[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

آیا تراشیدن موها با تیغ رشد آنها را سریع‌تر می‌کند؟، روزنامه شیراز نوین

کسانی که از تیغ‌های مختلف برای تراشیدن موهای بدن استفاده می‌کنند، معمولاً چیزهای زیادی درباره خطرات این کار یا پیامدهای منفی آن می‌شنوند؛ چیزهای مثل این‌که تراشیدن موهای بدن حتماً باعث سوزش بعد از اصلاح، شکل‌گیری موهای زیرپوستی و همچنین ضخیم‌تر شدن موهای بدن خواهد شد.
به گزارش بهداشت نیوز، از دکتر جیسون میلر(متخصص پوست‌ومو) و دکتر ماریا گارشیک(متخصص پوست‌ومو) درباره همین موضوع سؤال کرده‌ایم. 
تراشیدن موهای بدن با تیغ دقیقاً چه فرایندی را به ‌وجود می‌آورد 
دکتر میلر می‌‌گوید: «تصورات عامیانه زیادی درباره رشد موهای بدن پس از تراشیدن آنها وجود دارد، در حالی که شاید مشهورترین آنها هم این باشد که تراشیدن موهای بدن با تیغ باعث ضخیم‌تر شدن موها می‌شود؛ توجه داشته باشید که وقتی موها دوباره رشدشان را شروع می‌کنند،در مراحل اولیه بسیار کوتاه هستند و در همین وضعیت نیز حالت زبرتری دارند. هرچقدر که موها بیشتر رشد کنند، لطیف‌تر و نازک‌تر به نظر می‌رسند». 
همین فرایند رشد موهاست که باعث می‌شود بعضی افراد تصور کنند که موهای بدن پس از تراشیدن با تیغ قطعاً ضخیم‌تر خواهند شد؛ درحالی که چنین تصوری درست نیست. 
آیا تراشیدن موهای بدن، ضخامت آنها را افزایش می‌دهد؟ 
برای این‌که خیالتان از این بابت راحت شود، باید مستقیماً بگوییم که تراشیدن موهای بدن با تیغ به ‌هیچ ‌وجه باعث افزایش ضخامت آنها نخواهد شد.
تارهای مو در قسمت بیرونی همیشه نازک‌تر هستند و در قسمت‌های پایه‌ای و ریشه‌ای هم ضخیم‌تر هستند؛ پس تراشیدن موهای بدن با تیغ از یکسو رشد آنها را سریع‌تر نمی‌کند و از سوی دیگر هم تأثیری در افزایش ضخامت آنها ندارد. 
آیا تراشیدن موهای بدن، سرعت رشد آنها را بیشتر می‌کند؟ 
دکتر گارشیک با رد این تصور نادرست می‌گوید: «تراشیدن موهای بدن هیچ تأثیری بر سرعت رشد آنها ندارد و در نتیجه با قطعیت می‌توان گفت که چنین کاری سرعت رشد موهای بدن را بیشتر نمی‌کند؛ از آنجایی که تراشیدن موهای بدن نمی‌تواند فولیکول موها را از بین ببرد، پس تأثیری هم بر سرعت رشد آنها ندارد. 
سرعت رشد موهای بدن در درجه اول به عوامل ژنتیکی وابسته است و این عوامل را هم نمی‌توان تغییر داد». 
چقدر طول می‌کشد که موهای بدن پس از اصلاح دوباره رشد کنند؟ 
دکتر گارشیک درباره این موضوع هم بیان می‌کند: بعضی افراد حتماً متوجه شده‌اند که موهای بدنشان در عرض 1 تا 2 روز پس از اصلاح آنها دوباره رشد می‌کند، درحالی که چنین اتفاقی برای همه افراد رایج نیست؛ بنابراین رشد دوباره موهای بدن پس از اصلاح آنها نیز به عوامل ژنتیکی بستگی دارد. در حالی که نمی‌توان ضخامت موهای بدن را تغییر داد، اما روش‌های جایگزین مانند وکس کردن، موهای بدن را به‌ طور دقیق‌تری از بین می‌برند؛ دلیلش هم این است که وکس کردن باید موها را کاملاً از بخش فولیکول بیرون بشکد. روش‌های بهتری مانند لیزردرمانی هم گران‌تر هستند، اما بعد از تکرار چند جلسه باکیفیت، نتایج بهتر و ماندگارتری برای حذف موهای بدن به‌دنبال خواهند داشت. کسانی که پوست بدنشان مستعد شکل‌گیری موهای زیرپوستی است، می‌توانند از لیزردرمانی به‌عنوان یک گزینه مناسب کمک بگیرند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی