[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

دولت تسهیلگر اقتصاد باشد، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی فارس گفت: مانع‌تراشی بانک‌ها، بوروکراسی ادارات، معضلات سرمایه‌گذاران، مشکل زیرساخت‌ها و موانع قانونی را برای رشد سرمایه‌گذاری در استان احصا می‌کنیم و در دستور کار قرار می‌دهیم. به گفته این مسئول، مبنای اصلی توسعه اقتصادی در هر کشور، سرمایه‌گذاری است که محور اصلی این حوزه، فعالیت بخش خصوصی است. عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس در نخستین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری که با حضور اعضای آن برگزار شد، ادامه داد: موانع ارزی، تأمین مایحتاج مواد اولیه سرمایه‌گذاران، صادرات و استرداد ارز، گمرک و مسائل مالیاتی و ارزش افزوده از دیگر چالش‌های سرمایه‌گذاران می‌باشد که در این کمیسیون با توجه به پایش فضای کسب و کار استان و در راستای حل مشکلات سرمایه‌گذاران و رسیدگی به مطالبات فعالان بخش خصوصی از ظرفیت قانونی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای حل آنها استفاده می‌کنیم.
نادر طیبی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری عوامل متعددی دارد، بیان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری، نقش دولت‌ها تسهیلگری است. انتظار بخش خصوصی این است که دولت مانع‌تراشی نکند، بلکه تسهیلگر باشد.
وی به چشم‌انداز حرکت کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی فارس در حوزه سرمایه‌گذاری و وظیفه آن پرداخت و افزود: کمیسیون سرمایه‌گذاری یکی از کمیسیون‌های مهم و بااهمیت در دوره دهم فعالیت اتاق است که ما تلاش می‌کنیم در این کمیسیون بحث سرمایه‌گذاری را با اهداف مشخص و به صورت کاملاً تخصصی و کاربردی پیش ببریم.
طیبی اظهار داشت: مباحث مرتبط در حوزه توسعه سرمایه‌گذاری در استان از جمله سیاست‌های مالی و بورس و بازار سرمایه را در این کمیسیون دنبال می‌کنیم؛ زیرا هدف اصلی بازار سرمایه در جهت تأمین سرمایه برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است که با همت و مشارکت اعضای کمیسیون این موضوع در استان را در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی با تأکید بر اینکه موانع سرمایه‌گذاری در استان را احصا و تغییر یا حذف آن را از طریق اتاق بازرگانی دنبال می‌کنیم، اضافه کرد: مانع‌تراشی بانک‌ها، بوروکراسی ادارات، احصای معضلات سرمایه‌گذاران، مشکل زیرساخت‌ها و موانع قانونی را برای رشد سرمایه‌گذاری در استان در دستور کار قرار می‌دهیم.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: موانع ارزی، تأمین مایحتاج مواد اولیه سرمایه‌گذاران، صادرات و استرداد ارز، گمرک و مسائل مالیاتی و ارزش افزوده از دیگر چالش‌های سرمایه‌گذاران می‌باشد که در این کمیسیون با توجه به پایش فضای کسب و کار استان و در راستای حل مشکلات سرمایه‌گذاران و رسیدگی به مطالبات فعالان بخش خصوصی از ظرفیت قانونی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای حل آنها استفاده می‌کنیم.
طیبی عنوان داشت: سرمایه‌گذاری خارجی موتور محرکه توسعه هر کشور است؛ لذا در این زمینه موضوع حضور و شرکت در نمایشگاه‌های حوزه سرمایه‌گذاری، به فراخور امکانات مالی کمیسیون و نیازهای سرمایه‌گذاران مهم و مؤثر است.
وی افزود: بر این اساس فعالان بخش خصوصی استان از جمله بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی استان می‌توانند مشکلات و انتظارات خود در حوزه سرمایه‌گذاری را به دبیرخانه این کمیسیون اعلام کنند و ما برای رفع آنها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی