[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تلاش جهادی برای ارتقای بهره‌وری سلامت، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی - گروه گزارش
amirabadi_shznvn@yahoo.com

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس از تلاش جهادی به‌منظور ارتقای بهره‌وری و بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به جامعه خبر داد.
دکتر علی‌محمد جعفرپور با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، با اشاره به موفقیت‌های اخیر این مجموعه گفت: برنامه‌های ارتقای بهره‌وری سازمان بیمه سلامت ایران در سال 1401 به میزان 100درصد موردتأیید سازمان ملی بهره‌وری ایران قرار گرفته است.
وی بیشترین عامل این موفقیت را چابکی سازمان بیمه سلامت و برخورداری از نیروهای توانمند، دلسوز و متخصص ارزیابی کرد و افزود: علی‌رغم کمبودهایی که با آن روبه‌رو هستیم، با تلاش جهادی مجموعه کاستی‌ها جبران شده و امروزه با کار عقب‌مانده‌ای روبه‌رو نیستیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس در همین رابطه افزود: مبالغ بیماران پیوند اعضا تا دی ماه سال گذشته از سوی بیمه سلامت تسویه شده و پس از این تاریخ به صورت هوشمند و در سامانه‌های الکترونیک روند پرداخت‌ها انجام می‌شود.
دکتر جعفرپور با اشاره به دستاوردهای رسیدگی الکترونیک به پرونده‌های بیماران پیوند اعضا گفت: تسریع در روند پرداخت‌ها، مدیریت منابع بر اساس قانون و انسجام در رسیدگی به پرونده‌ها از مهم‌ترین دستاوردهای آن است.
او تصریح کرد: مجموعه بیمه سلامت در پرداخت هزینه‌ها رویکرد شفاف‌سازی را دنبال می‌کند و در پاسداشت و صیانت از منابع بیت‌المال با دقت نظر دوچندانی عمل می‌نماید.
این مقام مسئول از عزم راسخ برای برطرف‌سازی چالش‌ها و بهبود عملکرد بیمه سلامت خبر داد و افزود: در اوایل سال جاری سه دهک اول به صورت رایگان از پوشش‌های حمایتی بیمه سلامت برخوردار شدند و با گذشت چند ماه دهک‌های چهارم و پنجم نیز به این جمع پیوسته و سایر دهک‌ها هم از تخفیف‌ها و مزایای ویژه‌ای بهره‌مند شدند.
دکتر جعفرپور با تأکید بر این موضوع که تحقق شعار سال چراغ راه فعالیت بیمه سلامت است، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی که اقشار کم‌برخوردار و متوسط جامعه با آن روبه‌رو هستند، بیمه سلامت رویکرد ارائه خدمات رایگان و تخفیف‌های ویژه را در دستور کار قرار داد. با اتخاذ این راهکار، بیمه سلامت کوشیده است تا از جامعه در برابر تنش‌های تورمی با ارائه بیمه رایگان و تخفیف‌های ویژه حمایت کند.
او با یادآوری این موضوع که بسته خدماتی بیماران صعب‌العلاج سیر صعودی داشته، بیان داشت: طی ماه‌های اخیر، در حوزه حمایت از بیماران صعب‌العلاج گام‌های مؤثری برداشته شده و بسیاری از این دسته بیماران تحت پوشش چتر حمایتی بیمه سلامت قرار گرفتند. در ابتدا 27 بیماری در سامانه‌های بیمه سلامت تعریف شده بود و امروزه در حدود 120 بیماری صعب‌العلاج در سبد حمایتی و سامانه‌های بیمه سلامت قرار گرفته و مابقی از بخش خسارات متفرقه پرداخت می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با اشاره به این موضوع که هزینه‌های درمانی بیماران خاص بسیار سنگین است، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا یارانه‌های حوزه بیمه‌ای به صورت هدفمند و عدالت‌محور پرداخته شود و تمهیداتی اندیشیده شده تا هزینه‌های بیماران خاص تا جای امکان تحت پوشش قرار گیرند.
این مقام ارشد حوزه بیمه اظهار داشت: کارشناسان بیمه سلامت در سامانه 1666 به صورت بیست و چهار ساعته پذیرای نظرات، انتقادات و پیشنهادات هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس در پایان ابراز امیدواری کرد تا فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «کاری کنید بیمار جز درد و رنج بیماری‌اش، ناراحتی دیگری ‏نداشته باشد»، در نظام سلامت کشور اجرایی 
شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی