[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تلاش برای سپردن مدیریت برق ادارات به هوش مصنوعی، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر گفت: در تلاش هستیم مدیریت بارهای اداری و ساختمان‌های اداری را هوشمند کرده و به هوش مصنوعی واگذار کنیم؛ بر این اساس سیستم‌ها به صورت هوشمند با دانش قبلی، شناخت از فرایند سیستم‌ها و شناخت مدل کاری ادارت مختلف امکان اعمال تصمیمات درست را خواهند داشت.
به گزارش ایسنا، حامد احمدی ضمن ارزیابی مثبت نتایج و بازخوردهای اجرای طرح مدیریت مصرف در ادارات در تابستان امسال، گفت: صنعت برق به ۸۰ درصد اهداف از پیش تعیین شده در این بخش دست یافت.
مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر با بیان اینکه در زمان پیک ‌بار بیش از ۸۰۰ مگاوات به واسطه اجرای برنامه مدیریت مصرف برق در ادارت صرفه‌جویی انرژی صورت گرفت، افزود: این عدد در زمان اوج بار مصرف بسیار قابل‌توجه است و در سرمایه‌گذاری بخش تولید تأثیر قابل‌توجهی دارد.
وی یادآور شد: در این زمینه شاهد تلاش و مشارکت قابل توجه همه استان‌ها و شرکت‌ها بودیم و اکثراً توانستند برنامه‌های خود را به این اهداف نزدیک کنند. از جمله شرکت توزیع استان کرمانشاه و اصفهان و نیز شرکت‌های توزیع شهری از جمله شیراز، مشهد، تهران بزرگ، شهرستان اصفهان و تبریز عملکرد بسیار خوبی داشتند.
احمدی تصریح کرد: شرکت‌های توزیع جنوب کشور از جمله استان‌های خوزستان، هرمزگان، جنوب کرمان در این باره به جهت بالا بودن حجم بار اداری تأثیرگذاری بیشتری را نسبت به اجرای برنامه مدیریت مصرف در ادارات داشتند.
وی به برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف برق در پیک تابستان سال آینده در بخش اداری کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در مرحله نخست باید به حوزه کنترل‌پذیری بارها در ساختمان‌های اداری پرداخت. در این زمینه هدف‌گذاری‌های لازم صورت گرفته است. مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر ادامه داد: در همین راستا در تلاش هستیم مدیریت بارهای اداری و ساختمان‌های اداری را هوشمند کرده و به هوش مصنوعی واگذار کنیم؛ بر این اساس سیستم‌ها به صورت هوشمند با دانش قبلی، شناخت از فرایند سیستم‌ها و شناخت مدل کاری ادارات مختلف امکان اعمال تصمیمات درست را خواهند داشت.
به گفته احمدی، پیشبرد این مهم، مبتنی بر دیتاهایی است که اندازه‌گیری شده و با این تفاسیر پیش‌بینی می‌شود که برای ادارات قابل‌قبول‌تر باشد. امسال ساختمان‌هایی برای اجرای طرح مدیریت مصرف شناسایی شدند، اما مشاهده شد در مواردی این ساختمان‌ها دیتاسنتر هستند یا محدودیت‌های دیگری در این زمینه وجود داشت؛ چنانچه این موضوع به نرم‌افزار سپرده و به صورت هوشمند مدیریت شود، بسیاری از محدودیت‌ها و چالش‌های این مسیر رفع می‌شود. وی ضمن تشکر و قدردانی از همه سازمان‌ها، مؤسسات و اداراتی که در مدیریت مصرف برق در تابستان امسال همکاری بسیار خوبی را برقرار کردند، افزود: بسیاری از مؤسسات آموزشی برنامه‌های خود را تغییر دادند و بسیاری از وزارتخانه‌ها در ستادهای مرکزی و شهرستان‌ها، بانک‌ها و... همکاری ویژه‌ای داشتند و امید است در سال آینده نیز بتوانیم در این زمینه موفق‌تر عمل کنیم. احمدی خاطرنشان کرد: با صرفه‌جویی انجام شده، فرصت برای تولید در بخش صنعت کشور مهیا می‌شود؛ این امر از جمله برکات مدیریت مصرف برق در بخش اداری کشور 
است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی