[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خطوط ریلی مهر، رایگان است، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز با اشاره به تقدیم یک لایحه به شورای این شهر، اعلام کرد که استفاده از قطار شهری برای دانش‌آموزان طی یک ماه اول سال تحصیلی جدید در این کلان‌شهر، رایگان خواهد بود.
محمدحسن اسدی در نشست مشترک مسئولان شهرداری و اعضای شورای شیراز و آموزش و پرورش فارس که با هدف بررسی ابعاد همکاری برای ایام بازگشایی مدارس که با ارتباط تلفنی با وزیر آموزش ‌و پرورش نیز همراه بود، گفت: بخش زیادی از آغاز عملیات اجرایی، افتتاح یا بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری کلان‌شهر شیراز به سفر آتی رئیس‌جمهور و هیئت دولت اختصاص داده شده است.
به گزارش ایسنا، اسدی با اشاره به اینکه باید اهمیت فرا رسیدن اول مهرماه و سال تحصیلی جدید برای همه دستگاه‌ها تبیین شود، گفت: برخی اقدامات شهرداری، نظیر سرویس مدارس، فرایندی مداوم محسوب می‌شود که پس از دو سال آموزش مجازی و شیوع کرونا، سال گذشته با افزایش قیمت همراه بود.
او با بیان اینکه شهرداری امسال تلاش خواهد کرد که در کنار آموزش ‌و پرورش حرکت کند تا دانش‌آموزان سالی بانشاط را با امکاناتی بهتر تجربه کنند، از تقدیم لایحه‌ای به شورای شهر خبر داد و گفت: بر اساس این لایحه استفاده از خدمات مترو طی سه تا چهار هفته ابتدای سال تحصیلی برای دانش‌آموزان رایگان خواهد بود.
اسدی ادامه داد: از آنجا که در شیراز جهش آسفالت به‌ویژه در معابر مناطق محروم و با عرض کم آغاز شده است، مدارسی که دارای آسفالت نامناسب و کوچه‌های خاکی است، نیز در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی مجوز آن از شورای اسلامی این کلان‌شهر اخذ خواهد شد.
او از عمده‌ترین مسئولیت‌های شهرداری را فرهنگ شهروندی عنوان کرد و با بیان اینکه فرهنگ شهروندی تنها از مدرسه و پیش‌دبستانی و دبستان شکل می‌گیرد، اضافه کرد: برای ارتقای الگوی فرهنگ شهروندی در شیراز نیازمند الگوهای تخصصی هستیم؛ چراکه این شهر دارای یک عنوان ویژه است و باید آن را حفظ و تقویت کرد. شهردار کلان‌شهر شیراز همچنین با بیان اینکه بازدید از پروژه‌های عمرانی نظیر مترو، گردشگری و… می‌تواند الگوآفرین باشد، گفت: در راستای ارتقای هویت‌بخشی دانش‌آموزان، آماده سرویس‌دهی به معلمان و دانش‌آموزان در پروژه‌های شهری هستیم و در صورت موافقت شورا، لایحه‌ای در این خصوص تقدیم خواهیم کرد. اسدی با تأکید بر این نکته که معتقدیم سرمایه‌گذاری روی دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی سرمایه محسوب می‌شود که نتیجه آن را در مقاطع کوتاه، میان و بلندمدت به شرط استمرار خواهیم دید، گفت: ساخت یک ساختمان گاهی دو تا سه سال زمان می‌برد اما برای ساخت آینده یک کشور شاید ۲۰ سال زمان نیاز داشته باشیم؛ پس برای تربیت سرمایه اجتماعی آینده باید اقدامات تخصصی 
کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی