[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

میدان ایده‌پردازی جوانان را باز کنید، روزنامه شیراز نوین


دکتر ایمانیه، سلامت جوانان و نوجوانان را اولویت همه دستگاه‌ها عنوان کرد و خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی گفت: تجربه نشان می‌دهد در هر زمان و مکان که جوانان را مشارکت دادیم، بهترین نتیجه‌ها را گرفتیم؛ لذا موظف هستید میدان را باز کنید تا جوانان خلاقیت‌ها، ابتکارات و نوآوری‌های خود را به میان آورند.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دومین جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان در سال جاری پیش از ظهر دیروز به ریاست «دکتر محمد هادی ایمانیه» استاندار فارس و با دستور بررسی سلامت جوانان برگزار شد.
استاندار فارس در این جلسه خواستار ارائه گزارش دقیق، به تفکیک بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری شد و افزود: شورای هماهنگی بانک‌های استان تعداد نفرات ثبت‌نام شده، تعداد افراد منتظر دریافت تسهیلات و همچنین مدت‌زمان انتظار برای اخذ وام ازدواج و فرزندآوری را ارائه دهد.
وی ادامه داد: سازمان ورزش و جوانان استان، مدافع حقوق جوانان است؛ در صورت عدم دسترسی به اطلاعات، نمی‌توانید از حقوق جوانان دفاع کنید، لذا اقدامات لازم را برای دسترسی به سامانه پرداخت تسهیلات بانک مرکزی در زمینه ازدواج و فرزندآوری یا همکاری شورای هماهنگی بانک‌های استان، انجام دهید. در صورت عدم حصول نتیجه، سامانه‌ای استانی ایجاد کنید تا هم‌زمان بتوانید میزان ثبت‌نام و همچنین تعداد افراد دریافت‌کننده وام فرزندآوری و ازدواج را رصد کنید.
دکتر ایمانیه در ادامه تصریح کرد: سلامت جوانان اولویت همه دستگاه‌ها و نهادهاست؛ لذا همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعم از دولتی و غیرانتفاعی می‌بایست تا ۱۵ مهرماه سال جاری نسبت به غربالگری دانشجویان خود از منظرهای مختلف سلامت، طبق فرم‌های موردتأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری اقدام نمایند و در صورت وجود موارد اورژانسی و حاد، مرکز علمی موظف به مداخله می‌باشد. آموزش و پرورش استان نیز موظف است شبیه همین اقدام را تا پایان مهرماه برای دانش‌آموزان متوسطه دوم (سه سال آخر دوران دانش‌آموزی) اجرایی کند.
 بهترین نتایج با مشارکت جوانان حاصل می‌شود
نماینده عالی دولت در فارس اقدامات برای سامان‌دهی امور جوانان خصوصاً در حوزه سلامت در دو بازه مقطعی و بلندمدت را ضروری دانست و گفت: در اقدامات مقطعی قسمت قابل توجهی از امور جوانان را به خودشان واگذار کنید؛ تجربه نشان می‌دهد در هر زمان و مکان که جوانان را مشارکت دادیم، بهترین نتیجه‌ها را گرفتیم. جوانان بدون توقع و با کمترین انتظار در امور همکاری می‌کنند؛ لذا موظف هستید میدان را باز کنید تا جوانان خلاقیت‌ها، ابتکارات و نوآوری‌های خود را به میان آورند.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به جوانان خدمت کنیم، آنها را در امور وارد کنیم. هرچند که تجربه کمی دارند، اما صاحب قدرت، خلاقیت و انرژی بیشتری هستند و وقتی مشاهده می‌کنند که ما در کنار آنها قرار گرفتیم، از تجربیات ما نیز بهره می‌برند؛ با همکاری و هم‌افزایی دو گروه شاهد وضعیت مطلوب‌تری خواهیم بود.
استاندار فارس، یکی دیگر از اقدامات لازم در تأمین سلامت جوانان را، فعال نمودن سیستم نظام پیشنهادات عنوان کرد و ادامه داد: سامانه‌ای ایجاد کنید تا جوانان ایده‌های خود را برای حل مسائل اجتماعی ارائه دهند. پس از بررسی به بهترین پیشنهاد جایزه دهید و ارائه‌دهنده پیشنهاد برتر در ستاد سامان‌دهی امور جوانان ایده خود را مطرح کند و در صورت تصویب در شورا، آن را اجرایی و عملیاتی کنید.
 دکتر ایمانیه در پایان هدف از برگزاری این قبیل جلسات را رسیدگی به امور جوانان، هم از بُعد معنوی و هم از نظر مادی دانست و تصریح کرد: اعضای این ستاد به منظور پربار شدن نتایج این جلسات هم‌اندیشی و پیشنهاد ارائه 
دهند.
در ابتدای این جلسه، شورای هماهنگی بانک‌های استان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سازمان بهزیستی استان به ارائه گزارش‌های خود پرداختند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی