[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۸۰ زندانی عادل‌آباد حافظ یک جزء قرآن شدند، روزنامه شیراز نوین

مدیر زندان مرکزی شیراز با بیان اینکه تحقق طرح نگهداری زندانیان با تأسی از قرآن در دستور کار است، گفت: بیش از ۸۰ زندانی عادل‌آباد حافظ یک جزء قرآن شدند.
به گزارش تسنیم، روح‌اله رضائی دانا مدیر زندان مرکزی شیراز با بیان اینکه بیش از 80 زندانی عادل‌آباد حافظ یک جزء قرآن شدند، گفت: هم‌زمان با ایام اربعین حسینی گام نخست این طرح به نتیجه رسید و زندانیان اندرزگاه قرآنی حافظ سوره‌ها و اجزای شریف قرآن شدند که به مناسبت آن تمامی زندانیان از سوی مدیر زندان با اعطای ملاقات حضوری با خانواده‌هایشان مورد تشویق قرار گرفتند.
وی گفت: این طرح در قالب هفت برنامه به رئیس، مسئول فرهنگی و روحانی اندرزگاه و همچنین رئیس اداره فرهنگی و مسئول دارالقرآن زندان عادل‌آباد ابلاغ شد و مورد مطالبه جدی قرار گرفت که گام نخست و مهم به ضرورت محفوظات قرآنی زندانیان اختصاص یافت.
وی گفت: زندانیان با محوریت مسئولان اندرزگاه و مربی یاران در کمتر از 40 روز، نسبت به حفظ سوره‌ها و اجزاء قرآن اهتمام ورزیدند و به صورت خاص بیش از 80 زندانی، هرکدام یک جزء قرآن را حفظ نمودند و به این مناسبت نیز ملاقات حضوری تشویقی به آنان و خانواده‌هایشان اعطا شد.
مدیر زندان عادل‌آباد شیراز اذعان داشت: نگهداری توحیدی و دین‌محور زندانیان با تأسی از آموزه‌های قرآنی به عنوان یک طرح تربیتی و به صورت خاص در اندرزگاه قرآنی زندان که شاهد اجرای طرح‌های فرهنگی و دینی متعددی با پوشش جمعیت کیفری هدف در سنوات پیش بوده است، اجرا شده و بنا داریم در این طرح فرایند‌های نگهداری و اصلاح مجرمان و خدمات آموزشی جانبی به آنان را با محوریت قرآن و مهارت‌های اساسی قرآن‌محور به اجرا گذاریم و در مرحله نخست ارتقای محفوظات قرآن زندانیان محقق شد.
وی در تشریح دیگر مراحل طرح به تبیین و تعریف مهارت‌های اساسی زندگی برگرفته از آموزه‌های قرآنی، هوشمندسازی فرایند آموزش قران و درک مفاهیم آن، تشکل‌های نجمن قرآنی برای مستندسازی جزوات قرآن و خلاصه‌نویسی تفاسیر، تشکیل گروه خلاصه‌نویسی قصص قرآنی و تبیین آن به عنوان برنامه تربیت و زندگی و... اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این اندرزگاه در مستندسازی و تأمین برنامه‌های سیمای عادل‌آباد مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای توسعه کیفیت و محتوای آموزش سایر زندانیان استان، آثار تولیدی در اختیار تمامی زندان‌ها قرار خواهد گرفت.
مدیر زندان عادل‌آباد شیراز در خاتمه با تأکید بر اینکه فعالیت‌های دین مدار و قرآن‌محور مورد تأکید مدیرکل زندان‌های فارس است، گفت: این فعالیت محدود به اندرزگاه قرآنی نیست و در همه اندرزگاه‌ها فعالیت‌های قرآنی جریان دارد. اندرزگاه قرآنی زندان سایت ویژه تربیت و اصلاح رفتار قرآن‌محور است که الگو‌ها و نتایج و تأثیرات حاصل از آن به عنوان یک برنامه علمی و تربیتی و دینی به سایر زندان‌ها معرفی خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی