[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اهمیت استفاده از ضربات ایستگاهی آشکار شد، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار- گروه ورزش
فجر شهید سپاسی روز یکشنبه در یک دیدار حساس داماش گیلان را برد، چون راه پیروزی را درست طی کرد. رجب زاده می‌دانست که ضربات ایستگاهی در هر بازی لیگ‌ یک می‌تواند گره‌گشا و‌ کلید بازی‌های حساس و سخت باشد.
دو ضربه ایستگاهی و دو گل توسط «دو مدافع وسط» تیم فجر شهید سپاسی کافی بود تا زردپوشان شیرازی با دست پر و سه امتیاز کامل از زمین خارج شوند.
سه امتیاز این بازی به لحاظ روحی و روانی برای فجری‌ها خیلی مهم بود؛ تیمی که به خاطر گل نزدن و شکست در هفته اول، کمی تحت فشار بود ولی خوشبختانه با آرامش و بازی منطقی، توانست به اولین پیروزی فصل دست پیدا کند.
نکته قابل‌توجه در این مسابقه، پاس‌های زیاد فجری‌ها در میانه زمین بود؛ به طوری که در اکثر دقایق، مسلط بر بازی بودند. هرچند در بیشتر مواقع تعداد پاس‌ها استمرار نداشت، ولی در بازپس‌گیری سریع توپ از حریف، موفق عمل می‌کردند. 
تیم داماش هم  تیم بسیار خوب و جنگنده‌ای بود و سعی زیادی داشت با دوندگی زیاد، بازی‌سازی فجری‌ها را خراب کند و با تغییر سیستم به سه پنج دو در نیمه دوم، در چند صحنه هم خطر‌ساز ظاهر شد.
شاید تنها ایراد تیم فجر شهید سپاسی در این بازی در لحظاتی که تیم‌ داماش روی فجری‌ها  فشار وارد می‌کرد، عدم استفاده از پاس‌های بلند برای باز کردن بازی و بردن بازی به کناره‌ها بود. البته فجری‌ها در معدود استفاده‌ای که از این حربه بردند، باعث اخراج مدافع حریف و در ادامه موفق به زدن گل دوم هم شدند.
فجری‌ها در حملات کمی بی‌دقت هستند و پاس‌های زیاد در محوطه جریمه حریف، باعث از دست دادن موقعیت‌های این‌ تیم می‌شود. به نظر می‌رسد کمی اعتماد به نفس بیشتر و حتی خودخواهی مهاجمان این‌تیم‌، می‌تواند قفل دروازه حریفان را توسط این مهره‌های هجومی باز کند.
علی غلامزاده، دروازه‌بان فجر شهید سپاسی هم از چهره‌های شاخص بازی بود و دفع دو موقعیت مسلم‌ گلزنی توسط این بازیکن، باعث شد فجری‌ها نخستین کلین شیت فصل را ثبت کرده و امیدوارانه به هفته‌های آتی بنگرند.
*صحبت‌های رجب زاده
در کنفرانس خبری، سرمربی داماش حاضر نشد، اما مهدی رجب زاده روی این نکته تأکید کرد که نقطه عطف بازی، واکنش خوب دروازه‌بان تیمش در اواسط نیمه دوم بود که باعث شد دروازه فجر شهید سپاسی بسته بماند.
او در پاسخ به این سؤال که آیا تیمش نیاز به تقویت در خط حمله دارد یا خیر، گفت: برخی بر این باورند که ففجر شهید سپاسی نیاز به تقویت در خط حمله دارد، اما این تیم دارای مهاجم‌های باکیفیتی است؛ فرقی هم نمی‌کند کدام بازیکن برای تیم گل بزند، چون تمام بازیکن‌ان فجر شهید سپاسی در تلاش هستند تا در هر مسابقه از زمین با پیروزی خارج شوند و اگر قرار است در تمامی بازی‌ها، مدافعان ما گل بزنند، باز هم موجب خوشحالی ماست.
او همچنین گفت: در هفته دوم تمام بازیکن‌ان فجر شهید سپاسی با این دیدگاه وارد زمین شدند که باید در این دیدار برنده باشند، از این‌رو تمام تیم برای پیروزی تلاش کرد. فجر شهید سپاسی در هفته سوم رقابت‌ها یکشنبه هفته آینده در تهران به مصاف سایپا خواهد رفت؛ سایپا در هر دو بازی گذشته پیروز شده و با 6 امتیاز و بدون گل خورده، رتبه دوم جدول را در اختیار دارد.
مس سونگون، پارس جنوبی جم و نفت و گاز گچساران، دیگر تیم‌هایی هستند که هر دو بازی گذشته را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و دریا بابل، مس شهربابک، داماش گیلان، خوشه طلایی ساوه و خلیج فارس بندر ماهشهر، 5 تیمی هستند که در هر دو بازی گذشته شکست خورده و بدون امتیاز در انتهای جدول قرار دارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی