[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

ورزشگاه آزادی و نقش جهان، میزبان رقبای عربستانی، روزنامه شیراز نوین

کنفدراسیون فوتبال آسیا در سایت رسمی خود محل برگزاری رویارویی‌های نمایندگان ایران و عربستان را مشخص کرد. به گزارش فوتبال 360، تیم‌های عربستانی برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا نسبت به سالیان گذشته کاملاً تغییر سیما داده‌اند و همین مسئله باعث شده تا آنها با حضور فوق‌ستاره‌های فوتبال جهان به دنبال خودنمایی در رقابت‌های آسیایی باشند. رویارویی تیم‌های عربستانی با رقبای ایرانی باعث شد تا هواداران فوتبال در ایران چشم‌انتظار حضور فوق‌ستاره‌ها باشند و البته در یک ماه گذشته مباحث مختلفی مطرح شد که احتمال دارد دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی در زمین بی‌طرف باشد.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در سفری به ریاض، به دیدار رئیس فدراسیون فوتبال عربستان رفت و در این دیدار طرفین به توافق رسیدند که بعد از 7 سال، قانون بازی در زمین بی‌طرف لغو شود. بعد از امضای این تفاهم‌نامه که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تأیید شد، همگان چشم‌انتظار به‌روزرسانی سایت(AFC) بودند تا محل تقابل تیم‌های ایرانی و عربستانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود که این اتفاق دیروز(جمعه) رخ داد.
نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز به ایران سفر نکرده‌اند تا آخرین وضعیت ورزشگاه‌های آزادی تهران و نقش جهان اصفهان را ارزیابی کنند و اما با وجود عدم حضور نمایندگان(AFC) به نظر می‌رسد که تفاهم‌نامه امضاشده میان فدراسیون‌های فوتبال ایران و عربستان برای کنفدراسیون فوتبال آسیا کافی بوده است.
*منتظر رونالدو، بنزما و نیمار در ایران باشید!
سایت (AFC) در تازه‌ترین به‌روزرسانی خود اعلام کرد که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف النصر عربستان می‌رود. همچنین نساجی مازندران هم در همین ورزشگاه قرار است از الهلال عربستان میزبانی کند و با توجه به شرایط ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، خبری از برگزاری مسابقات آسیایی نساجی در استان مازندران نخواهد بود. سپاهان اصفهان هم در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف الاتحاد عربستان خواهد رفت تا دغدغه میزبانی از تیم‌های عربستانی به پایان برسد.
فدراسیون فوتبال ایران البته هنوز رسماً به این مسئله واکنش نشان نداده و به نظر می‌رسد که مشکلات زیرساختی ورزشگاه‌ها در کنار موضوع(VAR) و حضور تماشاگران زن باعث شده تا همچنان بحث میزبانی تیم‌های ایرانی از رقبای‌شان در زمینِ خودی در هاله‌ای از ابهام باشد، اما استناد به آخرین به‌روزرسانی سایت(AFC) نشان می‌دهد که عبارت نامشخص در مقابل محل برگزاری رقابت‌ها از تقویم مسابقات تیم‌های ایرانی برابر حریفان عربستانی حذف شده و فعلاً طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است طرفین در بازی رفت ‌و برگشت در مرحله گروهی در ایران و عربستان مقابل هم به میدان بروند.
پرسپولیسی‌ها البته به‌ واسطه حکم کمیته انضباطی(AFC) حتی در صورت نهایی‌شدن برگزاری اولین مسابقه تیمشان مقابل النصر عربستان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، شانسی برای استفاده بهره‌وری از حضور تماشاگران خود در این مسابقه خانگی ندارند و با توجه به محرومیت یک‌جلسه‌ای سرخ‌پوشان پایتخت، آنها باید در غیاب هواداران خود در ورزشگاه آزادی تهران مقابل النصر عربستان با حضور فوق‌ ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو و سادیو مانه صف‌آرایی کنند.
*برنامه دیدارهای تیم‌های ایرانی برابر حریفان عربستانی
پرسپولیس ایران - النصر عربستان(سه‌شنبه بیست‌وهشتم شهریورماه - ورزشگاه آزادی تهران)
سپاهان ایران - الاتحاد عربستان(دوشنبه دهم مهرماه - ورزشگاه نقش جهان اصفهان)
نساجی ایران - الهلال عربستان(سه‌شنبه یازدهم مهرماه - ورزشگاه آزادی تهران)
النصر عربستان - پرسپولیس ایران(دوشنبه ششم آذرماه - ورزشگاه الاول پارک ریاض)
الهلال عربستان - نساجی ایران(دوشنبه سیزدهم آذرماه - ورزشگاه شاهزاده فیصل ریاض)
الاتحاد عربستان - سپاهان ایران(دوشنبه سیزدهم آذرماه - ورزشگاه ملک عبدالله جده)

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی