[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

اعتبار فارس در بوته آزمون ، روزنامه شیراز نوین

دکتر ایمانیه در شورای اداری استان، بر لزوم ارتباط مؤثر و مستمر با رسانه تأکید کرد و گفت: جلسات و هماهنگی‌های متعددی برای سفر دوم ریاست محترم جمهور و هیئت وزیران به فارس انجام شده که نشان‌دهنده رشد سه برابری اعتبارات استان نسبت به سفر اول دکتر رئیسی به فارس است.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، ششمین جلسه شورای اداری استان، با حضور آیت‌الله دکتر دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شیراز و سایر اعضا و به ریاست دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در سالن امام علی(ع) سپاه فجر استان برگزار شد.
استاندار فارس در این جلسه ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر، رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) گفت: حضرت ثامن‌الحجج(ع) در سخنی گهربار می‌فرمایند: رحمت خدا بر بنده‌ای که امر ما را زنده کند، دانش‌های ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایی‌های سخن ما را می‌دانستند، از ما پیروی می‌کردند.
وی افزود: وظیفه همه ماست در معرفی چهره واقعی و زیبایی سخنان اهل بیت(ع) تلاش کنیم.
 استاندار فارس در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یادواره خاطره ۱۵هزار شهید استان فارس، گفت: سرکشی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران در همه ایام به ویژه در هفته دفاع مقدس در دستور کار همه مسئولان و مدیران استان باشد. آن‌ها محتاج این سرکشی نیستند؛ بلکه ما نیازمند این دیدارها هستیم.
دکتر ایمانیه ضمن تقدیر و تشکر از همه مسئولان و مدیران برای تسهیل در امور زائران اربعین، اظهار داشت: بنا به گزارشات واصله، بیش از ۷۰۰هزار نفر از فارس توفیق حضور در مراسم اربعین سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان را کسب کردند. همچنین امسال، طویل‌ترین مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین نیز به استان فارس اختصاص داشت.
رشد سه برابری اعتبارات در دور دوم سفر رئیس‌جمهور
وی در ادامه سخنان خود، به سفر قریب‌الوقوع ریاست محترم جمهوری و هیئت وزیران به استان فارس خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جلسات متعددی که در تهران برگزار شده، ان‌شاءالله در مهرماه میزبان آیت‌الله دکتر رئیسی و برخی وزیران دولت خواهیم بود؛ پیش‌نویس خوبی برای دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان آماده شده است که حاکی از رشد سه برابری اعتبارات نسبت به دور اول است.
نماینده عالی دولت در فارس، از تحقق ۸۵ درصد مصوبات دور اول سفر دکتر رئیسی به فارس خبر داد و این مهم را یکی از دلایل سفر دوم ریاست‌جمهوری به فارس دانست و تأکید کرد: مدیران تلاش و پیگیری‌های خود را برای تحقق بخش باقی‌مانده از مصوبات سفر اول، بیشتر کنند.
وی خاطرنشان کرد: در سفر دوم، بناست هر وزیر به دو شهرستان سفر کند؛ بدین ترتیب همه شهرستان‌های استان میزبان وزرای دولت سیزدهم خواهند بود. برگزاری میز خدمت عمومی و تخصصی با حضور وزیران محترم در شهرستان‌ها در دستور کار سفر دوم هیئت دولت به استان فارس است.
رئیس ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری استان، افزود: تاکنون و بنا بر اعلام مسئولان ذی‌ربط توافق‌نامه سرمایه‌گذاری ۵۸۰هزار میلیارد تومانی در فارس آماده شده که با حضور ریاست محترم جمهوری امضا خواهد شد؛ ان‌شاءالله تا زمان سفر دکتر رئیسی نیز شاهد افزایش این مبلغ سرمایه‌گذاری در استان خواهیم بود.
 لزوم همراهی و همکاری دستگاه‌ها با مراکز علمی و آموزشی
 رئیس شورای اداری استان در بخش دیگر سخنان خود، به آغاز فصل تحصیل و آموزش اشاره کرد و گفت: همانند سال گذشته، همه دستگاه‌ها و نهادها، جهادی و انصارگونه به آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی استان به‌ویژه در زمینه مسائلی همچون ایاب و ذهاب، خوابگاه و تغدیه کمک کنند تا آرامش دانشگاه‌ها و مدارس حفظ شود. وی خطاب به مدیران و مسئولان گفت: مجدداً تأکید می‌کنم از مسائل مزمن شده و مشمول زمان شده در مجموعه و شهرستان خود عبور نکنید؛ تکلیف را مشخص کنید و از راه‌ها و ظرفیت‌های قانونی همچون مولدسازی و تهاتر برای به سرانجام رسیدن این مشکلات استفاده کنید. 
اتباع بیگانه دارای کارت هوشمند می‌شوند
رئیس شورای تأمین استان با اشاره به حضور اتباع بیگانه در استان، اظهار داشت: با تدبیر شورای تأمین استان، اتباع حاضر در فارس دارای کارت هوشمند می‌شوند و کارفرماها نیز موظف می‌شوند گزارش استفاده از این اتباع را به مراکز امنیتی ارائه دهند. بخش اعظمی از کارت‌های هوشمند توسط شرکت‌های مستقر در شیراز تهیه می‌شود و حضور اتباع در هر شهر بسته به میزان جمعیت همان شهر تعیین خواهد شد.
استاندار فارس در ادامه سخنان خود، ملاک کارآمدی فرمانداران، مدیران راه و شهرسازی و بنیاد مسکن شهرستان‌ها را، میزان پیشرفت پروژه نهضت ملی جهش مسکن عنوان کرد و افزود: به عنوان بدنه اجرایی دولت وظیفه داریم در مسیر تحقق وعده دولت سیزدهم که خانه‌دار شدن مردم است، گام برداریم. برای تأمین و آسایش مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکنید. وی اذعان داشت: درآمدهای استان، در پنج‌ماهه ابتدایی سال، قابل توجه بوده است و طبق قانون می‌بایست در جهت توسعه و آبادانی بیش از پیش استان، به فارس بازگردد.
حمایت از تولید، خط قرمز مدیریت ارشد استان
رئیس کارگروه حمایت از بنگاه‌های اقتصادی استان، اظهار داشت: افزایش تولید با برداشتن موانع پیش روی تولیدکنندگان از خطوط قرمز مدیریت ارشد استان است و همواره مدافع تولید و کاهش مالیات تولیدکنندگان بوده و خواهیم بود؛ لذا مدیریت کردن فرایندها و جلوگیری از فرارهای مالیاتی در دستور کار قرار دارد تا درآمدهای استان در فارس هزینه و منجر به رشد و شکوفایی اقتصادی استان شود.
دکتر ایمانیه مدیران و مسئولان را به خوش‌خلقی، خوش‌سلیقگی و توجه به مسائل و مشکلات مردم سفارش کرد و افزود: برگزاری میزهای خدمت تخصصی در ادارات و سازمان‌ها در دستور کار قرار گیرد؛ نسبت به راه‌گشایی و حل مشکلات مردم به صورت مستمر و با جدیت اقدام کنید.
وی در بخش دیگر سخنان خود به وجوه باقی‌مانده از اعتبارات سال گذشته در برخی دستگاه‌ها گلایه کرد و گفت: عدم هزینه اعتبارات باقی‌مانده و بازگشت آن به تهران ظلم به استان است. همه دستگاه‌های متولی اقتصادی آمادگی دارند در فرصت باقی‌مانده نهایت همکاری را برای هزینه این اعتبارات به کار گیرند.
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بودجه ۱۴۰۲
دکتر ایمانیه ظرفیت‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۲ را قابل‌توجه دانست و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ابتدای سال، فرصت‌های بودجه‌ای مربوط به هر دستگاه را اعلام کرده‌اند. برخی حوزه‌ها مانند آب از این ظرفیت استفاده‌های مؤثری داشته‌اند. توقع می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.
استاندار فارس در ادامه به گلایه بحق رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها نسبت به مدیران برخی دستگاه‌ها در رابطه با امر اطلاع‌رسانی گلایه دارند. پذیرفتنی نیست که مدیران دستگاه‌ها در تعامل با رسانه‌ها دچار مشکل باشند. رسانه عملکرد دستگاه را به صورت رایگان اطلاع‌رسانی می‌کند و نسبت به نقاط ضعف موجود نیز شما را راهنمایی می‌کند. موظف هستید از این ظرفیت برای حذف نقاط ضعف و ایرادات و اطلاع‌رسانی عملکرد خود استفاده کنید.
وی به موضوع مشارکت در آزادی زندانیان زن جرائم غیرعمد نیز اشاره کرد و گفت: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، اداره کل غله و سازمان اقتصاد و امور دارایی استان نسبت به تعداد کارمندان خود، مشارکت بالایی در زمینه پرداخت جرائم غیرعمد زندانیان زن داشته‌اند که جای تشکر و قدردانی دارد؛ سایر مدیران از آبرو و موقعیت خود هزینه کنند تا بانوان و مادرانی که به سبب مسائل مالی در زندان گرفتار شده‌اند، به آغوش خانواده خود بازگردند.
در سفر ریاست‌جمهوری به فارس محقق می‌شود
دکتر ایمانیه در ادامه به برخی مباحث قابل‌توجه در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به فارس اشاره کرد و گفت: در زمینه تکمیل مسیر آزادراهی کشور، هم‌زمان با بهره‌برداری از آزادراه شیراز به اصفهان، کلنگ آزادراه شیراز به بوشهر بر زمین زده خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای سایر محورهای مواصلاتی که فارس را به استان‌های هم‌جوار متصل می‌کند نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است.
نماینده عالی دولت در فارس همچنین از موافقت وزیر نفت برای تأمین بخشی از هزینه‌های احداث خط راه‌آهن شیراز به اهواز خبر داد و بر پیگیری‌های بیشتر از طریق معاون اول ریاست‌جمهوری تأکید کرد و گفت: خط چهار مترو و راه‌های دسترسی ریلی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) با پیگیری‌های انجام شده و همراهی شهرداری شیراز و نظر به موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور، عملیاتی می‌شود. وی ادامه داد: سامان‌دهی بافت اطراف حرم با تمرکز بر خرید حداقل ۴۰ خانه میراثی و تبدیل به مراکز هنری و صنایع دستی در دستور کار قرار دارد.
رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در انتهای سخنان خود بر ضرورت همراهی و همکاری همه‌جانبه مراکز علمی به ویژه دانشگاه صنعتی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد با دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و ادامه داد: تدوین نقشه جامع عملی استان مراحل انتهایی خود را سپری می‌کند. در رابطه با نقشه مهندسی فرهنگی نیز، نیازمند حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شیراز در سفر ریاست‌جمهوری هستیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی