[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

یورگن کلوپ و بازگشت به خانه، روزنامه شیراز نوین

سرمربی لیورپول در تعطیلات به جایی بازگشت که مربیگری را از آنجا آغاز کرده بود. به گزارش فوتبال 360، گذشته برای همه‌ انسان‌ها می‌تواند خاطرات تلخ و شیرین فراوانی را به همراه داشته باشد؛ گذشته برای فوتبالی‌ها به خصوص در بازیکنان و مربیان شاید خیلی پررنگ‌تر از سایر افراد پیگیری شود و بازگشت به روزهای اول، مرور خاطرات و شروع تجربیات، می‌تواند انگیزه یا چراغی برای ادامه راه باشد. اوقات فراغت ایجاد‌شده به دلیل بازی‌های ملی برای یورگن کلوپ انگیزه‌ برای بازگشت به گذشته بود؛ جایی که فوتبال را به‌عنوان بازیکن به صورت کامل درک کرد و از آن لذت برد؛ جایی که موفقیت در اوج اروپا را با قدم‌های نخست و کوچک در آن مکان آغاز کرد.
شاید هواداران امروز ماینتس به دیدن تیمشان در بوندس‌لیگا عادت کرده باشند، اما روزگاری که کلوپ با این تیم تجربه کرد، هرگز شبیه به چیزی که امروز می‌بینیم نبود. شاید بتوان گفت اوج دوران بازیگری فوتبال برای کلوپ، همان دوران حضور در ماینتس محسوب می‌شود. این دوران برای او کاملاً منحصر به فرد پیش رفت و بازی در پست مهاجم هدف، هافبک هجومی، هافبک راست، هافبک مرکزی، دفاع وسط و اصلی‌ترین پست او یعنی دفاع راست از مرد آلمانی در همان دوران بازیگری یک اعجوبه ساخت. اعجوبه‌ ماینتس در طول تمام سال‌های بازیگری نتوانست به همراه تیمش رنگ بوندس‌لیگا را ببیند و بازیگری او در تمام سال‌ها با بوندس‌لیگای 2 عجین شده بود. سال آخر کلوپ با مصدومیتی شدید برای او همراه شد؛ اوضاع تیم بسیار بد پیش رفت و تا هفته نوزدهم در منطقه‌ سقوط قرار داشت. ذهنیت بزرگ و تجربه‌ متفاوت یورگن 34 ساله، باعث شد مدیران باشگاه اعتماد به او داشته باشند و کنترل کشتی طوفان‌زده‌ ماینتس را به دستان مرد جوان و مصدوم باشگاه که در آخرین سال فوتبال حرفه‌ای خود قرار داشت، بسپارند.
حضور از هفته بیستم در قامت مربی، رؤیای دوران بازیگری و رسیدن به بوندس‌لیگا را درون کلوپ زنده کرد و گویی قصد اصلی کلوپ از این حضور، تنها رسیدن به بوندس‌لیگا  نام داشت. سال اول برای کلوپ فقط ماندن در بوندس‌لیگا 2 را تضمین کرد؛ از شروع سال دوم، کلوپ قصدی جز رسیدن به بوندس‌لیگا نداشت و در هفته‌ آخر و در زمانی که 30 هفته از 34 هفته را در منطقه‌ صعود بود در هفته‌ آخر این هدف را از دست داد. بعد از 3 فصل، او بالاخره در سال 2004 همراه تیمش موفق شد برای اولین بار ماینتس را به سطح اول لیگ آلمان برساند؛ کاری که هیچ‌کس قبل از او موفق به انجام آن نشده بود. شاید این برای هواداران لیورپولی کمی آشنا به‌ نظر برسد؛ آنها به چشم خود دیدند کلوپ توانست تیمشان را بعد از 30 سال به قهرمانی لیگ برتر برساند؛ کاری که هیچ‌کس در 30 سال قبل‌تر از آن موفق به انجامش نشد. 
همان‌طور که گفتیم، مرور گذشته می‌تواند انگیزه و راهی برای حال و آینده باشد و مرور آنچه تا به حال گذرانده، توسط خود او، می‌تواند نوید آینده‌ای درخشان‌تر برای این مربی باشد. کلوپ تا این لحظه کارهای بزرگی را در ماجراجویی‌هایش انجام داده و باید منتظر باشیم و ببینیم مانند گذشته در حال و آینده هم می‌تواند آنها را تکرار کند یا خیر.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی