسته 64 کیلوگرم وزنه می‌زنم که وزن المپیکی محسوب نمی‌شود؛ بدین ترتیب با صحبت‌هایی که با کادر فنی داشته و تصمیمی که گرفته‌ام، می‌خواهم به دسته 71 کیلوگرم بیایم و در این دسته برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنم. باید وزنم را افزایش بدهم که این هم اتفاق خوبی است، چون باعث می‌شود رکوردهایم هم بهتر شود؛ البته رکوردهایی هم که در همین دسته 64 کیلوگرم ثبت کرده‌ام، برای دسته 71 کیلوگرم المپیک نیز لحاظ خواهد شد.
فاطمه کشاورز در خصوص وزنه‌برداری مرودشت و میزان امکاناتی که در اختیار دختران وزنه‌بردار این شهر است، عنوان کرد: خدا را شکر وضعیت خوبی در این شهرستان داریم؛ اخیراً المپیاد استعدادهای برتر هم به میزبانی مرودشت برگزار شد که استان فارس توانست مقام سوم رقابت‌ها را کسب کند. از لحاظ امکاناتی هم شهرستان مرودشت فعلاً یک سالن بیشتر ندارد، اما مسئولان قول داده‌اند که یک سالن اختصاصی برای وزنه‌برداری بانوان بسازند که اگر این اتفاق رخ دهد، شاهد رشد چشمیگری از لحاظ کمی و کیفی خواهیم بود.
وی در پایان در خصوص میزان امیدواری خود برای کسب مدال در مسابقه فردا(یکشنبه) گفت: قطعاً سطح این مسابقات به ‌خاطر شرایط خاص گزینشی برای المپیک فرانسه بالا خواهد بود، وزنه‌برداران شرکت‌کننده در این مسابقات تجربه حضور در میادین بزرگ مانند المپیک و جهانی را دارند، کار برای همه ملی‌پوشان سخت است، ولی نا‌امید نیستیم و برای کسب مدال و قرار گرفتن بر روی سکوهای قهرمانی تلاش می‌کنیم. پیش‌بینی کسب مدال در این فضا بسیار سخت است، ولی هدف ما افتخار‌آفرینی برای ایران و ایرانی است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی