[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عبور حاج‌صفی از نکونام کاپیتان تیم ملی به دنبال تاریخ‌سازی ، روزنامه شیراز نوین


حاج‌صفی با بازی برابر بلغارستان در رده دوم طولانی‌ترین مدت عضویت در تیم ملی ایران قرار گرفت.
به گزارش فوتبال ۳۶۰، احسان حاج‌صفی یکی از بازیکنان به سابقه تیم ملی به شمار می‌آید و پس از جواد نکونام و علی دایی بیشترین تعداد بازی ملی را انجام داده است؛ این بازیکن که در سنین پایه به عضویت تیم ملی درآمد توانسته این حضور را تا سال‌های پایانی بازیگری ادامه دهد و یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی شود.
*۱۵ سال حضور در تیم ملی برای حاج‌صفی
احسان حاج‌صفی، کاپیتان فعلی تیم ملی، اولین بازی ملی خود را زیر نظر علی دایی و برابر زامبیا در سال ۲۰۰۸ در شرایطی که تنها ۱۸ سال داشت، انجام داد و یکی از جوان‌ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی لقب گرفت. حاج‌صفی از آن مقطع تا به امروز حضور تقریباً مستمری در تیم ملی داشته است؛ از اولین بازی ملی حاج‌صفی تاکنون بیش از ۱۵ سال گذشته و این بازیکن 5583 روز است که بازیکن تیم ملی به شمار می‌آید؛ حاج‌صفی در رتبه دوم باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی قرار گرفت. پیش از این جواد نکونام با ۵۵۵۷ روز بازی در تیم ملی در جایگاه دوم باسابقه‌ترین بازیکنان تیم ملی قرار داشت.
*رکورد دست‌نیافتنی باقری
حاج‌صفی هنوز به ۳۴ سالگی نرسیده است و در ادامه دوران بازیگری خود می‌تواند ۲ رکورد را در سطح ملی به نام خود کند.؛ رکورد اول که رکورد در دسترس‌تر و مهم‌تر است رکورد بیشترین تعداد بازی ملی است. اگر حاج‌صفی 22 بازی ملی دیگر انجام دهد به تنهایی رکورددار بیشترین تعداد بازی ملی خواهد شد.
کریم باقری یکی از چهره‌های افسانه‌ای فوتبال ایران نزدیک به ۱۸ سال برای تیم ملی ایران بازی کرد؛ البته در دوران بازیگری این بازیکن در تیم ملی وقفه‌ای طولانی‌مدت ایجاد شد تا این بازیکن در جمع رکوردداران بیشترین تعداد بازی ملی قرار نگیرد. به هرحال این بازیکن اولین بازی ملی خود را در سال ۱۹۹۳ انجام داد و تا سال ۲۰۱۰ که با حاج‌صفی هم‌بازی شده بود، دوران بازیگری خود را ادامه داد و در مجموع 6483 روز برای تیم ملی بازی کرد. حاج‌صفی برای شکستن رکورد باقری باید تا ۳۶ سالگی به بازی در تیم ملی ادامه دهد و باید دید از این ۲ رکورد چه رکوردهایی را می‌تواند بشکند. شاید حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۶ بزرگترین هدف‌گذاری برای حاج‌صفی باشد و این بازیکن علاوه بر شکستن قطعی رکورد با سابقه‌ترین بازیکن تیم ملی احتمالاً رکورد بیشترین تعداد بازی ملی را خواهد شکست و به آمار بی‌نظیر حضور در ۴ جام‌جهانی دست خواهد یافت.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی